Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • paulschreuder
    replied
    Originally posted by B. Derksen
    [FONT=&quot]Er is weer een demodag/workshop is bij proaudioshop.nl (Gelderland) waarin de M-400 en alle apparatuur daaromheen gedemonstreerd wordt met een live-band. Misschien interessant om daar eens heen te gaan als je meer over de M-400 wilt weten? Ik geloof dat er ook iemand van RSS/Roland aanwezig is, dat lijkt me wel handig voor de wat moeilijkere vragen ;-). Er staat een tekst/flyer op: proaudioshop.nl: uw online audio-specialist [/FONT]

    [FONT=&quot]Groet,[/FONT]

    [FONT=&quot]Bart[/FONT]
    Klopt: heb er ook een mailing van gekregen. Ziet er wel interessant uit: ga waarschijnlijk in de middag....

    Groet,

    Paul

    Leave a comment:


  • purplehaze
    replied
    Trouwens die condensatortjes zouden gesoldeerd kunnen worden in het S1608 stageblok, de M400 zelf of het rackje waar de sennheiser in ear-ruisbakjes gebouwd zitten.
    Maar in de M400 ga ik zowiezo niet knutselen in verband met garantie en dergelijke :-)

    Leave a comment:


  • maranta
    replied
    Originally posted by purplehaze
    Dag Maranta en anderen:

    Inmiddels heb ik van ROLAND teruggehoord dat de juiste waarde 0,022 uF moet zijn zie onder:
    CAUSE
    The high frequency noise that is out of hearing range coming from M-400 or S-1608/0816 interferes
    the frequency made inside of SENNHEISER’s internal circuit.

    COUNTER MEASURE
    Add 0.022uF/50V capacitors to the connectors (between Hot-GND and Cold-GND) of XLR cable to be connected to outputs of V-Mixing System.

    groeten, Michel
    Je hebt gelijk, missertje van mij, ik heb het nagekeken en er zit bij ons 22 nF in

    groeten Hans

    Leave a comment:


  • purplehaze
    replied
    update Condensator-waarde

    Originally posted by maranta
    0.22 is de juiste waarde, ik kreeg de tip van mijn leverancier om ze aan allebei de kanten van de kabel te solderen, multikabeltje was zo gemaakt
    Dag Maranta en anderen:

    Inmiddels heb ik van ROLAND teruggehoord dat de juiste waarde 0,022 uF moet zijn zie onder:
    CAUSE
    The high frequency noise that is out of hearing range coming from M-400 or S-1608/0816 interferes
    the frequency made inside of SENNHEISER’s internal circuit.

    COUNTER MEASURE
    Add 0.022uF/50V capacitors to the connectors (between Hot-GND and Cold-GND) of XLR cable to be connected to outputs of V-Mixing System.



    groeten, Michel

    Leave a comment:


  • maranta
    replied
    Originally posted by purplehaze
    Een vraagje over die condensators:
    in een eerdere post stond een docje van Roland dat er 0,22microfarad 50 volt condensators gebruikt moesten worden en even verderop (...in hetzelfde docje notabene...) dat de waarde 0,022microfarad moest zijn.
    Wie weet wat het nu moet wezen??

    ...en wat betreft de plaatsing zou het volstaan om deze C's aan de XLR-chassisdelen te hangen van het rackje waarin de EW-ontvangers zitten, da's namelijk wel handiger dan een paar kabels verbouwen.

    Vast bedankt voor de input.
    0.22 is de juiste waarde, ik kreeg de tip van mijn leverancier om ze aan allebei de kanten van de kabel te solderen, multikabeltje was zo gemaakt

    Leave a comment:


  • B. Derksen
    replied
    [FONT=&quot]Er is weer een demodag/workshop is bij proaudioshop.nl (Gelderland) waarin de M-400 en alle apparatuur daaromheen gedemonstreerd wordt met een live-band. Misschien interessant om daar eens heen te gaan als je meer over de M-400 wilt weten? Ik geloof dat er ook iemand van RSS/Roland aanwezig is, dat lijkt me wel handig voor de wat moeilijkere vragen ;-). Er staat een tekst/flyer op: proaudioshop.nl: uw online audio-specialist [/FONT]

    [FONT=&quot]Groet,[/FONT]

    [FONT=&quot]Bart[/FONT]

    Leave a comment:


  • purplehaze
    replied
    Originally posted by maranta
    Het enige nadeel tot nu toe vind ik de ruis i.c.m. senheisser in-ears, ik heb het weliswaar weten op te lossen met condensators, maar het zou zo niet mogen zijn, overigens heeft het 32-8 stageblok het probleem niet.
    In tegenstelling tot eerdere posts werkte de oplossing met condensators in de pluggen bij mij wel, C,s zitten bij mij zowel aan de male als female kant van de kabel
    Een vraagje over die condensators:
    in een eerdere post stond een docje van Roland dat er 0,22microfarad 50 volt condensators gebruikt moesten worden en even verderop (...in hetzelfde docje notabene...) dat de waarde 0,022microfarad moest zijn.
    Wie weet wat het nu moet wezen??

