PA/Vocal system voor >550

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzjieee
    • Feb 2008
    • 2

Hoi,
    Vandaag trots lid geworden van t forum en nu al de eerste goede vraag!

Ik zing in een band en ben op zoek naar een degelijk PA systeem.
    na het gebruiken van 2 actieve laney monitors die er erg van hielden om rond te zingen en hierdoor niet hard konden, 20% van de max. Zoek ik een systeem of wil ik een systeem creeren om goed verstaanbaar te zijn als ik zing in onze repetitieruimte. het is hierbij niet de bedoeling om gitaren te versterken de gitarist heeft een coole amp, en de bassist krijgt er een (hopelijk snel)
    Echt alleen voor vocals bedoelt dus. denk aan 2 mic's
    Zelf was ik al van plan om alles gescheiden aan te schaffen mixertje, versterker en boxen zodat ik later met gemak kan upgraden, of dit allemaal in een whatever/else. Dat ik in iig niet vastzit aan het maximaal vermogen van een powered mixer welke ook nog eens lelijk zijn in mijn prijscategorie dan!
    dus ik zoek echt alleen een goed combo van boxen, versterker en mixer

HELP ME!!!!!!
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Een beetje goed EQ'en kan al een hoop redden. Zit er op de huidige mixer een parametrische EQ? Zo'n EQ waarbij je per kanaal de middenfrequentie kunt variëren? Zoek de fluitfrequentie op en draai hem weg.

Bedenk ook dat microfoons een "openingshoek" hebben, dus recht van voren zijn ze het meest gevoelig en naar de zijkanten toe minder. Met de plaatsing van de microfoons en de luidsprekers kun je ook al een hoop ruimte creëren om wat meer volume te geven. Zolang je dat setje alleen in de oefenruimte gebruikt, zou ik er niet al te veel geld in steken (mits je natuurlijk met deze tips uit de voeten kunt, wat ik wel vermoed).

Succes!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Welke mic gebruik je?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

voor 550 euro? of 550 vaten bier?

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Originally posted by MacGyverSounds
          voor 550 euro? of 550 vaten bier?
          hahaha...wat zijn we grappig !
          Life is what you make it

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by Rieske
            hahaha...wat zijn we grappig !
            wie begon er dan?

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Kijk het zijn niet allemaal pro's die hier op posten, en sommige reactie's zijn niet echt pro van pro's.

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

ik snap em ff niet... je hebt 2 monitoren... en je zoekt een pa voor minder dan 550 euro? ( degelijke mixer, amp, speakers, statieven, kabels, vliegkistjes,? )

of je zoekt een nieuw setje monitoren waar je in een goed geval ook een klein optredentje mee kan doen? ( en die je uit kan breiden tot een monitor & pa set?)

of je zoekt een goeie optie om de feedback te verminderen zodat je monitoren harder gaan voor je repetitie? ( de goedkoopste optie)

ik hoor het wel als je advies wil.

groeten,
                leks
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Ik vind het geen vreemde opmerking van Gerard.
                  Ik heb het verheel 3 keer doorgelezen voor ik begreep waarover het ging. Ik was ervan overtuigd dat het om 550 personen in de zaal ging.
                  dus vaten bier, euro's, personen, het is allemaal mogelijk..

houd de vraagstelling zo transparant mogelijk, dat voorkomt zulke vragen en opmerkingen.

Ontopic: post eens even wat je nu precies gebruikt. mic's, versterkers.. alles bij elkaar.
                  Mischien zit je probleem gewoon in 1 van je componenten of het gebrek ergens aan zoals idd bijvoorbeeld een EQ. Dan kun je door een kleine aanschaf te doen je aardig verbeteren.

EDIT: Leks is me met een deel van mijn vraagstelling al voor (GRRR... een minuut). Ik laat het voor de volledigheid bij mijn post toch maar staan.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

1 koop een betere microfoon.
                    DAT is meestal je grootste probleem.

Als je 550 euro wil uitgeven voor materiaal?
                    Koop een tweedehands JBL EON 15 inch plus een perfecte microfoon.

De eon vreet je microfoon rechtstreeks en zal harder gaan en beter klinken dan allebei je lanely's

Als je later meer geld hebt na wat meer optredens. Koop je een groter zaalsysteem en promoveer de eon tot powered monitor.

Een RCF powered 10 inch valt ook in je budget. Nieuw. Klinkt ook prima
                    lekker belangrijk!

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Zijn de EONs beter dan de Laneys? Wow, dan mag ik blij zijn dat ik laatsgenoemde nooit tegenkom...
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• M'Elodie
                        • Oct 2006
                        • 148

Topic is:

>550 is in mijn ogen meer dan 550 ?Euro? of biervaten zoals MacG al zei.

Meer dan 550 Euro, graai maar raak dan is alles te koop: doet u mij maar een MIDAS XL8, 24xVDOSC voor als sidefill, 30xLE1500 plus stapels versterkers enz. En een SM58 en doe ook maar een micstand een een DAP XLR kabel.
                        Oftewel mooi systeem lijkt me :-)
                        Voor veel geld is toch alles te koop????

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Aan de onderwerp plaatser: stuur me aub even een mailtje als je zelf duidelijk hebt wat het onderwerp van discussie gaat worden in dit onderwerp.
                          Tot die tijd even een slotje, om verder lollige opmerkingen over 550 watte?? te voorkomen.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...