Kleine mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Ik gebruik voor kleine Jazz combo's ook Yamaha MG16 als f.o.h mixer en doe dit al 2 jaar en nog nooit problemen gehad kwa betrouwbaarheid.
    Ruis?? Heb ik nog nooit gehoord! Ik gebruik Gates van m'n management systeem
    Wel vind ik de effecten een beetje magertjes, die gebruik ik nauwelijks.
    Daar heb ik een Alesis voor.

Prima voor kleine Bandjes!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by jurjen_barel
      Midas Venice tot nu toe geen rottige ervaringen mee gehad, dus zie ik geen bezwaar tegen. Destijds wel zitten kijken of een paar pre-auxen naar post konden worden gesoldeerd of andersom (weet niet meer exact). Kwamen toen in het theater net een verkeerde verhouding voor de meeste situaties.

.
      helemal eens.

enne, je mag de mijne wel eens proberen

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

Onyx 1640, prachtig compact, klinkt erg goed enne... kost maar de helft van een Venice 160. Ik gebruik deze tafel naar grote tevredenheid voor de kleinere dingen. Voordien een MG16/6 gehad en daar was ik niet zo tevreden over. (kost dan ook veeel minder)

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Yamaha MG bakken heb ik ook een paar keer in handen gehad en was er ook niet over te spreken, dus dat wordt het sowieso niet.

Delta vind ik ook een nette tafel, dan zou het wel een iets groter model worden (14 mono/2 stereo), heb er met een paar collega's hier in de buurt mee over gesproken en die vonden dat ook wel een aanrader.
          Is dus iets groter als waar ik eerst aan zat te denken, maar voordeel is wel dat er ook makkelijk nog een klein bandje op kan.

Iemand nog opmerking om eventueel niet voor een delta te kiezen? (Mits in goede staat natuurlijk!)

Enne, het hoeft geen goedkope tafel te zijn, niet direct in de duizenden euro's, maar die tafeltjes die nieuw rond de 300 zitten heb ik toch wel sterk mijn bedenkingen bij...

@Mac, 'k wil best een keer naar een Venice komen luisteren, maar dan moet ik ook weten of ik een goede kan vinden die binnen mijn budget past. Eerst even kijken hoe dit uit pakt. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ik Heb een Delta 200 32 kanaals tafel en moet zeggen dat (ondanks dat deze al aardig op leeftijd is)het een prettige tafel is.
            voordeel is dat hij modulair is, gemakkelijk te onderhouden en redelijk waardevast.

Ik heb deze tafel een jaar of6 geleden overgenomen uit een failissement omdat ik van het betreffende bedrijf nog geld kreeg met als gedachte beter iets dan niets. na hem in een drukke tijd eens gebruikt te hebben toch besloten het ding te houden vanwegen het feit dat het een fijne tafel in gebruik en onderhoud is.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by Upgrading your system
              Ik Heb een Delta 200 32 kanaals tafel en moet zeggen dat (ondanks dat deze al aardig op leeftijd is)het een prettige tafel is.
              voordeel is dat hij modulair is, gemakkelijk te onderhouden en redelijk waardevast.

Ik heb deze tafel een jaar of6 geleden overgenomen uit een failissement omdat ik van het betreffende bedrijf nog geld kreeg met als gedachte beter iets dan niets. na hem in een drukke tijd eens gebruikt te hebben toch besloten het ding te houden vanwegen het feit dat het een fijne tafel in gebruik en onderhoud is.
              Je zegt het zeer juist.
              Dit zijn nog tafels die met de nodige zorg zijn gemaakt .
              Nu liggen de zaken anders , er moet zoveel mogelijk verkocht worden aan een mindere kwaliteit, de feiten zijn er , ook bij midas, dynacord, soundcraft enz... om maar iets te noemen .
              De yamaha MG tafels zijn zoiezo al geen partij voor deze opdracht .
              Een goede raad van ome sis : laat je eens verleiden en organiseer een demo voor alle hier genoemde mengtafels die hier in aan merking komen. Wat vooral belangrijk is, even afgaande op je eigen gevoelens en luistertest zal de conclussie wel komen .
              Gebruik je verstand en luister vooral naar de kwaliteit van de EQ's
              succes
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Inderdaad sis,

