Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• purplehaze
    replied
    [quote=MusicSupport;501879:

De Yamaha was al af toen die uit de fabriek kwam

quote]

...ja ja hij is leuk

Ik vind de toevoeging van een RTA toch een aardige en nuttige feature voor een digi-tafel.

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Originally posted by purplehaze
    binnenkort komt weer een nieuwe softwareupdate van de Roland M400 uit met interessante nieuwe functies....
    - Real Time Analyzer
    - vintage roland effecten
    - nwe parametrische en grafische Eq opties
    - userinterface verbeteringen
    - personal monitor systeem
    - .....

...ik zie Yamaha niet zo snel inspelen op gebruikerswensen.
    [Flame/Troll]:

De Yamaha was al af toen die uit de fabriek kwam

[/Flame]

Er zijn ook regelmatig software updates die voortkomen uit gebruikersverzoeken...

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    update M400

binnenkort komt weer een nieuwe softwareupdate van de Roland M400 uit met interessante nieuwe functies....
    - Real Time Analyzer
    - vintage roland effecten
    - nwe parametrische en grafische Eq opties
    - userinterface verbeteringen
    - personal monitor systeem
    - .....

...ik zie Yamaha niet zo snel inspelen op gebruikerswensen.

Leave a comment:

• maranta
    replied
    Ik heb ook een tijdje in dubio gestaan, prijs en digitale multi hebben de doorslag gegeven alhoewel alle ervaringen hier op het forum zeker zo belangrijk zijn geweest.
    Vervolgens heb ik één van de freelancers met "yamaha LS9/M7cl kennis en ervaring " meegenomen naar een demo en toen waren we het snel eens.
    Sinds vorige week staat de M400 hier op het bureau met een alesis HD24 om te oefenen. De praktijkervaring laat nog op zich wachten.
    Morgen wordt de case gebouwd en de komende weken oefenen met een band waar de tafel voor ingezet wordt.

@klankontwerp

Wat ook erg belangrijk is dat er cues opgeslagen kunnen worden. Hier heb ik nog niet veel over gehoord bij de M400? Ik zie iig niet vrij toewijsbare knoppen naast de master fader zitten (bij de 01v gebruik ik die voor het veranderen van scene).
    Er zitten 8 toewijsbare buttons rechts van de scene memory, er zijn 300 scenes op te slaan met een toe te wijzen naam.

of je pleurt je receivers FOH
    Zou ik niet doen, dan gaat het kapot, ik bouw er zelfs nog rackjes omheen

Op je uitgangen een delay zetten is heel goed mogelijk.

Leave a comment:

• KlankOntwerp
    replied
    Hier nog iemand in de markt voor een nieuwe digitale tafel, huidige tafel is een 01v96 v2.

Ik doe veel theatervoorstellingen, vaak in fatsoenlijke theaters maar ook in dorpshuizen e.d. In het laatste geval is het wel handig zo'n digitale snake (kan je gelijk met je videokabels naar de vloer trekken) maar meestal hebben ze zelfs daar wel een snake (of je pleurt je receivers FOH).

Over het algemeen gebruik ik een kanaaltje of 8 XLR max, 4 line ins (MD & CD) en 4 bus out (cluster, sub, monitors), allen met eigen delaylijn, en dan natuurlijk L+R met eigen delaylijn. Hier moet de tafel dus sowieso aan voldoen. Wat ook erg belangrijk is dat er cues opgeslagen kunnen worden. Hier heb ik nog niet veel over gehoord bij de M400? Ik zie iig niet vrij toewijsbare knoppen naast de master fader zitten (bij de 01v gebruik ik die voor het veranderen van scene).

Nu overweeg ik dus de LS9 (kom je ook steeds vaker tegen in theaters) maar een goede geluidskwaliteit is mij ook wat waard. Bovendien weet ik niet zeker of een LS9 zoveel beter is dan een 01v.

Zijn er hier reizende theatertechnici die een 01V, LS9 en M400 in de praktijk gebruikt hebben en duidelijke pro's & cons tegen zijn gekomen?

Leave a comment:

• nightline
    replied
    Was het maar SPDIF, daar kun je meer mee dan met Tdiff.
    Ik heb inmiddels wel 2 RME converters welke Tdiff, ADAT, SPDIF en Gebalanceerde jack ondersteunen.
    Het grootste probleem is om alle converters in de flight-case te krijgen

De reden dat ik Cat 5 kabel wil gebruiken, is de prijs van de kabel, dit wil echter niet zeggen dat geen andere kabel wil gebruiken.

Mvg

Jack

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Originally posted by nightline
    Ik heb inmiddels een reactie van Audiorail terug gekregen, en dat was niet positief. Het gaat voorlopig nog wel even duren voordat ze een Tdiff connectie op de Audiorail hebben, Firewire willen ze helemaal niet aan beginnen. Het huidige systeem van Audiorail is best een investering, aangezien je de nodige omzetters nodig hebt, wil je het maximale benutten dan heb je 4 ADAT naar analoog nodig en in mijn geval 2 ADAT expansie kaarten en een Tdiff naar ADAT....

Iemand nog andere opties?
    Bestaat er niet zoiets als een Firewire versterker, waarmee de te gebruiken kabels langer kunnen worden?

