Kleine mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Kleine mengtafel

Hallo,

misschien kunnen jullie even met mij meedenken. Ik zit te kijken naar een kleine live tafel. Wordt in principe gebruikt voor van alles en nog wat, eigenlijk alles waar je geen 24 kanaals tafel voor hoeft mee te zeulen, denk aan presentaties, kleine toneelvoorstellingen, tape-act, enz.

Ik wil sowieso een professionele tafel kopen, waarschijnlijk 2e-hands, dat even de kop eraf is, maar prijs bekijken we later wel.

In de budget reeksen zijn er veel van die kleine tafeltjes, maar in het top-segment kom ik maar bar weinig kleine tafels tegen, dus misschien hebben jullie suggesties.

Zat te denken aan een 8 kanaaltjes mono en 2 kanaaltjes stereo en 4 auxiliary's. Niet digitaal en ook geen ingebouwde FX.

Ik zat zelf te denken aan een DDA Interface tafeltje. Zijn al wel wat ouder, maar ook wel degelijk.

Wat denken jullie hiervan?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • bogaert-y
    • Nov 2006
    • 53

Midas Venice 160 niets voor jou ( 8mono, 4 stereo...)

Comment

• ostracized
      • May 2002
      • 214

heb zelf DDA CS-3 gehad, die zijn er ook in kleinere versies... maar ik weet er zo geen te staan(hoewel 8 mono wel erg compact is)... interface ken ik niet persoonlijk. heeft echter maar 4 auxjes, terwijl dat soms wat krap kan zijn...

misschien A&H wizard? of de Midas Venice 160 (8mono/4 stereo)
      EDIT: verdraait bogaert was je me voor...

binnen welk budget zoek je iets?

gr Otto
      (...)

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Venice had ik ook aan zitten denken, maar hoor van iedereen dat die de naam 'Midas' niet echt waardig is, maar dat de prijs daar wel naar is... Vind ik eerlijk gezegd een beetje jammer. Ik zoek een degelijke, compacte tafel, met goede geluidskwaliteit, maar er hoeft echt geen Midas op te staan.

Van die A&H bakken hoor ik hier en daar ook wel de nodige problemen (ruis, auxen sturen ongelijk signaal uit, jack chassisdelen die afbreken...)

8 mono lijkt compact, maar zoek ook niet voor niets een compact tafeltje, moet het groter (band e.d.) dan pak ik wel een andere. Ik heb vaker een kleine nodig namelijk.

En zoals de Soundcraft K1, is dat iets?

Budget hangt een beetje van de tafel af. Voor een nette 2e hands, denk ik aan zo rond de 1000 euro. (Dat is waar de meeste wel zo rond hangen) eventueel kan het altijd nog wat uitgebreid worden...

Groeten Hugo

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Wat je in ieder geval niet moet kopen: Crest XR20... zwerven erg veel modificatie op modificatie op modificatie op modificatie tafels rond
          Een "budget" tafel die nooit gemaakt had moeten worden...

Tipje: Yamaha MG166C
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Hugo, dan denk ik meteen aan een Mackie ONYX 1620

Mackie - Onyx 1620

Deze zijn muisstil, hebben een zeer goede degelijke toonregeling enz...
            Alles wat je nodig hebt voor jou doel , even goed zoeken +/- 950 euro nieuw.

Ik heb zelf een 1220 gehad en jammer genoeg weggedaan

sis
            Last edited by sis; 13-02-08, 14:39.
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ik zou kiezen voor de DDA of K1....Why? Ze zijn modulair en robust..Klinken goed...Beetje verouderd, maar dat mag vind ik de pret niet drukken. Ik heb al een seen Venice en een K1 naast elkaar gehad, toen was de keus voor mij snel gemaakt. De klank van de K1 vond ik mooier.