    ...en wat betreft de plaatsing zou het volstaan om deze C's aan de XLR-chassisdelen te hangen van het rackje waarin de EW-ontvangers zitten, da's namelijk wel handiger dan een paar kabels verbouwen.

    Vast bedankt voor de input.

    Leave a comment:


  • maranta
    replied
    Ik sta zelf ook op het punt de M400 aan te schaffen, zijn er inmiddels al mensen die wel eens problemen hebben gehad en zo ja, wat voor problemen en hoe zijn deze opgelost?
    Mijn nachtmerrie is ergens te staan en geen geluid uit de tafel te krijgen door een of andere setting die verkeerd staat.
    Vooral veel droog oefenen, de band waar ik deze tafel voor aangeschaft heb, heb ik met de analoge (venice) tafel hun laatste optreden op een alesis hd 24 opgenomen.
    Vervolgens de hd24 aan de digisnake gehangen en een dag of wat aan het patchen, mixen etc geweest. Je had de gezichtjes van de bandleden moeten zien; Eerst mono mixjes vanaf een pre eq venice naar een stereo post eq mix met galmpjes.
    Tot nu toe alleen maar plezierige ervaringen met de tafel, ik ben wel heel blij met de vintage effecten.
    Het enige nadeel tot nu toe vind ik de ruis i.c.m. senheisser in-ears, ik heb het weliswaar weten op te lossen met condensators, maar het zou zo niet mogen zijn, overigens heeft het 32-8 stageblok het probleem niet.
    In tegenstelling tot eerdere posts werkte de oplossing met condensators in de pluggen bij mij wel, C,s zitten bij mij zowel aan de male als female kant van de kabel

    Leave a comment:


  • xvisionbelgium
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Ik sta zelf ook op het punt de M400 aan te schaffen, zijn er inmiddels al mensen die wel eens problemen hebben gehad en zo ja, wat voor problemen en hoe zijn deze opgelost?
    Mijn nachtmerrie is ergens te staan en geen geluid uit de tafel te krijgen door een of andere setting die verkeerd staat.
    Wij draaien nu al sinds de release van de M400 met die tafel zonder één probleem in alle software releases.

    Leave a comment:


  • MusicSupport
    replied
    Originally posted by marcelvanhassel
    Ik ben het hier niet met je eens. Ik vind de Roland een enorm goede en logische menu structuur hebben. Eigenlijk lijkt het best wel op elkaar en ik persoonlijk zou Roland zelfs als de winnaar aanwijzen als het gaat om de logica van de menu structuur (ookal zal dat ook te maken hebben met het feit dat ik eigenlijk de laatste paar dagen erg actief met de Roland tafel bezig ben. En het alweer even geleden is dat ik voor het laatst met een Yamaha gewerkt heb). Iets wat ik niet logisch vind aan de Roland is het extra "sends on fader" knopje. Daar vind ik de Yamaha variant logischer waar er naast de AUX knoppen ook een MAIN knop zit


    Ik heb de eerste keer een foutje gemaakt in de patch (outputs stonden niet op de juiste XLR outs). Maar dat zijn dingen die je zelf in de hand hebt.
    Het lijkt me sowieso verstandig om met iedere digitale tafel eerst even thuis gespeeld te hebben voordat je er echt mee op pad gaat. Ook voor jezelf gewoon prettig om de tafel te kennen.
    Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik op Koniginnendag voor het eerst de M400 voor me had, en er eigenlijk direct de bandjes op kon mixen. (Toegegeven, ik had de PC software al eens doorgekeken, en er stond iemand naast me die de tafel door en door kende. Maar hij werkt enorm intuitief).

    Ik ben er fan van!
    Bij de LS9 kom je in de send on fader door 2x op een Aux te drukken.

    Heb rumors gehoord dat in een nieuwe update dit wellicht met 1 druk op de knop kan. Dat kan nu ook maar via User defined keys.
    Last edited by MusicSupport; 13-05-09, 09:09.

