Alternatief DEQ2496

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Alternatief DEQ2496

goedendag iederereen,

ik heb voor een klein ( semi budget) live/presentie setje iets nodig wat in 1HE kan eq'en ( 31bands) notch filters kan zetten (tegen feedback) en kan analyzen met een meetmic. ( delay zou ook leuk zijn, maar geen must) en beetje gebruiksgemak zou ook niet vervelend zijn.

prijs moet onder de 600/800 p/s blijven.

ik kom dus uit op een DEQ2469 ( wel ervaring mee, prima bakje, alleen hoor ik er hier veel problemen over. en de klank is een "beetje" bagger.)

het gaat me vooral om betrouwbaarheid en klank.
    ( het hoeft geen klark te zijn maar er zit veel tussen klark en behringer klank)

1 unit van 2HE die 4 uitgangen kan eq'en ed vind ik ook prima deze dan dus onder de 1500.

ben benieuwd of iemand ideeen heeft voor me.

alvast hartelijk bedankt voor de reacties. ik zal blijven lezen en posten op reacties.

Leks
    Last edited by Leks; 17-03-08, 22:41.
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Wel, dat kan je bijvoorbeeld met een DBX Driverack PA van ca 600 euries.
    Is wel een speakerprocessor, maar de functionaliteit die jij wilt, zit daar dus netjes in.

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Mischien is de Mackie quad eq iets voor je.
      2 he, 4 voudige 30 bands eq, smaart rta + meetmicro,
      hi en lo-pass filters.
      Bij F...ck in de aanbieding voor 699 euries.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

@SPS: ik heb vaker met de drpa gewerkt, maar ik vind de combinatie van : slecht te bedienen in live toepassing ( is dr idd ook niet voor gemaakt) en het niet hebben van uitschakelrelais.(ja, al eens schade door gehad) genoeg reden om dit niet in een rackje te stoppen voor naar de mixer. maar k vond het een mooi idee. mischien kijk ik eens naar een dr260 met laptop ( 6 outs toch?)
        ( moet alleen dan uitzoeken of je de dr260 direct bediend met je pc of dat je een scene maakt die je moet transverren tussen laptop en dr260)

@bones2001: de quad eq is een ideale uitvinding alleen kan deze geen extreem smalbandige filters zetten. ( als ik het goed gelezen heb)
        en het punt is nouw juist dat ik belachelijk veel gain nodig heb voor zacht pratende mensen in de zaal en onstage. en dit alleen kan met veel " anti feedback gaten" in de eq. maar ik wil hier niet gelijk 1/31e van mn geluid mee wegtrekken. want de feedback is veel specifieker dan dat.

dus mensen... iemand nog antifeedback + 31band eq opties?

ik ga zo eens zoeken of Sabine betaalbaar is( dat zijn de anti feedback koningen volgens mij.

alvast bedankt,

leks

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Leks als de prijs het jou toelaat kies dan resoluut voor sabine.
          Wij hebben ze bijna allemaal uitgetest in de opname studio ( met een vertegenwoordiger van dit merk ) en zeer goed bevonden !!
          Hier heb je een link waar je prijzen kan vinden.
          Gewoon in de zoekfunctie sabine schrijven , kan je meteen de prijzen bekijken van verschillende modellen.

Welcome - Dutch International Cyberstore

Hopelijk heb je er iets aan
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

om dit verhaal nog eens even omhoog te schoppen.

ik heb nog geen eq gevonden ( ook nog niet erg veel tijd gehad om te zoeken)

maar nog een keer een vraag voor advies;
            * De Eq móet "notch" fliters kunnen zetten ( anti feedback)
            * Mogelijk hebben om 31 bands/ full parametrisch te eq'en
            * Zo goed mogelijk klinken
            * Analyzen
            * Het liefst 4 chann in 2 HE kunnen doen
            * Beetje compressie zou leuk zijn

Nu heb ik al verscheidene opties bekeken:

Mackie Quad Eq -> geen notch alleen 31 bands

Driverack 260/PA -> erg onpractisch in bediening ( zoek een FOH eq, geen processor

Sabine GRQ 3122 -> ziet er goed uit, maar gebruikt 4 HE voor 4 chann, kan niet analyzen en is stevig geprijsd, maar opzich nog de beste optie

Behringer Deq 2496 -> zit alles is maar om nou behringer voor een Meyer setje te zetten... lijkt me toch zonde van de klank

Klark Teknik DN9344E ->.. ***delijk, maar denk niet dat ik dit kan kopen, en heb er dan ook nog een laptop met smaart bij nodig ( nog duurder)

TC Eq Station -> lijkt me ook nog een goede optie, alleen ook erg prijzig, en heb hier wederom eigenlijk ook een analyzer bij nodig

Tot zo ver mijn zoek pogingen, zijn hier nog andere opties voor?
            ik kan bij Meyer zelf niets vinden wat hier ook maar bij in de buurt komt.

* budget is btw gestegen sinds eerste post *

dus doe een gooi en ik kijk of ik het kan kopen.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Comment

• frankvv
              • Jun 2007
              • 56

Misschien kun je de analyse eis laten vallen. De RTA van de deq2496 is ook niet te vergelijken met de informatie die je krijgt met smaart, en levert (mij) een aanzienlijke slechter resultaat op. Mocht je daadwerkelijk een RTA (en geen transfer) willen, dan zijn daar ook open source programma's voor te vinden.

frankvv

Comment

Working...