Yamaha MG heb ik ook hier gehad, vond hem erg plat klinken en ruisen..
              Mackie, goede tafels, alleen jammer van die korte schuiven...
              Allen & Heath, voor het geld niet slecht, moet er niet alles van verwachten.
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jorg
                • Oct 2007
                • 28

Mijn ervaring met de Venice is dat de potmetertjes etc van oudere gebruikte exemplaren vaak kraak en ruis geven... Ben zelf groot fan van de oudere soundcraft tafeltjes, robuust en klinken vrij goed... Ik zou als ik jou was dus voor de K1 gaan....
                Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Midas Venice tot nu toe geen rottige ervaringen mee gehad, dus zie ik geen bezwaar tegen. Destijds wel zitten kijken of een paar pre-auxen naar post konden worden gesoldeerd of andersom (weet niet meer exact). Kwamen toen in het theater net een verkeerde verhouding voor de meeste situaties.

Yamaha MG**FX heb ik trauma's aan overgehouden: is echt een ruis- en bromgenerator.

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

A&H heeft vaak veel problemen met master sectie Ik heb een vriend in het oosten waarvan ik zijn mix wizzard al een keer of 3 naar tm-audio heb gebracht (die zitten bij mij vlak om de hoek vandaar)
                    Soundcraft k1 is een leuke tafel mits goed onderhouden (insert ellende)
                    Ik zie nog wel eens van die demo exemplaren voorbij komen van de
                    big (by langley) of tac ofzo vaak 8 kanaals versies die voor demo voor de verkoop van de groote tafels gebruikt werden.
                    De dda interface is een goeie maar dan zou je ook naar een dynacord kunnen kijken (type dat ik het niet weet ) maar voor zover ik me kan herinneren was dit de zelfde tafel onder andere merknaam.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

De dda interface is een goeie maar dan zou je ook naar een dynacord kunnen kijken (type dat ik het niet weet ) maar voor zover ik me kan herinneren was dit de zelfde tafel onder andere merknaam
                      DDA Interface
                      Dynacord Interface
                      EV

Drie dezelfde tafels, van binnen, ander logo en knoppen aan de buitenzijde..;-) Weet alleen zo niet wat voor type het bij EV is..Komt hier ook minder voor...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• mvdmeulen
                        • Aug 2007
                        • 137

Yamaha??

het eerste wat mij dan te binnen schiet is zo'n yamaha tafeltje uit de mg serie
                        yamaha mg 124cx bijvoorbeeld
                        MG166CX, MG124CX, MG82CX | Mixers | Products | Yamaha Pro Audio

ik heb er geen slechte ervaring mee

groeten

mark
                        Last edited by mvdmeulen; 08-02-08, 23:29.
                        Met vriendelijke groet,
                        Mark van der Meulen

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

De meeste van de hier genoemde tafeltjes zullen de klus prima kunnen klaren lijkt me. Wat ik er nog bij zou kunnen verzinnen is de rackversie van de Soundcraft GB serie. Heb met die mixertjes nog niet gewerkt, maar heb al wel een aantal maal een GB tafeltje meegehad voor kleine klusjes. Zijn nog niet veel 2e hands te vinden denk ik, maar zullen nieuw ook geen fortuin kosten. Mischien iets om eens te proberen.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Kijk, dit zijn al een heel aantal interessante reacties. Dus zowel de DDA als de K1 komen in aanmerking.

Hier vlak in de buurt staat nog zo'n DDA Interface bak te koop (staat inderdaad Dynacord op, maar is allemaal één pot nat). Enige nadeel van deze bewuste tafel vind ik dat in deze tafel maar 1 stereo broodje zit. Is natuurlijk makkelijk om te bouwen, maar tja, vind nog maar eens zo'n stereo broodje erbij. (Heeft overigens wel 6 Auxiliary's! Maar 4 kunnen in de meeste gevallen ook wel uit voor mij.)

K1 lijkt mij ook een erg mooie tafel.

En qua geluidskwaliteit en brom/ruis, welke van de twee zouden jullie dan kiezen. Ik vermoed dat de Interface wel wat ouder is, maar dat hoeft niet persé een probleem te zijn.

Voornaamste punt voor een nieuwe tafel op dit moment is dat we eindelijk een respectabele geluidsset hebben, en dat ik af wil van de brom en ruis van mijn huidige tafel.

Groeten Hugo

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

In een ouder topic over de K1 lees ik dat niet iedereen even goed te spreken is over deze tafel...

Iemand zegt dat de headroom op deze tafel nogal wat te wensen over laat...

Hebben meer mensen dezelfde ervaring?

Groeten Hugo

Comment

Working...