Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ultimatesound
    • May 2010
    • 10

Het grote voordeel van de Roland is de goedkope digitale snake en de betere preamps. Nu heb ik eerder ergens gelezen dat je de Roland snake kunt gebruiken bij de Yamaha LS9, je zou zelfs de preamps kunnen aansturen. Weet iemand wat je hier voor nodig hebt en hoe dit werkt?

De combi Yamaha tafel, met de preamps en de snake van Roland zou natuurlijk killing zijn. Best of both worlds!

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Originally posted by ultimatesound
      Het grote voordeel van de Roland is de goedkope digitale snake en de betere preamps. Nu heb ik eerder ergens gelezen dat je de Roland snake kunt gebruiken bij de Yamaha LS9, je zou zelfs de preamps kunnen aansturen. Weet iemand wat je hier voor nodig hebt en hoe dit werkt?

De combi Yamaha tafel, met de preamps en de snake van Roland zou natuurlijk killing zijn. Best of both worlds!
      Dit heb je gelezen:

Yamaha Control of the S-4000 Digital Snake

Er omslachtige operatie die veel apparatuur in beslag neemt en veel centjes kost. Maar wel kan werken uiteraard!
      d&b Audiotechnik

Comment

• ultimatesound
        • May 2010
        • 10

Ha, bedankt voor de info.

Voor de LS9 gaat het niet eens werken omdat deze geen Remote Control Port heeft.

Helaas...

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Schop:

Inmiddels hier ook 1x M400, 1x M380, 1608 en S4000 in huis.

Ondanks dat ik dit topic goed had gelezen ben ik toch ook weer tegen het Sennheiser i.c.m. RSS ruisprobleem aangelopen!
          (Zie paar pagina's terug)

Het klopt dat de S4000 hier geen last van heeft maar de Mixers en de 1608 wel. Nu wil ik niet aan de Roland apparatuur gaan solderen en verlooptouwtjes zijn ook niet echt handig.

Andere RSS gebruikers moeten dit probleem ook hebben; heeft de aangeboden oplossing gewerkt bij jullie? Of gebruiken jullie geen IEM's?

Ik kan natuurlijk ook dat condensatornetwerkje aan de binnenzijde van de IEM's solderen. Het heeft geen invloed op de werking en klank en ik heb heb eigenlijk nooit kapotte zenders of ontvangers van Sennheiser (dus wat betreft de garantie maak ik me daar ook niet druk om)...
          Of delen jullie een andere mening?

Voor de vaste bandjes met eigen IEM's toch maar wat korte 'condensator networked' XLR's maken...

Suggesties?
          Last edited by MusicSupport; 18-05-10, 02:56.
          d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Hoi, wij hebben gewoon een aantal XLR-kabels (3 meter, blauw, gelabeld) voorzien van het condensator netwerkje en deze standaard in onze kabelcase liggen die met de M400 meegaat.
            Dan gaat het met eigen IEM-rackjes goed maar ook met IEM-rackjes van derden.
            Nadeel is dat je wel moet blijven nadenken zeker als er ander personeel meegaat.

Comment

• JohanH
              • Mar 2010
              • 98

Misschien stomme vraag, maar welk type/merk van condensators heb je gebruikt... kwestie van ze in de XLR te krijgen...

Trouwens met AKG IVM4's geen problemen.

Originally posted by purplehaze
              Hoi, wij hebben gewoon een aantal XLR-kabels (3 meter, blauw, gelabeld) voorzien van het condensator netwerkje en deze standaard in onze kabelcase liggen die met de M400 meegaat.
              Nadeel is dat je wel moet blijven nadenken zeker als er ander personeel meegaat.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by purplehaze
                Voor derden moeten er zeker zulke XLR touwtjes komen. Maar ik kan met groot gemak ook even de zenders van de bandjes omsolderen. Dit netwerkje heeft geen invloed op de werking en klank op andere mixers. Het enige wat het doet is de HF storting kortsluiten.

Dat het met AKG/andere merken In Ear systemen niet tot problemen leidt geeft ook wel te denken over de HF interferentie afscherming/voeding in de Sennheiser kastjes.
                Roland (RSS) is wel even vergeten dat Sennheiser toch wel een beetje marktleider is op dit gebied in Europa en hebben op een HF netfilter bezuinigd op de uitgang (of wellicht al in de voeding)

Ik zal het ook eens proberen met wat andere systemen als die aan mijn neus voorbij komen
                d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Steven,

Je zegt nu wel dat het te denken geeft over de afscherming van Sennheiser. Maar Sennheiser doet niks verkeerds: die bouwen die dingen al jaren en er is wereldwijd nooit eerder over dit probleem geklaagd. Daarbij ga ik er vanuit dat we wereldwijd ondertussen wel elke configuratie van de Sennheiser's i.c.m. andere apparatuur wel gehad hebben.

Wat mij betreft ligt het probleem bij Roland. Zoals gezegd heeft nog nooit eerder iemand over het probleem met de Sennheiser's geklaagd, behalve dus nu bij de Roland's. Dat geeft aan dat het ontwerp niet klopt en dat het niet uitvoerig getest is. Anders had dit probleem wel in de testfase naar voren gekomen.

Daarnaast is het naar mijn mening niet meer dan normaal dat Roland nu in het fabricage-proces een wijziging zou moeten doorvoeren d.m.v. het standaard inbouwen van het netwerkje en een terugroep-actie uitvoert voor alle tafels die al in gebruik zijn of op z'n minst de onderdelen gratis beschikbaar stellen zodat dealers (of gebruikers met ervaring) deze zelf in kunnen bouwen.

