Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• maranta
    replied
    de nieuwe softwareversie V2.0 voor de M400 is inmiddels ook beschikbaar heb ik gezien op de RSS site
    Ik heb hem inmiddels binnen gehaald, allen kan ik in de manual niets vinden over hoe te updaten, via de button system update krijg ik de melding: program not found, terwijl die toch echt op de usb stick staat, iemand anders ideeen?

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    de nieuwe softwareversie V2.0 voor de M400 is inmiddels ook beschikbaar heb ik gezien op de RSS site

Leave a comment:

• paulschreuder
    replied
    Tapbutton (via userbuttons) voor delay is sinds de vorige update (enkele maanden) geleden al beschikbaar.

Groet,

Paul

Originally posted by MusicSupport
    Afgelopen vrijdag op de Messe in Frankfurt met de M400 en de Personal Monitor Mixer gespeelt. Een uur uitleg gekregen van een Italianse tech en ik was op veel punten erg onder de indruk!

Goede preamp, handige digi snake met output voor multitracking, gave FX, nette multibands EQ en/of 8 bands PEQ. Jammer dat de grootste (S4000) doos niet direct 16 outputs heeft.

Dat het met de klank van de tafel wel snor zit heb ik vandaag ook gehoord.

Enige minpuntje wat ik tot zover kon vinden (wat ze bij Roland zelf geen gemis vonden) is het gebrek aan een Q factor op de 4 band EQ op de laagste en hoogste band. Op zich niet zo erg maar ik gebruik het op de LS9 erg veel.

Tapbutton voor de delay onder user button kwam eraan in volgende update als ik het goed had begrepen

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Afgelopen vrijdag op de Messe in Frankfurt met de M400 en de Personal Monitor Mixer gespeelt. Een uur uitleg gekregen van een Italianse tech en ik was op veel punten erg onder de indruk!

Goede preamp, handige digi snake met output voor multitracking, gave FX, nette multibands EQ en/of 8 bands PEQ. Jammer dat de grootste (S4000) doos niet direct 16 outputs heeft.

Dat het met de klank van de tafel wel snor zit heb ik vandaag ook gehoord.

Enige minpuntje wat ik tot zover kon vinden (wat ze bij Roland zelf geen gemis vonden) is het gebrek aan een Q factor op de 4 band EQ op de laagste en hoogste band. Op zich niet zo erg maar ik gebruik het op de LS9 erg veel.

Tapbutton voor de delay onder user button kwam eraan in volgende update als ik het goed had begrepen

Leave a comment:

• Rock On
    replied
    Ik heb laatst ook voor het eerst met een M400 gewerkt, en dat was een waar genoegen.
    Alles is snel genoeg te bedienen, display is duidelijk en de EQ is een droom.
    Mijn enige puntjes:
    -het maken van een delay op een uitput. Dat kan alleen als er ook een EQ aan hangt. Liefst heb ik op één scherm alle outputs met hun delay bij elkaar.
    - Channel link koppelt ook de polarity switch. Erg naar als je een stereo apparaat hebt waar een draaiinkje in zit (zou niet moeten mogen, weet ik, maak it can happen...).

De tafel waar ik mee werkte had de laatste update nog niet gehad. Die was een week uit.

De remote control software vind ik niet echt super. Bij het instellen vooraf is het handg bij het namen geven. Tijdens het mixen is het vooral handig als meter window. Dan kan je het scherm van de tafel zelf voor de kanaalinstellingen gebruiken.

Vooralsnog verkies ik deze boven de LS9

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    Originally posted by V7 Productions
    Veel noodzakelijke dingen (zoals dynamics e.d.) zitten erg ver verstopt...
    Je moet veel menutjes door om "even" iets te doen.
    Ik weet niet....maar bijvoorbeeld dynamics zitten bij de M400 onder een dedicated knop met een dedicated regelaar voor de treshhold, net als Gate.

