apparte EQ per monitor kanaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardo
    • Oct 2007
    • 24

    #16
    Originally posted by sparky
    Dat doe ik net andersom, ik maak eerst de klank en kijk dan of de monitors op het te verwachten nivo kan draaien zonder rondzingen of tegen rondzingen aanhikken, wat vaak zo is omdat oververtegenwoordigde gebieden al gecorrigeerd zijn. Wat er bij "beschaafde" klusjes vaak op neer komt dat ik er verder niets meer aan hoef te doen. Als het toch hard moet worden er wat feedbackfrequenties teruggetrokken, maar niet teveel.
    Ik doe dit ook op de zelfde manier als jij..

    Comment

    • Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

      #17
      Even op topic:

      Dit is natuurlijk een dubieuze vraag.

      - Je kanaal EQ is voor het mooi maken van de bron.
      - De grafische EQ is voor het afregelen van de monitor (klank, feedback).

      Een kanaal EQ recht laten??? dat slaat echt helemaal nergens op.....
      Je moet je bron toch afregelen? Een vocaal zonder EQ? sterkte!

      Comment

      • BvE
        • Oct 2004
        • 385

        #18
        Er staat nergens dat een Vocaal moet worden afgeregeld. Als de zanger(es) goed is, de akoestiek, de microfoon, de complete "ketting", misschien hoeft er dan niks te worden afgeregeld?

        Natuurlijk komt het voor dat je vaak veel moet afregelen, maar dit is dus geen REGEL. Vaak zie ik dat mensen teveel uitgaan van gewoontes en niet meer opletten op wat ze nou daadwerkelijk doen.

        Niemand hoeft zich hierbij echter aangevallen te voelen, maar tzijn just my 2 cents.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #19
          De setup voor de oefenruimte is na jaren knutselen dusdanig prettig ingeregeld dat wij inderdaad geen kanaal eq op de zang en de toetsen doen.

          Hok 7 bij 5. Zeil op de vloer, trespa tot 1m60 op de muur. rest kalk en raam.
          JBL902 speakers. zeck 2x600w amp, totaal eq voor de twee speakers via geprogrammeerde feedbackkiller. (iets sublaag-af en een dip rond de 700Hz) spirit-SX
          Microfoons sennheiser 855.
          Muzikanten en weergevers strategisch assymetrisch geplaatst.

          Klinkt goed en er komt geen drummer over de zang heen al zouden ze het proberen.

          Ook 2,5 jaar karaokesessie gedaan in een muziekcentrum. Daar deden we op een kleinere spirit met een setje oud model mackies ook geen EQ op de zang en de toetsen. Wel op de kickdrum trouwens.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • drummerke
            • Oct 2006
            • 432

            #20
            tja..ik heb er helaas geen worden voor hoor...

            maar ik gebruik al een tijdje men digitale mixer en men eerste 16 kanalen gebruik ik voor FOH en de volgende 16 (2delayer) voor monitors. Nu kan ik tenminste de muzikanten de klank geven die ze willen (ben tevens zelf muziekant hé) en dat is toch echt veel leuker spelen. Misschien als je Indie-garage rock speelt dat je alls kan flat zetten

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #21
              Originally posted by Robert H
              Hahahaha, ik doelde ook niet zozeer op die 16 monitorgroepen (zo gek is dat niet), maar meer op jouw nadruk op die losse monitortafel. Je zal als zaaltechnicus een 16-persoons band moeten doen inclusief 16 auxjes monitoren. Uit welke reclame kwam ook alweer "Best druk in je eentje"?
              Reclame voor een uitzendburo, die in de bouwmarkt.

              Comment

              Working...