Advies/hulp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiekVBE
    • Feb 2008
    • 5

Advies/hulp

Beste collega technici,

Wij zijn hulp nodig. Zelf ben ik teamleider van het techniekteam binnen een kerk in Emmen. We zijn nu 3 jaar opweg en gestart met een geluidssetje van MusikProduktiv. Het betrof hier een budget set met veel behringer spul omdat we 'betere' spullen niet konden betalen. Inmiddels zijn we aardig gegroeid en kerken we in een zaal voor ongeveer 400 mensen. De huidige set trekt het wel maar het is niet mooi meer. Het wordt een grote brij van geluid als we hem flink open draaien (en dat gebeurt elke zondag). Elke zondag speelt namelijk een goede live-band met alles erop en eraan.

We werken nu met:
    T&M FG112 tops & T&M FG115S subs dit achter behringer ep2500 amps met een behringer cx3400 crossover. Verder tafelen we aan een behringer ddx3216 mixer.

Ik ben nu aan het kijken om de set eens flink up te daten maar kan tussen alle merken niet meer vinden wat werkelijk een goede keus is. We zoeken een complete set (speakers + amps + tafel) want alles moet vervangen worden. Het ziet er naar uit dat we nog wel een tijdje in deze zaal (400man) zitten dus daar wil ik het setje ook op baseren.

Een voorwaarde is wel dat we digitaal blijven mixen (zat zelf te denken aan een LS9-32 maar heb er geen ervaring mee). De 32ch op schuif is wel erg prettig ipv 16.

Het budget is ongeveer 20.000 euro

Graag tips/adviezen...waar moet ik naar gaan kijken? waar moet ik op letten (vooral met speakers)
    Think in solutions, not in problems...
  • NiekVBE
    • Feb 2008
    • 5

Ok, even een middagje wat speakercombi's bij elkaar gezocht. Graag reactie:

Fohhn IV Power; XT5 tops & XS4 subs (actief)
    RCF TT25A tops & TTS18A subs (actief)
    HK DEACON of ACTOR (actief)
    EV RX118s tops met RX212 tops (weet niet of het wel genoeg vermogen heeft...)
    Meyer MCL2 set
    Acoustic Line TSM 12 tops + TSM SUB+
    dB Technologies FiftyLine FL 218
    EAW FR159z tops + FR250 subs

Wat moet ik links laten liggen en wat is interessant?
    Last edited by moderator; 19-02-08, 08:10.

Comment

• esound
      • Oct 2004
      • 193

ik zou gaan voor meyersound lekker transperant en veel power. Heb zelf een upa set in de kerk en zeer tevreden.

Comment

• nolsmit
        • Oct 2007
        • 87

rcf

hoi,ik gebruik al een hele tijd rcf tt 25 a met 4x 8001 4 pro bassen en dat bevalt me perfect
        die toppen gaan dus echt hard en tot nu toe hebben ze me nog nooit teleurgesteld
        ik hoop dat je er iets aan hebt

groeten

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Wat dacht je van deze:

EAW NTS29 Topkastje actief 90 graden hoorn

EAW NTS22 Subwoofer actief

Topkast is ook als 60 graden versie te verkrijgen:
          EAW NTS26

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

eaw setje is heel mooi maar ga je niet redden voor dat buget(misschien dat de peakers net lukken maar dan heb je geen geld meer voor je tavel, groeten arjan

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

hallo, ik zou toch eerst een set huren om eens te testen, ik wil niet beweren
              dat al die hier genoemde merken niet beter zijn dan uw huidige, maar een kerk
              heeft dikwijls een rare acoustiek met veel nagalm, en ik vermoed dat dit veel
              afstelling zal vereisen
              mvg eddie

Comment

• NiekVBE
                • Feb 2008
                • 5

Originally posted by eddie
                hallo, ik zou toch eerst een set huren om eens te testen, ik wil niet beweren
                dat al die hier genoemde merken niet beter zijn dan uw huidige, maar een kerk
                heeft dikwijls een rare acoustiek met veel nagalm, en ik vermoed dat dit veel
                afstelling zal vereisen
                mvg eddie
                Ok; bedankt voor de tips...

In dit geval maken we gebruik van een schoolzaal. De acoustiek is er heerlijk; nl: systeemplafond; dikke gordijnen aan zijkant en ook nog een beetje glas. De akkoestiek is er prima vind ik (in ieder geval ben je het geluid bijna direct kwijt als je geen dynamics gebruikt).

De EAW NT29 + NTS22 spreken me wel erg aan... vanwege de lage dollar wel aantrekkelijk. Denk dat je ongeveer 12.000 voor deze combi betaald.

Comment

Working...