Mvg

Jack
    Beste,
    uw vraag was hoe met een CAT5 van het podium naar de FOH tafel.
    Het enige dat je hebt aan een DM3200 zijn 16 analoge microfoonkanalen, adat in/out (8 kanalen) en 24 kanalen in/uit SPDIF.

Met gelijk welk systeem zit je op podium met een rack microfoonpreamps en AD conversie. Uw enige digitale kanalen uit zijn SPDIF (waar geen enkele fabrikant zal op verder werken wegens niet commercieel genoeg) + 8 ADAT kanalen. Met uw 16 microfoonkanalen ben je ook niks.

De enige mogelijkheid is een conversie van ADAT naar Ethernet en omgekeerd. Alle andere mogelijkheden (zoals MADI en Ethersound) kosten een 10voud van Audiorail.

Leave a comment:

• nightline
    replied
    Ik heb inmiddels een reactie van Audiorail terug gekregen, en dat was niet positief. Het gaat voorlopig nog wel even duren voordat ze een Tdiff connectie op de Audiorail hebben, Firewire willen ze helemaal niet aan beginnen. Het huidige systeem van Audiorail is best een investering, aangezien je de nodige omzetters nodig hebt, wil je het maximale benutten dan heb je 4 ADAT naar analoog nodig en in mijn geval 2 ADAT expansie kaarten en een Tdiff naar ADAT....

Iemand nog andere opties?
    Bestaat er niet zoiets als een Firewire versterker, waarmee de te gebruiken kabels langer kunnen worden?

Mvg

Jack

Leave a comment:

• nightline
    replied
    Audiorail, ik had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er erg interressant uit. Ik las op de website dat ze een Tdiff aansluiting aan het ontwikkelen zijn, dat schept ruimte.
    Het mooiste zou firewire zijn, dan heb je in een keer 32 in en 32 uit.

Het is al erg jammer dat firewire niet met lange kabels kan werken, maar met een Audiorail gekoppelt zou het ideaal zijn.

Frederick bedankt voor je reactie, waarschijnlijk een erg nuttige!!!

Mvg

Jack

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Originally posted by nightline
    Een beetje off topic, maar aangezien ik een soortgelijk probleem heb als Mark wil ik de vraag toch stellen.
    Ik ben in bezit van een Tascam DM3200, en wil hier graag een digitale / optische multi oplossing voor, heeft iemand een nette oplossing?
    Ik wil graag 32 in en 8 uit.

Mvg

Jack
    Audiorail.
    Je zal 24 kanalen in en 24 uit hebben. Je moet wel 2 x 8 kanalen adat kaarten bijsteken.

Leave a comment:

• nightline
    replied
    Een beetje off topic, maar aangezien ik een soortgelijk probleem heb als Mark wil ik de vraag toch stellen.
    Ik ben in bezit van een Tascam DM3200, en wil hier graag een digitale / optische multi oplossing voor, heeft iemand een nette oplossing?
    Ik wil graag 32 in en 8 uit.

Mvg

Jack

Leave a comment:

• frederic
    replied
    Originally posted by MarkRombouts
    Helaas gaat dat voor mij dus niet werken met de digitale stageblokken van Yamaha. Ik heb echt mijn 32 kanalen wel nodig en wil het compacte van de LS9-16 hiervoor zeker niet opgeven.

Jammer voor mij dus.

Iemand al wel ervaring met dit nieuwe Yamaha systeem ???
    Zou die madikaart niet werken op de LS9?

Ofwel 2 multikabels nemen...

Leave a comment:

• MarkRombouts
    replied
    Helaas gaat dat voor mij dus niet werken met de digitale stageblokken van Yamaha. Ik heb echt mijn 32 kanalen wel nodig en wil het compacte van de LS9-16 hiervoor zeker niet opgeven.

Jammer voor mij dus.

Iemand al wel ervaring met dit nieuwe Yamaha systeem ???

Leave a comment:

• Big Bang
    replied
    De LS9-16 heeft slechts een uitbreidings slot en zodoende kan er dus maar een sb168ES op aangesloten worden. Wil je 32 kanalen gebruiken zul je de analoge ingangen op de LS9-16 moeten blijven gebruiken, of moet je overstappen naar de LS9-32.

Leave a comment:

• MarkRombouts
    replied
    Even een andere vraag ivm de Yamaha LS9 mixer.

Ik heb nu een LS9-16 in gebruik met 2 Focusrite Octopre's en een 48 parige multikabel. Mixer werkt eg fijn, daar wil ik echt niets aan veranderen. Echter de multikabel is erg zwaar en neemt veel ruimte in met transport.

Nu zijn er sinds enige tijd ook van Yamaha de SB168ES digitale stageboxen. Deze werken via Ethersound en kunnen in combinatie met de juiste expansie kaarten gebruikt worden met de LS9.

Wat ik mij nu afvraag is of ik met de LS9-16 toch een 32-16 kanaals digitale multi zou kunnen gebruiken op basis van dit systeem. Ik haal dit niet echt duidelijk uit de info op de site van Yamaha. Als dit mogelijk is overweeg ik zeker om mijn multi en pre-amps van de hand te doen en over te stappen op de digitale oplossing.

Leave a comment:

Working...