shure zenders en ontvangers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardia
    • Jul 2005
    • 8

shure zenders en ontvangers

graag zou ik horen van jullie hoe of wat

welke serie zou je gebruiken , of gebruik je

ben namelijk zelf op zoek naar een aantal zenders en ontvangers, ik zit nog te twijfelen tussen de ulxp4, de uhf(oude type uhf R met antennetje zeg maar)
    en de slx serie

wie kan me verder helpen
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

waar wil je het voor gaan gebruiken? wat is het budget? en hoeveel wil je gaan gebruiken?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• hardia
      • Jul 2005
      • 8

het is de bedoeling dat ik ik er twee sets van aanschaf

met name geschikt voor zang, doe regelmatig tape-acts vandaar.
      ik vind wel zelf dat de 58 kop beter is al de 87 kop omdat ik ook regelmatig in kleinere ruimtes werk

wellicht dat er nog andere ideeen zijn dan hoor ik die graag

het budget is niet zo belangrijk, het gaat erom dat ik iets moet hebben wat goed werkt .

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

tsja, als budget niet veel uitmaakt dan natuurlijk de U serie (voorloper uhf-R)
        en dan 1 beta 58 kop en 1 beta 87 kop, tis maar wat je zelf wil,

misschien is het het wel waard om te denken aan nieuwe koppen op de zenders die je eventueel wil gaan kopen, aangezien de U serie tegenwoordig vaak in gebruikte staat word verkocht en je weet niet wat een kop al heeft moeten doorstaan.

en anders de slx

Comment

• hardia
          • Jul 2005
          • 8

ja precies, ik zat dus ook te denken aan een u4d met twee handhelds

of eventueel 2 stuks u4s met idem

maar je weet niet wat ze hebben gedaan he, kijk en als ik nieuw slx zou kopen weet ik dat ik gewoon nieuw koop

heb ook nog zitten denken aan de ulxp maar hoorde dat er problemen ontstaan in de freqeuntie banden omdat ze erg veel gebruikt worden ,
          weet niet of dat idd zo is

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

een slx systeem is zoizo compacter, dus scheelt je in ruimte,
            en de prijs van een slx systeem is vaak een stuk aangenamer dan de 2dehands prijs van een u4s/b58 systeem

ulx is zeker niet mijn favoriet, en zal die ook niet graag gebruiken, ik vind dat systeem gewoon niet lekker klinken

frequentie banden hoef je je geen zorgen over te maken, dat zit meestal wel goed, zoizo met een slx of een U serie systeem

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Gebruik zelf de SLX, en qua klank vind ik het een prima ding, maar hij is duidelijk iets minder road-proof. De achterkant vertoont duidelijk scheuren van het (te) vast aandraaien er van. Ik zal binnenkort eens kijken of ik dat gewoon kan replacen, maar het is wel plastic, dat is wel jammer. Ik mag aannemen dat dat bij de duurdere modelen beter is geregeld.
              Als je iets moet hebben dat goed werkt en waarbij het budget niet zo belangrijk is: waarom ga je niet gewoon voor de nieuwe UHF serie?

Comment

• crash
                • Sep 2004
                • 88

Originally posted by shure-fan
                ulx is zeker niet mijn favoriet, en zal die ook niet graag gebruiken, ik vind dat systeem gewoon niet lekker klinken
                Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen. Ik heb juist ULXP/Beta87 setjes aangeschaft omdat ik deze eerlijker en mooier transparant vond klinken dan de SLX'en. Als ik de klank wil kleuren doe ik dat liever zelf. Lijkt me verstandiger dat je ze persoonlijk naast elkaar gaat beoordelen voordat je iets aanschaft.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Originally posted by 4uss
                  Gebruik zelf de SLX, en qua klank vind ik het een prima ding, maar hij is duidelijk iets minder road-proof.
                  Toen ik de SLXen in gebruik nam, dacht ik hetzelfde. Niet echt degelijk, roadproof gebouwd zou je zeggen. Ik heb ze nu echter een tweetal jaren in gebruik en nog steeds geen stukken. De ontvangers zitten uiteraard netjes in een flightcase met opberglade voor microfoons e.d.

Helaas zijn de handhelds al een aantal keren behoorlijk gevallen, onhandigheid, slordigheid van de artiesten. Maar nog steeds geen stukken en ze werken nog als nieuw.

Ze zijn dus toch sterker dan je op het eerste gezicht zou verwachten. (ik denk dat de ULX serie wat dat betreft vergelijkbaar is)

Comment

• hardia
                    • Jul 2005
                    • 8

de nieuwe uhf serie heb ik veel over gehoord,
                    ook dat je eigenlijk met een laptop ze in moet regelen omdat er zoveel software inzit.
                    ik weet niet of dat inderdaad zo is, ik heb zoiets van hoppla tape act is stekker erin en draaien , en niet dat ik iedere keer me mics moet inregelen

Comment

• G_D
                      • Sep 2006
                      • 46

Voor je toepassing zijn ulx en slx gewoon goed genoeg, maar als het budget het toelaat kan je natuurlijk altijd beter uhf nemen.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Originally posted by hardia
                        de nieuwe uhf serie heb ik veel over gehoord,
                        ook dat je eigenlijk met een laptop ze in moet regelen omdat er zoveel software inzit.
                        ik weet niet of dat inderdaad zo is, ik heb zoiets van hoppla tape act is stekker erin en draaien , en niet dat ik iedere keer me mics moet inregelen
                        dat valt wel mee, het inregelen met een laptop is alleen een uitbreiding, zie het als een vergroot display met de functie's (met een laptop worden de functies alleen toegankelijker, je kunt een R ontvanger ook volledig via het aanwezig display inregelen)

ik weet verder ook niet wat voor tape artiesten jij hebt, maar denk ook erom dat een mic zichzelf binnen afzienbare tijd moet terugverdienen

dus als jij voor 100 euro ergens staat voor een avond, dan lijkt een hele dure mic een beetje over-budget, dus een slx lijkt mij dan een logische keuze (ik zie de slx als het broertje onder de R / U serie) de ulx zou ik (zoals vermeld), niet snel aanschaffen

Comment

Working...