In short: Roland's bad.

Ps. Heb je binnenkort een keer tijd voor een luistersessie van de B4 en M6?

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by Outline
                    Steven,

Je zegt nu wel dat het te denken geeft over de afscherming van Sennheiser. Maar Sennheiser doet niks verkeerds: die bouwen die dingen al jaren en er is wereldwijd nooit eerder over dit probleem geklaagd. Daarbij ga ik er vanuit dat we wereldwijd ondertussen wel elke configuratie van de Sennheiser's i.c.m. andere apparatuur wel gehad hebben.
                    Ook Sennheiser heeft klaarblijkelijk geen HF inrush netfilter; niet dat dat 100% noodzaak is. Geen idee of het met de G3 ook het geval is? Iemand een die dat kan testen en bevestigen? Het probleem deed zich overigens ook bij Aviom voor. Ik denk inderdaad dat ik maar jij ook niet kan oordelen of Sennheiser hier wel of niet debet aan is. Zal het probleem ook eens voorleggen aan onze elektronica doktor.

Wat mij betreft ligt het probleem bij Roland. Zoals gezegd heeft nog nooit eerder iemand over het probleem met de Sennheiser's geklaagd, behalve dus nu bij de Roland's. Dat geeft aan dat het ontwerp niet klopt en dat het niet uitvoerig getest is. Anders had dit probleem wel in de testfase naar voren gekomen.
                    Agree met noodzaak tot nuance; het ontwerp klopt wel, dit is gewoon een slordige bezuinigingsmaatregel vermoed ik. Roland gaat met REAC prat op uitmuntende digitale signaal overdracht (wat ook zo is) maar vergeet even de uitgangen van de mixers en de S1608 stagebox te voorzien van een HF netfilter. Slordig... (De S4000 daarintegen is 100% storingsvrij!)

Daarnaast is het naar mijn mening niet meer dan normaal dat Roland nu in het fabricage-proces een wijziging zou moeten doorvoeren d.m.v. het standaard inbouwen van het netwerkje en een terugroep-actie uitvoert voor alle tafels die al in gebruik zijn of op z'n minst de onderdelen gratis beschikbaar stellen zodat dealers (of gebruikers met ervaring) deze zelf in kunnen bouwen.
                    Dat zou heel netjes zijn!

Ik heb nu alle Sennheisers voorzien van een condensatorfilter netwerkje. Binnenin onderop de print gesoldeerd. Werkt perfect en heeft geen invloed op de klank of werking en werkt 100% met andere mixers of geluidsbronnen. Soort van upgrade; omdat anderen verzuimen hun uitgangen te filteren...

Kanttekening; ik en de collega's zijn mega enthousiast over de Roland M380/400 en stageboxen. De klank is echt super; de mogelijkheden ruim voldoende en het bedieningsgemak is ook goed te noemen voor deze bedragen!

In short: Roland's bad.

Ps. Heb je binnenkort een keer tijd voor een luistersessie van de B4 en M6?
                    Heb 4 B4's in huis waar je naar mag komen luisteren. Heb deze week wel tijd! Mail me maar! M6 is even uitgesteld tot volgend jaar. Eerst alle amps naar D6'en toe brengen.
                    Last edited by MusicSupport; 19-05-10, 00:11.
                    d&b Audiotechnik

Comment

• Livemixing
                      • Aug 2010
                      • 1

Roadshow

Hee mensen, ik ben nieuw op dit forum en ik las deze thread en dacht, misschien is het wel leuk om even te melden dat er op 24 augustus een roadshow is georganiseerd door Roland.. op 24 augustus staan ze in Strijen (20km ten zuiden van Rotterdam) bij de firma AudioBizz Benelux. Het is voor iedereen toegankelijk maar je moet wel eerst inschrijven door te mailen naar support@audiobizz.nl je hoeft alleen je naam en het aantal personen te vermelden oja, en of je de avond of middag demo bij wilt wonen.. meer info kan je vinden op AudioBizz Benelux B.V. - Importeur / distributeur van professionele audioapparatuur

Misschien tot de 24e want ik ga hier zeker even een kijkje nemen!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Livemixing
                        Misschien tot de 24e want ik ga hier zeker even een kijkje nemen!
                        Laat me raden: Jij staat hier de demo te verzorgen?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Wim Donkers - Output
                          • Aug 2010
                          • 2

Road Show ook bij Output Den Bosch

Ter aanvulling; op 25 augustus vanaf 17.30 vindt de RSG roadshow/demodag ook plaats bij Output in Den Bosch. Aanmelden kan via de website. (Output - Professional Audio, Video & Lighting)

Heb begrepen dat ze ook gaan laten zien hoe je de v-mixers aan kunt sturen vanaf een iPad.

De nieuwe M-300 staat er trouwens ook!
                          Last edited by Wim Donkers - Output; 23-08-10, 09:24. Reason: iets vergeten

Comment

• JohanH
                            • Mar 2010
                            • 98

M400 bij concerten Milk Inc in het sportpaleis.... ??

Ik zou me heel erg moeten vergist hebben, maar gisteren zag ik tijdens een TV programma dat de beelden toonde van de repetitie's van Milk Inc in het Antwerps Sportpaleis toch wel een M400 aan de FOH staan... wel naast een Venue (main desk)...

'k zou toch wel graag eens weten waarvoor ze die gebruiken...

Comment

Working...