Je hoeft eigenlijk nauwelijks een menu in te duiken om goed en SNEL te kunnen werken..
    en als je onverhoopt toch een functie sneller zou willen benaderen dan creer je snel een toegang via een user-defined button.....appeltje - eitje

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Volgens mij haal je sinds de komst van de A&H T112 met 48 kanalen toch wel iets stravers in huis. Als we dan toch 14.000 ballen willen betalen. Even veel dus als de M400 met 48 ch stageblok.

Want vergeet niet dat een LS9 met 32 mic preamps amper 9000€ kost.

Leave a comment:

• V7 Productions
    Guest replied
    De M400 is een prima tafel voor een tech die mee tourt met een bandje ofso...
    Je kunt er prima shows in programmeren en tot 12 band configuraties in opslaan, maar als je gewoon een verhuurbedrijf bent wat iedere dag een ander bandje doet is het naar mijn mening geen handige tafel t.o.v. de LS9.

Veel noodzakelijke dingen (zoals dynamics e.d.) zitten erg ver verstopt...
    Je moet veel menutjes door om "even" iets te doen.

Het geluid van de M400 is wel mooier dan de LS9.
    De digitale Yamaha tafels hebben iets scherps in het hoog wat niet echt mooi is, maar in de bediening kies ik toch voor de LS9.

Maar wie ben ik

Suc6

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Originally posted by showband
    Ik denk dat de digitale behringer dan het allerbeste is. Die is hartstikke oud en heeft vrijwel nooit updates gehad.
    Lol!

Mee eens we zijn een beetje offtopic door een troll die ik zelf uitlokte.

Later we weer lekker mouwen over de M400 vs. de LS9

Leave a comment:

• showband
    replied
    Ik denk dat de digitale behringer dan het allerbeste is. Die is hartstikke oud en heeft vrijwel nooit updates gehad.

Leave a comment:

• jakkes72
    replied
    Wellicht dat er van de twee genoemde mixers, de Yamaha het meest verkocht en gebruikt is in het eerste jaar dat ze geleverd zijn.

En net als met veel dingen:
    Als je spullen (veel) gebruikt, zullen er dingen naar bovenkomen die verbetering kunnen hebben.

Ik heb pas recentelijk de firmware en de software van de LS9 geupdate.
    De reden waarom ik het niet eerder gedaan:
    Ik had geen last van de gemelde "problemen". en mijn motto is altijd:
    " Don't try to make it if it ain't broken "

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    Originally posted by MusicSupport
    Je bent alleen even vergeten welke tafel al wat langer op de markt is t.o.v. de ander
    ..het ging er volgens mij over welke digimixer het meest af was op het moment dat deze geintroduceerd werd.
    Het aantal bugfixes is daar een mooie graadmeter voor vind ik, de Roland is nu ook al zeker 1,5 jaar op de markt dus er hadden reeds vele bugfixes nodig geweest kunnen zijn maar niet dus..
    Yamaha zit even in de kopgroep :-)

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Originally posted by purplehaze
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Hoi MusicSupport en anderen:[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]naar aanleiding van het commentaar kon ik het toch niet laten om op een stil momentje even te kijken wat het "trackrecord" van de updates van de LS9/ M7 en de M400 nu waren (tot nu toe uiteraard).[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Ter leering ende vermaeck uiteraard... welke was er nu niet af denk ik dan als de Roland maar 1 bugfix heeft gehad en de Yamaha's 16 (LS9) respectievelijk 45 (M7) [/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Vergelijk van de digimixers wat betreft updates, nieuwe functies en bugfixes: [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]LS-9[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]LS9 | Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]6 updates sinds introductie: [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 6 nieuwe functies [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 16 bug fixes[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]M7CL[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]M7CL | Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]15 updates sinds introductie:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 4 nieuwe functies[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 45 bug fixes [/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]M-400[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]V-Mixer M-400 Ver.2.0 Functions (helemaal onderaan staan de nieuwe functies van V1.5)[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]4 updates sinds introductie:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Nieuwe functies onder andere:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]- [/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]Toevoeging direct outputs (max. 48)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Vrije toewijzing talkback en oscillator output[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 8 extra user buttons (via shift)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Tap tempo button (niet alleen in ms en note, maar ook in meter, feet, en frames!)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Realtime analyzer[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 8-band parametrische EQ ipv 31-band GEQ[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Nieuwe vintage FX (SRV-2000 reverb, 2x SDE-3000 delay, RE-201 space echo, SBF-325 stereo flanger, SPH-323 phase shifter & SDD-320 Dimension D)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Bediening van attenuator via preamp knop (handig voor monitor setups met een tweede M-400 die je overigens met slechts één extra CAT5-kabel aansluit…)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- LCR support[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Controlling van M-48 personal monitor mixers vanuit M-400 (allemaal afzonderlijk aan te sturen)[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]En jawel dit is hem... welgeteld 1 (één).....[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]- Eén bug fix (wanneer 2 user buttons waren toegewezen aan 2 reverb edit screens (edit FX) veranderden de parameters niet mee wanneer je tussen deze 2 reverbs schakelde)[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Dus niet echt wezenlijk voor het gebruik van de tafel....het is geen freeze van de tafel die bijvoorbeeld bij de Yamaha weleens voorkwam en een herstart nodig maakte.[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]...verder hoor je mij niets zeggen ;-)[/FONT][/FONT]

