Ev Zx-3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Ev Zx-3

Heeft er iemand hier de EV ZX-3 al gehoord/gebruikt ?

Ik ben benieuwd naar de reacties omtrend deze nieuwe luidspreker. Ik ben nog op zoek naar een compacte multifuntie luidspreker om als monitor te gebruiken of op statiefje voor kleinere gelegenheden. De ZX-3 zou hier theoretisch prima geschikt voor zijn.

Ik hoor graag hoe de reacties zijn ?
    Weet iemand ook de prijs al ongeveer ? (ja die ga ik ook opvragen bij de dealer natuurlijk)
  • G_D
    • Sep 2006
    • 46

De Phoenix 2122/1122M bevat exact dezelfde componenten en ik heb alleen nog maar positieve reacties over de Phoenix gehoord. Daarnaast is de 1e container voor de Benelux weggekocht. Een veelbelovende speaker is het dus zeker.

Op internet staan ze al in webshops voor rond de 700-750 euro.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

is een x-actje niet wat voor je? aangezien je momenteel toch ook sp gebruik?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik heb een tijdje gewerkt met actieve kastjes voor monitoring en los gebruik maar toch besloten dat ik dat niet zo handig vind qua bekabeling. Voor monitoring heb ik nu hoofdzakelijk een viertal HK PRO12M's met Crown Xti2000 amps.

Aangezien 4 monitortjes regelmatig wat te kort is en de ZX1 tjes vaak net wat te klein zoek is dus naar iets erbij. De ZX3 lijkt me zeer geschikt, of misschien dat ik nog op zoek ga naar een setje tweedehands S200's.

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een compact kastje voor stem/gtr/pno. Een 12" met 1"/90-40gr heeft mijn voorkeur.
          Liefst een UPA/AE5/etc maar, dat laat het budget van €1750 voor 2 niet toe. Is een ZX3 een goed kastje? Wie heeft er ervaring mee of weet of hij ergens in de showroom staat?

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Misschien is de RCF ART522a iets, is iets duurder maar wel actief, scheelt je weer een amp.
            Klinken twee maten beter dan de EV ZX series

Comment

• Jacob
              • Jan 2006
              • 152

Originally posted by Hansound
              Misschien is de RCF ART522a iets, is iets duurder maar wel actief, scheelt je weer een amp.
              Klinken twee maten beter dan de EV ZX series

En een zx3 in vergelijking met de Art312/322?
              Deze vallen wel binnen het budget.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

ART322 is een prima kast, maar de ART522 klinkt een stuk beter.
                De 322 loopt al heel wat jaren mee, en de 522 is een nieuw product.
                Met een digitale amp en een 1.4 inch driver die een stuk rustiger klinkt dan de 2 inch uit de 322.
                Daarnaast weegt de ART522a slechts 18 kg tegen 23 voor de ART322a

Ik heb zelf de ZX3 nog niet gehoord, wel de ZX4 en ZX5, vind ze niet echt heel erg helder klinken (zeker op wat hogere volumes)en zou zeker voor de ART522 kiezen.
                Aan de andere kant willen veel mensen toch graag een EV kastje hebben omdat het nu eenmaal goed bekend staat.

Comment

Working...