het geeft wat mij betreft wel aan dat je in sommige gevallen beter een "ouwetje" kan overnemen welke zijn kwaliteit heeft bewezen dan een hagelnieuw ding uit de doos trekken waarop hier en daar wat bezuinigd is.
                Zowiezo vind ik de ouderwetse analoge techniek een bewezen degelijkheid in tegenstelling tot de hypermoderne digitale tafels voorzien van motorfaders, touchscreens ed. Ik zeg niet dat dit slechter is, maar we moeten nog zien of dit net zo lang heel, betrouwbaar en probleemloos blijft werken als sommige beestjes die sommige (waaronder ik) nog op stock hebben liggen.
                hoewel we hier ook veel werken met digitale tafels en meestal tot redelijke tevredenheid wil ik toch even het punt in de groep gooien dat nog bewezen moet worden dat de moderne digitale maar ook analoge tefels net zo lang meegaan als de gouwe ouwe van zelfs voor mijn tijd.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Nou struikelde ik net over dit ding

Peavey 16FX

Geen idee of het ding klinkt, maar alles zit er op en eraan en dat voor +/- 800 euro's

12 "Silencer(TM) Mic Pre" XLR inputs
                  2 stereo channels with dual mic/line inputs
                  Dual DSP engine with digital effects and output processing including Feedback Ferret(R), 27-band GEQ/5-band PEQ, delay and limiter
                  USB "A" connection to record directly to or playback from memory stick
                  USB "B" connection for digital audio output and input
                  3-band EQ with sweepable mid-frequency and fixed low cut filters
                  48 volt phantom power
                  6 AUX sends
                  4 sub groups
                  Switching power supply
                  Weight Unpacked: 22
                  Width Unpacked: 19
                  Depth Unpacked: 18
                  Height Unpacked: 7.25

Mischien toch de moeite waard om effe te checken
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by martijn verkerk
                    dda interface zijn goede tafels vooral 2ehands
                    soundcraft K1 zijn storingtafels (soundcraft eigen) veel onderhoud en de 2e handsjes gaan met een reden weg!
                    soundcraft delta ook erg fijne tafels zijn nog modules voor te krijgen (kleine modificatie)
                    GB,yamha mg, A&H, venice tja je moet er van houden
                    maar echt goede 19" tafels zijn er jammergenoeg bijna niet

Ook ik ben weer terug bij af wat compacte mengtafeltjes betreft. De Soundcraft Delta is voor weinig 2e hands te krijgen, en is er een broodje niet in orde of wil je een aantal stereo broodjes? geen probleem, via internet koop je voor 25 euro een ander broodje.

Ik heb bij mijn delta de subgroepen eruit gehaald en verkocht, daarvoor in de plaats zitten nu mono broodjes.

De DDA tafels zijn helemaal te gek maar qua onderdelen is er iets moeilijker aan te komen. Ik weet dat HW Sound er een aantal heeft staan.

Als je echt geld uit wilt gaan geven, Cadac heeft ook een compacte mengtafel, maar voor dat geld koop je waarschijnlijk ook een 40 kanaals MH3.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Jongens, ik ben er wel uit. Het wordt gewoon een mooie Soundcraft Delta DLX tafel. Is wel iets groter dan ik in het begin gesteld had, maar zie hier ook wel weer de voordelen van in. (Kan bijvoorbeeld nog eens een klein bandje over.)

Iedereen bedankt voor het meedenken!
                      @Gerard: nog bedankt voor je aanbod voor het bekijken van de Venice, maar ik ben er nu wel uit dat het geen Venice wordt.

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...