Mic-case

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Mic-case

Heren (en dames?),

Dankzij een aantal investeringen begint deze hobbyist uit zijn mic-case (goedkoop pruldj-user kistje) te groeien.

Nu zijn er maar een paar standaard kisten te koop en deze gaan allen tot 15 (of een enkele tot 20) microfoons.

Dus wil ik er graag zelf een gaan bouwen.
    Zijn er mensen die tips hebben en/of ter inspiratie wat foto's van mic-cases hebben.

Wat er minstens in moet gaan kunnen: stuk of 25 mic's, waaronder 604's, 90'6-en, 421's, SM58's, U89, KM84. Dus best veel verschillende vormen.

Dank!
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

• sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Er al eens aan gedacht om zo'n openklappende ladenkist te maken met daarin naast je mics en DI's ook al je stagebekabeling? (backlinespanning, speakon, snakes, XLR, verloopjes)Vind ik zelf altijd de beste oplossing op het podium. Superoverzichtelijk en je grijpt nooit mis.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik heb deze case:

DAP microfoon flightcase voor 20 microfoons zwart

En in tegenstelling tot de omschrijving gaan er toch echt 25 microfoons in, ipv de genoemde 20. Ik heb hem al wel een tijdje, dus ik weet natuurlijk niet zeker of dat nog steeds zo is. Even navragen wellicht ??

Voor dit geld kun je zelf niets meer bouwen volgens mij, en de case is wel degelijk, want hij gaat bij mij al 3 jaar mee, zonder problemen bij intensief gebruik.

De andere optie is ook een idee, maar dan moet je wel mogelijkheden voor vervoer hebben. En je hebt altijd alles bij, ook als dat niet nodig is, zoals in mijn geval. Ik neem vaak (naar theaters e.d.) alleen mijn microfoons mee.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by sparky
        Er al eens aan gedacht om zo'n openklappende ladenkist te maken met daarin naast je mics en DI's ook al je stagebekabeling? (backlinespanning, speakon, snakes, XLR, verloopjes)Vind ik zelf altijd de beste oplossing op het podium. Superoverzichtelijk en je grijpt nooit mis.
        Heb al een ouder 19" rek (12 HE geloof ik) vol met 19" lades waarin DI's, koppelbussenkoffer, HPH, handje kabels, acculader, grote maglite en nog wat van die handige dingen elkaar gevonden hebben.

Dit rek is ontilbaar (maar staat gelukkig op wielen).

Een broertje hiervoor zou fijn zijn, maar dan kom ik wel meteen op een stallings- en transportprobleem (opslag = deels thuis en begane grond = vol, dus staat een deel van het spul op 2 hoog ).

Die case van Dap had ik ook gezien, twijfel er alleen aan of dit het meest handige is.
        Vindt zoiets:

ook wel een idee. Misschien dan met 2 lagen mics i.p.v. een laag mics en een accessoire-vak.
        Klemmen zitten bij mij standaard in mijn stand-case.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Originally posted by SoundOfSilence
          Heb al een ouder 19" rek (12 HE geloof ik) vol met 19" lades waarin DI's, koppelbussenkoffer, HPH, handje kabels, acculader, grote maglite en nog wat van die handige dingen elkaar gevonden hebben.

Dit rek is ontilbaar (maar staat gelukkig op wielen).

Een broertje hiervoor zou fijn zijn, maar dan kom ik wel meteen op een stallings- en transportprobleem (opslag = deels thuis en begane grond = vol, dus staat een deel van het spul op 2 hoog ).

.
          O, dan zaten we niet helemaal op dezelfde frequentie.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Originally posted by sparky
            O, dan zaten we niet helemaal op dezelfde frequentie.
            Voor mijn wireless heb ik idd. ook zo'n soort 19" case... ontvangers bovenin, lade met mic's onderin

Maareh, het was niet bedoelt om te zeuren ofzo... het soort cases wat jij beschrijft zijn erg handig...

Comment

Working...