Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by xvisionbelgium
    Moest dus cross-RENTAL zijn....

Zelf heb ik nu 2 M400's (meestal FOH & MON combinatie) maar af en toe zou ik er nog nodig hebben voor bepaalde jobs. Nu is dat altijd een "grote zoektocht" naar wie heeft er nog eentje in de verhuur, gezien Roland mij nog geen lijst kan geven van wie er nu een M400 heeft.
    Ik denk dat dit wel interessant kan zijn voor andere verhuurbedrijven die eens extra M400, 1608'/0816's etc nodig hebben voor een bepaalde job.

Dat moet natuurlijk niet groot zijn.. ik had gedacht aan een website met een forum (zoals dit) en hopen dat de mensen van Roland actief deelnemen aan dit forum, een sectie waar men kan aangeven wat men zelf in de verhuur heeft, met de nodige contactgegevens en de nodige info & links naar de RSS producten. Alle ideeen zijn welkom
    Ik vind dit een buitengewoon goed plan.
    Bij mij is de grootste angst uitval van de M400, wanneer dat zou gebeuren is de ramp niet te overzien, een dergelijk initiatief zorgt ervoor dat je in elk geval voor een back-up kunt zorgen.

Leave a comment:

• xvisionbelgium
    replied
    Originally posted by purplehaze
    klinkt als een goed plan, ik had daar ook al over gedacht
    maar wat bedoel je precies met:
    cross-retal mogelijkheden ?
    Moest dus cross-RENTAL zijn....

Zelf heb ik nu 2 M400's (meestal FOH & MON combinatie) maar af en toe zou ik er nog nodig hebben voor bepaalde jobs. Nu is dat altijd een "grote zoektocht" naar wie heeft er nog eentje in de verhuur, gezien Roland mij nog geen lijst kan geven van wie er nu een M400 heeft.
    Ik denk dat dit wel interessant kan zijn voor andere verhuurbedrijven die eens extra M400, 1608'/0816's etc nodig hebben voor een bepaalde job.

Dat moet natuurlijk niet groot zijn.. ik had gedacht aan een website met een forum (zoals dit) en hopen dat de mensen van Roland actief deelnemen aan dit forum, een sectie waar men kan aangeven wat men zelf in de verhuur heeft, met de nodige contactgegevens en de nodige info & links naar de RSS producten. Alle ideeen zijn welkom

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    klinkt als een goed plan, ik had daar ook al over gedacht
    maar wat bedoel je precies met:
    cross-retal mogelijkheden ?
    Last edited by purplehaze; 05-06-09, 10:49.

Leave a comment:

• xvisionbelgium
    replied
    M400 User Group ??

Beste M400 gebruikers,

Hebben jullie soms zin om een M400 User Group op te richten zodat we ervaringen kunnen uitwisselen en de cross-retal mogelijkheden wat kunnen optimaliseren.

Gr.

Leave a comment:

• purplehaze
    replied
    Tja in geval van de M400 kun je ook 8 inputs op xlr gebruiken en 6 auxen en L/R.

Als het meer dan dit gaat worden, en dat wordt het natuurlijk al snel, dan vind ik het wel zo handig om met een CAT5 kabeltje ff snel een stageblok te leggen waar je met wat korte kabeltjes zo veel mogelijk inputs kunt pakken.

en wat betreft alles bij de hand...het moge duidelijk zijn dat dit met de M400 ook dik in orde is.
    Ik heb ook wel eens het idee dat de M400 overkill is als ik weer eens een bandje sta te doen met 16 kanalen en een 4/5 monitorgroepen. maar goed dan kun je het wel verfraaien door de inear mixen stereo te maken, kanalen naar believen te dubbelen voor monitoraansturing, meerdere galmpjes te gebruiken en een delaytje.

Nu kan ik eigenlijk ook met mijn 01V96 (die ik al had voor ik de M400) maar dan weet ik wel dat ik vet inlever op bedieningsgemak & geluidskwaliteit en ik moet een analoge multi meenemen van pak em beet 60 kg met case.
    ...nou dan weet ik al vrij snel welke tafel ermee gaat, je raakt verwent en je moet het jezelf ook een beetje leuk maken en dat doet de M400 uitstekend.

