Slechte technici

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noobie
    • Dec 2007
    • 223

Originally posted by Music People
    Wie de bal kaatst....., Bewust even uit laten denderen......., onervaren, weet niet waar die het over heeft.....

Het kaf van het koren scheiden; nou graag....; maar met woorden ??; dat is echt onmogelijk; ook al zijn ze arrogant.

Nou ik daag jullie uit: Ik wil best een keer (of meer) gratis techniek doen op een willekeurige PA.
    Dan zal ik laten zien hoe je het "beste" uit het """slechte""" kunt halen.

Eisen minimaal; apparatuur bestaande uit:
    Eindversterker minimaal 500 Watt in 8 ohm; JBL speakers, maakt niet uit welk type als ze maar bij de versterker en de door jullie nodige versterking passen;
    Mengpaneel met voldoende lijnen en 3 voudige toonregeling (Apollo-tje of zo) voor de door te versterken musici of DJ.
    Ik zelf neem dan een kastje van 10 bij 10 bij 5 centimeter mee, om irritante bijverschijnselen te elimineren.
    Geen Equalizers, computerachtig spul ertussen (actief).
    Ik zal dan ook gelijk uitleggen wat beter kan en wat er mis is of kan gaan als dat het geval is.
    Geen antwoorden geven is natuurlijk de makkelijkste manier...

Als je zo wanhopig op werk zit te wachten... mmm zal wel een rede hebben.

10 x 10 x 5... klinkt als de afmetingen voor een of ander goedkoop en onnauwkeurig meetapparaat, zal toch zonder ook wel gaan...

A.s. Zaterdag weer een bandje doen voor 850 pers, ik zou je graag uitnodigen, maar die 2 x 500W + Jbl gaat dat niet redden.

Zoals gezegd is het voor mij hobby, maar ik denk dat op dit punt 99% van de forumgebruikers het met mij eens is.

Overigens ga jij dit klusje ook niet redden denk ik. Ook die apolo gaat geen 28 kanalen ingang voorzien... of je moet er een stuk of 10 meenemen.

Jammer dat de moderaters zulke personen niet gelijk een ban geven..
    maarja het blijft entertainment zo'n forum

voor de rest..

+3

Moest na het lezen van je andere topic toch nog even wat kwijt

Subsonic / Rumble Filter for Phono preamps and Sub-Woofers

Had er niet eerder aan gedacht, maar gezien de maatvoering 10 x 10 x 5.... en de door jouw gegeven link.. ging bij mij ineens het lampje aan (Lampje? het ging toch over geluid??!?!).
    Veel geluk met het tussenvoegen van dit filter in een professionele PA.. ik hoop dat je hem probeert met een multi van een meter of 50 ertussen.... DAN heb je pas rumble. (lees impedantie topic als je wilt weten waarom)
    gewoon huis tuin en keuken prut, benut door iemand met geen enkele technische kennis (op audio of electronica gebied). Veel geluk met mixen van een band. Ik zou wat meer van die kastjes meenemen, het kan gebeuren dat je er voor de monitoren ook 1 nodig hebt (als je al weet wat dat zijn). Krijg steeds het gevoel met een verkoper van Bose of zo bezig te zijn.....

(reageer trouwens eens op dat andere topic, met al je ervaring!)
    en tenslotte dus toch +3
    Last edited by Noobie; 10-09-09, 20:06.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Ik zelf neem dan een kastje van 10 bij 10 bij 5 centimeter mee, om irritante bijverschijnselen te elimineren.
      Een Behringer Shark!
      Heerlijk die stilte

Comment

• janneman32
        • Dec 2005
        • 65

'k wist niet dat een apollo tegenwoordig ook +48 volt kan leveren con mijn condensator mic's...............

Comment

• Music People
          • Jun 2004
          • 12

Slechte technici

Eigen citaat:
          Eindversterker minimaal 500 Watt in 8 ohm; JBL speakers, maakt niet uit welk type als ze maar bij de versterker en de door jullie nodige versterking passen;
          Mengpaneel met voldoende lijnen en 3 voudige toonregeling (Apollo-tje of zo) voor de door te versterken musici of DJ.