Je bent alleen even vergeten welke tafel al wat langer op de markt is t.o.v. de ander

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Hoi MusicSupport en anderen:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]naar aanleiding van het commentaar kon ik het toch niet laten om op een stil momentje even te kijken wat het "trackrecord" van de updates van de LS9/ M7 en de M400 nu waren (tot nu toe uiteraard).[/FONT][/FONT][FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Ter leering ende vermaeck uiteraard... welke was er nu niet af denk ik dan als de Roland maar 1 bugfix heeft gehad en de Yamaha's 16 (LS9) respectievelijk 45 (M7) [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Vergelijk van de digimixers wat betreft updates, nieuwe functies en bugfixes: [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]LS-9[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]LS9 | Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]6 updates sinds introductie: [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]- 6 nieuwe functies [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 16 bug fixes[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]M7CL[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]M7CL | Firmware & Software | Downloads | Yamaha Pro Audio[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial] 15 updates sinds introductie:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]- 4 nieuwe functies[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 45 bug fixes [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]M-400[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]V-Mixer M-400 Ver.2.0 Functions (helemaal onderaan staan de nieuwe functies van V1.5)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]4 updates sinds introductie:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]Nieuwe functies onder andere:[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]- [/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]Toevoeging direct outputs (max. 48)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Vrije toewijzing talkback en oscillator output[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 8 extra user buttons (via shift)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Tap tempo button (niet alleen in ms en note, maar ook in meter, feet, en frames!)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Realtime analyzer[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- 8-band parametrische EQ ipv 31-band GEQ[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Nieuwe vintage FX (SRV-2000 reverb, 2x SDE-3000 delay, RE-201 space echo, SBF-325 stereo flanger, SPH-323 phase shifter & SDD-320 Dimension D)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Bediening van attenuator via preamp knop (handig voor monitor setups met een tweede M-400 die je overigens met slechts één extra CAT5-kabel aansluit…)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- LCR support[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Controlling van M-48 personal monitor mixers vanuit M-400 (allemaal afzonderlijk aan te sturen)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]En jawel dit is hem... welgeteld 1 (één).....[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]- Eén bug fix (wanneer 2 user buttons waren toegewezen aan 2 reverb edit screens (edit FX) veranderden de parameters niet mee wanneer je tussen deze 2 reverbs schakelde)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]Dus niet echt wezenlijk voor het gebruik van de tafel....het is geen freeze van de tafel die bijvoorbeeld bij de Yamaha weleens voorkwam en een herstart nodig maakte.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Arial]...verder hoor je mij niets zeggen ;-)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]
    [FONT=Arial][/FONT]

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    [quote=purplehaze;501944]
    Originally posted by MusicSupport;501879:

De Yamaha was al af toen die uit de fabriek kwam :p

...ja ja hij is leuk

Ik vind de toevoeging van een RTA toch een aardige en nuttige feature voor een digi-tafel.
    Absoluut! Moet echter ook een verkoopargument zijn..

Leave a comment:

Working...