Leave a comment:

• jans
    replied
    Ik denk dat er voor beide tafels een doelgroep is.
    Zo heb ik bewust voor de LS-9/16 gekozen. Puur omdat ik graag alles bij de hand wil hebben. Soms is de tafel overkill voor de situatie maar dit neem ik dan voor lief. Ik heb nu een mengtafel waar ik voorheen twee had staan met de bijbehorende effect/drive racken.

Ik vindt, voor mijn situatie, een voordeel van de LS-9 dat ik gewoon een XLR achter in de tafel kan steken.

Leave a comment:

• showband
    replied
    Ik denk dat de 19 inch montage van een LS9 samen met het prijspunt er voor zorgt dat yamaha niet aan de geeuwhonger zal gaat.

en dat stuk acceptatie is in digiland natuurlijk betrekkelijk. aangezien alles in no time verouderd is.

Qua bedieningsgemak blijf ik de soundcraft spirit digi nog steeds de mooiste interface vinden. Gewoon een verticale channelstrip et presto.

Leave a comment:

• zwampie
    replied
    Ik heb zelf het genoegen gehad om een M-400 en een LS-9 in een weekend te bedienen (2 klussen met eenzelfde bandje op 2 locaties).

De M-400 was na een half uurtje ondersteuning van de tech 'mijn' tafel. Kon er mee doen wat ik wilde wist alles snel te vinden en werkt bijna als een analoge tafel. Super snelle bediening lekker overzichtelijk (display is goed af te lezen), en ook effecten en user-buttons editten en toewijzen (voor bijvoorbeeld een tap delay) gaat super.

De LS-9 daar in tegen heeft mij wat litertjes zweet gekost. Ken van Yamama de 01v en ook de 01v-96 waarbij ik de menu structuur van de 01v-96 al uit teveel lagen vond bestaan. En wat zie ik tot mijn verbazing op de LS-9 is dit ook het geval. heb de hele avond toch wel hulp nodig gehad van de tech van het evrhuur bedrijf en ook die moest soms een paar keer slikken, omdat ik per ongeluk in een verkeerd menu zat.

Kortom als ik mag kiezen: De M-400 ruim boven de LS-9 om 2 redenen, snel te leren en digital snake.
    En de acceptatie bij bandjes... dat is een kwestie van tijd en overtuigingskracht en ik ben ervan overtuigd dat de M-400 het gaat winnen van de LS-9, zeker met nieuwe features zoals de personal monitor mixer.
    Last edited by zwampie; 04-06-09, 10:53.

Leave a comment:

• MarkRombouts
    replied
    Originally posted by xvisionbelgium
    Beste,

Ik weet niet naar welke versie jij zit te kijken maar dit is al gewijzigd in V1.5 en we zitten ondertussen al aan V2.0... maar je heb 24 Gates en 24 compressor/limters die je VRIJ dan toewijzen aan de 48 kanalen. Ik heb nog nooit van ze leven 24 gates en 24 C/L's tegelijk nodig gehad...

En die EQ... is een klein minpuntje, maar je moet eens kijken hoeveel keer je echt een 4 voudige parametrische nodig hebt... en als het echt moet insert één van de global EQ's die je dan in 8-voudig parametrisch zet...

maw eerst goed informeren voor je commentaar geeft of ten minste er eens met gewerkt hebben.
    Heb je ook al eens naar de datum van deze post gekeken ???

Ik weet zeker wel waar het over gaat mbt deze twee mixers aangezien ik beide uitgebreid heb bekeken voor aanschaf van mijn LS9. Komend weekend mag ik weer eens aan de slag op de Roland, dus...

Leave a comment:

• xvisionbelgium
    replied
    Beste,

Ik weet niet naar welke versie jij zit te kijken maar dit is al gewijzigd in V1.5 en we zitten ondertussen al aan V2.0... maar je heb 24 Gates en 24 compressor/limters die je VRIJ dan toewijzen aan de 48 kanalen. Ik heb nog nooit van ze leven 24 gates en 24 C/L's tegelijk nodig gehad...