Toevoeging door onzorgvuldige conclusies:
          Algemeen minimaal 500 Watt in 8 ohm (RMS per kanaal)
          Laat ik er eens 1 noemen; neem bijv. een

"amaturistisch" versterkertje voor een minimale configuratie.

In geen van de citaten heb ik maximale configuraties genoemd; dat doen jullie zelf.

Slechte technici ?; maar zeker een aantal technici die niet kunnen lezen en relativeren.

Proffesioneel kan groot maar ook klein zijn in de theater wereld (om maar eens wat te noemen).

Zo als ik het opvat uit de reacties is klein dus niks en groot alles.

Nou dan zou ik echt maar eens gaan kijken wat niet mee hoeft; scheelt in iedergeval je rug over een aantal jaren.

Ben regelmatig in de RAI (op bezoek) geweest bij grote party's; daar gaat het qwa geluid best goed.

Als je het festijn (in Weesp) met Gordon vergelijkt, kun je ook dat echt niet klein noemen (minimaal 10000 bezoekers).

Het manko is dat hier te veel gedacht wordt in de eigen wereld en dan sta je dus niet open voor een ander.

Wat mij betreft is mijn bijdrage vanaf heden dus afgelopen; ik reageer hierna dus nergens meer op.

1 ding staat vast: Hoe beperk je jezelf.

Het gaat alleen maar over slechte technici en mijn toevoeging over geluidskwaliteit.

Discussie gesloten (mijn aandeel) en veel succes met de herrie en je eigen ikkie.

Gegroet Herman

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

vriend, wat wil je met een handleiding van een labgruppen? Wat boeit het waar je je versterkervermogen uit haalt. Voor mijn part uit je r**t.

Je zit helemaal vastgeroest in het stuk dat technici voor live zich met apparaten en spullen bezighouden. En poneert een stelling dat je alles even voor kan doen met een (1) setup. Zonder enige interesse in je bronmateriaal. Dat bandje, weet je nog wel.
            lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

tsja.... ik ben op dit moment het allerblijst met m'n HD25 van sennheiser... een enorme beurs hier, met wel 800 man die allemaal stellingen poneren, maar ik heb het meeste plezier van mn koptelefoon. Iron Maiden op t laptoppie, de BigBen sloeg net half 10, ikke blij... Kortom: alle waar is naar zn geld. Had ook liever mn HD-2's van Meyer bij me gehad, maar dat geeft weer zo'n kabaal op dit symposium...

Ben wel ernstig geïnteresseerd in dat bandje van Herman.... Wil er desnoods nog eens een zaterdagavond aan wagen, zelfs...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Eigen citaat:

Het manko is dat hier te veel gedacht wordt in de eigen wereld en dan sta je dus niet open voor een ander.

Wat mij betreft is mijn bijdrage vanaf heden dus afgelopen; ik reageer hierna dus nergens meer op.

1 ding staat vast: Hoe beperk je jezelf.

Het gaat alleen maar over slechte technici en mijn toevoeging over geluidskwaliteit.

Discussie gesloten (mijn aandeel) en veel succes met de herrie en je eigen ikkie.

Gegroet Herman
                Goed plan, erg constructief was je bijdrage niet, grappig dat je uitspraken vooral heel erg op jezelf van toepassing zijn.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peternotermans
                  • Oct 2003
                  • 156

Die uitnodiging gaat er dus niet meer van komen..?
                  --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Kromme tenen krijg ik bij het lezen van deze reeks met selectieve verontwaardiging.

Ik plaats even een slotje, daarna en zonder haast, gaat de bezem door het onderwerp heen.

Eerst roepen dat mensen niet willen luisteren, vervolgens alleen maar monologen posten en doen alsof de hele wereld tegen je is, dat is niet een doelstelling van een discissieforum.

Prettig weekeinde allemaal!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...