RCF Pro 8001 SA of Art 750 Sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

RCF Pro 8001 SA of Art 750 Sub

Ik bezit 2x de Art 325 , nu wil ik echt overstappen van mijn eigen gemaakte subs , naar ofwel Pro 8001SA of de Art 750 sub.

Wie heefd er enige ervaring met, de Art 750 of de Pro subs 8001...in combinatie met de Art 325.

Ik weet uit ervaring dat de Art 325 zeer hard kan ,

Bedankt op voorhand
    mvg
    FreddyL
  • Suy
    • Nov 2005
    • 27

Freddy,
    Wij gebruiken sind een tijdje de combinatie 8001 en ART325. Gaat zeer goed, met de 8001 heb je sub genoeg en met deze combi heb je een aangenaam "vriendelijk" geluid. Voor de gewone feestjes tot ongeveer 120 pers. is één sub voldoende. Een 250 pers. kun je wel bespelen met 2 x sub en 2 x ART 325 (hangt natuurlijk af van de plaats en de muziekstijl)

De ART 750 heb ik persoonlijk nooit gehoord maar volgens de verkoper gaat deze iets minder diep en iets minder hard. De reden dat we toendertijd hebben gekozen voor de 8001 is dat we deze sub ook kunnen gebruiken samen met onze RCF 4PRO 7001 set. Ook deze combi werkt uitstekend en dit met één, twee of drie subs per kant (weeral afhankelijk van zaal en muziekstijl)

Klein tipje, je kan bij RCF een paaltje met onderaan M20 schroefdraad verkrijgen. De bus in de 8001 kan je ook vervangen door één met schroefdraad. Paaltje schroef je erin en de ART325 kan daarop. Voordeel hiervan is dat het tussenpaaltje niet uit de bus valt wanneer je je top eraf neemt! Veranderingen gedaan op aanraden van onze (trouwens zeer vriendelijke) Nederlandse verkoper en het bevalt ons zeer goed. Het zijn zo'n kleine aanpassingen die het allemaal een beetje gemakkelijker maken.

gr, Suy

Comment

• FreddyL
      • Mar 2004
      • 57

Suy,

Bedankt voor je antwoord ,mijn optreden gaat soms gepaard van 50 pers en soms tot enkele honderden , ik denk ook dat 8001As wel een betere keuze is , is ook wel wat zwaarder maar ja de prestaties die zijn er ook naar , maar om toch nog een juiste beslissing te nemen , toch maar even ten rade gegaan bij collega´s.

Ja een diepe aangename bas heb ik wel nodig , en dan zou mijn opstelling wel goed zijn 1x Rcf Pro 8001 + 2x Art 325 voor feestjes tot 120 pers ,
      en 2x RCF Pro 8001AS + 2Art 325 voor boven de 120 pers.

als er nog iemand zijn ervaring kwijt wil , laat die maar komen.

mvg
      FreddyL

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

Wij gebruiken de ART 325 i.c.m. de Pro8002 sub, bevalt tot op heden zeer goed. Ook wij hebben de "bussen" van de subs vervangen

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Hallo Freddy, bedankt dat je mij de laatste keer wilde vervangen, een goeie raad van mij is :
          Verkoop, als het mogelijk is die 325 en stap over op de ART 525 A, ik werk daar nu ook mee zonder subs, zelfs in de Royal werkt dit prima ...
          Die gaan nog harder en lager harder dan een 325 ...
          Je kan ook opteren voor een TT setje bvb:
          2x TT 08 A en 2x TTS 12 A , dit is een zeeeeeeer compact setje maar die gaan als de brandweer, Ik heb deze set gehoord en daar wordt je gewoon stil van ...
          Prijstechnisch de goedkoopste met een zeer goede service, ROGER
          In ieder geval succes

greetz
          sis ( Dirk )
          Last edited by moderator; 29-01-08, 22:22.
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Suy
            • Nov 2005
            • 27

Freddy
            Onze volledige set RCF komt van dezelfde leverancier als Sis. Enne... service en prijzen, ik volg Sis helemaal!
            Moest je de raad van Sis opvolgen (verkopen van) ,wij zijn kandidaat koper.

gr, Suy

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

heb ooit en tweedehands sete tegengekomen (denk dat die nog tekoop is):
              RCF Pro 6001 A x2 als top (2x950w)
              RCF Pro 8002 SA x2 als sub (2x800w)
              Totaal 3.5Kw

Ze vroegen 5000€ Ik weet niet of dit teveel is? En wat is de kwaliteit hiervan?
              Last edited by frederic; 29-01-08, 14:07.

Comment

• FreddyL
                • Mar 2004
                • 57

Max:
                ik meen ergens gelezen te hebben dat de 8001AS zeer goed meevalt.

frederic:
                ik hou niet zo direkt van 2 de hands.

Dirk:
                Hopelijk alles goed met je, en de fam
                Ik ben wel tevreden over die 325 , die gaan volgens mij wel hard genoeg ,
                volume dien ik tot op heden altijd terug te draaien , omdat mijn huidige sub niet mee kunnen. maar ik denk nu als ik die 8001AS koop, dat die de 325 beter gaan bijhouden......die 325 gaan hard genoeg , ja het gewicht valt wel mee van die 525

mvg
                FreddyL

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Niet om het een of ander, maar we zijn een 15" met een 18" aan het vergelijken. Dan is het nogal logisch dat een 18'' voller klinkt en dieper gaat...

En het is trouwens 705, niet 750...
                  Last edited by Outline; 29-01-08, 21:50.

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by Outline
                    Niet om het een of ander, maar we zijn een 15" met een 18" aan het vergelijken. Dan is het nogal logisch dat een 18'' voller klinkt en dieper gaat...

En het is trouwens 705, niet 750...
                    Dit is onjuist. Waarom dat zo is kun je op dit forum VAST zelf wel opzoeken. Ik kan het je ook in één zin zeggen, voor als je niet de moeite wilt doen om het op te zoeken: een 15 inch subwoofer kan dieper, harder, voller, etc. gaan dan een 18 inch subwoofer.
                    Last edited by 4AC; 06-06-11, 15:56.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by 4AC
                      Dit is een incorrect antwoord. Waarom dat zo is kun je op dit forum VAST wel opzoeken. Ik kan het je ook in één zin zeggen, voor als je niet de moeite wilt doen om het op te zoeken: een 15 inch subwoofer kan dieper, harder, voller, etc. gaan dan een 18 inch subwoofer.
                      Dit is een correct antwoord, een 15 inch sub KAN harder en lager dan een 18 inch, maar over het algemeen gaan de 18 inch subs veel lager en harder.
                      In dit geval, de ART705 to de 4Pro8001as, de 15 inch blijft ver achter bij de 18 inch, sterker nog, als subje bij de Art 325 zul je er weinig plezier van hebben.

Comment

• FreddyL
                        • Mar 2004
                        • 57

RCF Pro 800-As

Ondertussen die RCF Pro 8001-AS aangekocht, precies wat ik wilde , een mooie diepe bas , heb ook een wielplaat gemaakt , plus een (wat ik noem) een slee , om die boxen in mijn volume wagen te rijden , en dit werkt perfekt.

bedankt voor de suggesties.
                        mvg
                        Fred

Comment

Working...