En die EQ... is een klein minpuntje, maar je moet eens kijken hoeveel keer je echt een 4 voudige parametrische nodig hebt... en als het echt moet insert één van de global EQ's die je dan in 8-voudig parametrisch zet...

maw eerst goed informeren voor je commentaar geeft of ten minste er eens met gewerkt hebben.

Originally posted by MarkRombouts
    Ik heb ook eens zitten kijken naar de M400 van Roland.

Twee dingen zijn me echt opgevallen, ten nadele van de Roland tov de LS9 van Yamaha:

- EQ minder uitgebreid, Laag en Hoog niet (semi)-parametrisch, maar shelving.
    - Alleen op de eerste 24 kanalen dynamics beschikbaar.

dit zijn voor mij toch echt punten om de M400 niet te nemen. Op een LS9 kun je pakken wat je wil per kanaal en dat vind ik toch één van de grote voordelen van digitaal mixen.

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Originally posted by paulschreuder
    Hoewel de oplossing inmiddels bekend is, zijn de onderstaande PDF's die ik van mijn leverancier kreeg gemaild misschien interessant. Het probleem doet zich dus ook voor bij Sennheiser IEM i.c.m. Aviom:

Probleem Sennheiser - Aviom: http://www.proaudioshop.nl/download/...eiseraviom.pdf

Probleem Sennheiser - RSS

Groet,

Paul
    Met Aviom is het op te lossen door een ongebalanceerde kabel te gebruiken,... maar gebruik inmiddels geen Aviom meer (o.a. daarom) Niks nieuws. Ligt ook aan het ontwerp van Aviom overigens!

Leave a comment:

• paulschreuder
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Die 0.022 uF filtert niks in het hoorbare spectrum dus maakt het, ook voor opnames, niet uit.
    Hoewel de oplossing inmiddels bekend is, zijn de onderstaande PDF's die ik van mijn leverancier kreeg gemaild misschien interessant. Het probleem doet zich dus ook voor bij Sennheiser IEM i.c.m. Aviom:

Probleem Sennheiser - Aviom: http://www.proaudioshop.nl/download/...eiseraviom.pdf

Probleem Sennheiser - RSS

Groet,

Paul

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Het solderen van die condensators is mijns inziens een oplossing die je NOOIT permanent in een apparaat moet maken. Want hoe je het ook wendt of keert: je audiokwaliteit gaat achteruit omdat je gewoon simpelweg frequenties filtert. Gebruik je die betreffende xlr-uitgang op je S1608 dan een keer voor recording of stagemonitoring, dan heb je dat filtertje ervoor zitten. Ik zou gewoon een verloopkabeltje maken.

Groet,

Paul
    Die 0.022 uF filtert niks in het hoorbare spectrum dus maakt het, ook voor opnames, niet uit.

Leave a comment:

• MusicSupport
    replied
    Het solderen van die condensators is mijns inziens een oplossing die je NOOIT permanent in een apparaat moet maken. Want hoe je het ook wendt of keert: je audiokwaliteit gaat achteruit omdat je gewoon simpelweg frequenties filtert. Gebruik je die betreffende xlr-uitgang op je S1608 dan een keer voor recording of stagemonitoring, dan heb je dat filtertje ervoor zitten. Ik zou gewoon een verloopkabeltje maken.

Groet,

Paul
    Dat werkt als je een of twee setjes per avond wegzet met altijd dezelfde mensen die het weten. Ik wil best onze freelancers hiervan op de hoogte brengen, maar er zijn er altijd die het verloopje vergeten of deze verkeerd opruimen...

Oplossing is denk een heel kort XLR 'filter' kabeltje vastmaken aan de IEM zender. Of inbakken in je rack.

Leave a comment:

• paulschreuder
    replied
    Originally posted by purplehaze
    Trouwens die condensatortjes zouden gesoldeerd kunnen worden in het S1608 stageblok, de M400 zelf of het rackje waar de sennheiser in ear-ruisbakjes gebouwd zitten.
    Maar in de M400 ga ik zowiezo niet knutselen in verband met garantie en dergelijke :-)

Groet,

Paul

Leave a comment:

Working...