31-band EQ noodzakelijk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Ik ga even een kleine threadkaping plegen, niet geheel offtopic aangezien het hier over EQ's gaat.

Ik heb geen graf. EQ's in het rack zitten, maar tegenwoordig krijg ik meer een meer klussen waar de monitoring belangrijk wordt. Ik zoek eigenlijk iets cheap voor op de moni's te zetten. Nu kijk ik vandaag op de site van terugkoppeling en daar stond een Tapco 31 bands voor 90 Euro. Ga ik mij een grotere bult vallen dan met Behringer EQ's?

Ik verwacht er zelf niet veel van, enkel dat ik bepaalde risico frequenties kan terugtrekken en dat het geheel nog een beetje acceptable klinkt zonder overdreven te gaan ruisen.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Met mijn posting doelde ik meer op EQ per channel (low,mid,high snapje?) die op de Yam. erg goed te regelen is.
      Ik ben dus van mening dat je een EQ pas gaat gebruiken op je F.O.H als je weet dat je systeem nogal wat gecorrigeerd moet worden, gelukkig bestaan er tegenwoordig hele goede systemen waarbij dit met processors goed gemaakt wordt..

Vroeger vooral met hoorn geladen systemen was het niet voor te stellen om geen EQ's te gebruiken op je F.O.H systeem.

Dat bedoelde ik in mijn vorige topic.

Oja, zet twee 01v96v2 in cascade en je hebt 80 kanalen tot je beschikking!!
      Genoeg voor een festivaltje toch?

Dave.
      Last edited by salsa; 07-01-08, 18:53. Reason: vergeten....
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Nu wil ik mijn leven wel beteren en eens uitkijken naar een (redelijk) goede parametrische eq.

Ik heb nu een 2x 31 bands grafische eq, maar een parameet lijkt mij ook wel heel erg handig.

Kunnen jullie eens wat merken/modellen noemen die een goede kwaliteit eq aanbieden, maar die ook nog een beetje in verhouding staat de rest van het materiaal. In mijn FX-rack heb ik een TC M-one XL effect en DBX-266XL compressors zitten, zoek in die hoek dan ook een EQ. Géén Behringer maar hoeft ook niet direct een Klark Teknik te zijn, een beetje een middenklasser dus.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by hugovanmeijeren
          Nu wil ik mijn leven wel beteren en eens uitkijken naar een (redelijk) goede parametrische eq.

Ik heb nu een 2x 31 bands grafische eq, maar een parameet lijkt mij ook wel heel erg handig.

Groeten Hugo
          Eindelijk een verstandige kerel , het wordt tijd na al deze discussie
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by salsa
            Oja, zet twee 01v96v2 in cascade en je hebt 80 kanalen tot je beschikking!!
            Genoeg voor een festivaltje toch?
            Aiaiaiaiaiai... je maakt een grapje, toch?
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

... da's met de Behringer ADAT-I/O's toch ?
              Ik ken lui die er Live bij zweren en er razendsnel mee zijn ... en het klinkt nog ook !
              Helaas zien niet alle festivalgeluidschuivers dat zo ;-)
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by sis
                Hoeft niet persé digitaal te zijn , A&H heeft dit ook in één van hun tafels, analoog, weliswaar niet zo uitgebreidt, maar toch handig vind ik dan hé.
                ALLEN & HEATH :: WORLD CLASS MIXERS
                sis
                En laat dit nou een van de goedkopere A&H's zijn die ik ook vanwege oa die feature heb aangeschaft...
                Last edited by Outline; 07-01-08, 22:58.

Comment

• Jacob
                  • Jan 2006
                  • 152

Originally posted by hugovanmeijeren

Kunnen jullie eens wat merken/modellen noemen die een goede kwaliteit eq aanbieden, maar die ook nog een beetje in verhouding staat de rest van het materiaal. In mijn FX-rack heb ik een TC M-one XL effect en DBX-266XL compressors zitten, zoek in die hoek dan ook een EQ. Géén Behringer maar hoeft ook niet direct een Klark Teknik te zijn, een beetje een middenklasser dus.

Groeten Hugo
                  Buiten voorbeelden te noemen, is door het principe van de EQ een goedkopere PEQ al snel veel beter dan een graphic.

Als ik aan een minder dure GEQ ga trekken hoor ik al heel snel lelijke fase troep. Een parameet heeft dit veel minder en kan je veel nauwkeuriger instellen.

Een DN410 van KT is wel heel fijn. Helaas is er veel meer keus in grapics dan in PEQ. Het zal wel iets te maken hebben met de vraag vanuit de markt.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

En mischien ook prijs/ontwikkeling/fabricage-kosten?

Vraagje mijnerzijds (twijfel dankzij dit topic): momenteel heb ik de 4-band parameet van m'n A&H op de Aux/Monitor-uitgang en een Rane Me15B op m'n Master-uitgang.

Wat is beter: dit zo laten of toch maar omwisselen?

Gelukkig is wisselen niet meer dan 1 knopje en 2 jacks omzetten...

Comment

Working...