    Leave a comment:


  • marcelvanhassel
    replied
    Originally posted by Noobie

    qua klank is de Roland waarschijnlijk iets beter, qua menu structuur & directe toegang wat minder. Qua acceptatie 100% Yamaha, elke redelijke audio technieker kan tegenwoordig met een yamaha (eender welk type) overweg.
    Ik ben het hier niet met je eens. Ik vind de Roland een enorm goede en logische menu structuur hebben. Eigenlijk lijkt het best wel op elkaar en ik persoonlijk zou Roland zelfs als de winnaar aanwijzen als het gaat om de logica van de menu structuur (ookal zal dat ook te maken hebben met het feit dat ik eigenlijk de laatste paar dagen erg actief met de Roland tafel bezig ben. En het alweer even geleden is dat ik voor het laatst met een Yamaha gewerkt heb). Iets wat ik niet logisch vind aan de Roland is het extra "sends on fader" knopje. Daar vind ik de Yamaha variant logischer waar er naast de AUX knoppen ook een MAIN knop zit

    Originally posted by MusicXtra
    Ik sta zelf ook op het punt de M400 aan te schaffen, zijn er inmiddels al mensen die wel eens problemen hebben gehad en zo ja, wat voor problemen en hoe zijn deze opgelost?
    Mijn nachtmerrie is ergens te staan en geen geluid uit de tafel te krijgen door een of andere setting die verkeerd staat.
    Ik heb de eerste keer een foutje gemaakt in de patch (outputs stonden niet op de juiste XLR outs). Maar dat zijn dingen die je zelf in de hand hebt.
    Het lijkt me sowieso verstandig om met iedere digitale tafel eerst even thuis gespeeld te hebben voordat je er echt mee op pad gaat. Ook voor jezelf gewoon prettig om de tafel te kennen.
    Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik op Koniginnendag voor het eerst de M400 voor me had, en er eigenlijk direct de bandjes op kon mixen. (Toegegeven, ik had de PC software al eens doorgekeken, en er stond iemand naast me die de tafel door en door kende. Maar hij werkt enorm intuitief).

    Ik ben er fan van!

    Leave a comment:


  • MusicXtra
    replied
    Ik sta zelf ook op het punt de M400 aan te schaffen, zijn er inmiddels al mensen die wel eens problemen hebben gehad en zo ja, wat voor problemen en hoe zijn deze opgelost?
    Mijn nachtmerrie is ergens te staan en geen geluid uit de tafel te krijgen door een of andere setting die verkeerd staat.

    Leave a comment:


  • Noobie
    replied
    Originally posted by MusicSupport
    Iets met kortje teentjes.... Begrijp wanneer iets een grapje is en wanneer serieus (zal er voor jouw volgende keer een smiley achter plakken aangezien je daar zelf ook wel van houd)

    Ik ken deze functie (zoals hierboven beschreven) van de 01V96 wel, maar toch is het geen echte DCA/VCA....(het is een omweg naar iets wat er niet is wat je vervolgens zelf maakt)

    Nu weer ontopic: LS9 v.s M400
    was natuurlijk wel vragen om problemen met deze login naam, maar goed.. maar dat terzijde.

    de reactie van 01V -- 01V96, mag duidelijk zijn dat het oude type niet werd bedoeld... bestaan die dingen uberhaupt nog?

    De optie zoals ik hem aangeef functioneert wel degelijk als VCA/DCA,
    ik werk er regelmatig mee op deze manier, het feit dat je een remote layer moet aanmaken.. tja elke tafel (zowel analoog als digitaal) heeft bepaalde functies die anders werken op bepaalde type/merk tafels. Hoofdzaak lijkt mij toch echt de "DCA" functionaliteit.

    qua klank is de Roland waarschijnlijk iets beter, qua menu structuur & directe toegang wat minder. Qua acceptatie 100% Yamaha, elke redelijke audio technieker kan tegenwoordig met een yamaha (eender welk type) overweg.

    Leave a comment:


  • vasco
    replied
    Originally posted by Noobie
    En wat betreft DCA op een 01V...
    De 01V96...
    Dus idd heeft een 01V...

    ...wie is hier de noob
    Ehhm???
    Iemand die de 01V en 01V96 in een adem noemt (01V is een andere/oudere tafel dan de 01V96) en ik blijf erbij het is geen DCA maar laten we hier weer verder gaan met de tafels uit de titel.

    Leave a comment:


  • purplehaze
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Iedere output heeft ook nog een keer een parametrische EQ, het is dus niet perse nodig om een stereo effect op te offeren om voldoende eq mogelijkheden op de monitors te hebben.
    't ging erom dat ik een GEQ uit de FX-bak gebruik op de Masterbus juist omdat daar een delay functie aanhangt.
    De Normale GEQ's hebben die functie niet.
    Maar inderdaad als er niet zoveel te EQ-en is en er geen delay nodig is kun je net zogoed de 4 bands eq op de outputs gebruiken.

    Leave a comment:

Working...