actieve tafel doorprikken op zaalsysteem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik minnen
    • Apr 2007
    • 24

    actieve tafel doorprikken op zaalsysteem

    Hallo,

    ik zit komende week met hetvolgende: ik moet een bandje gaan mixen in een discotheek. De bedoeling is dat gebeurd op de PA installatie (dus multi, mengtafel, monitors) van die band, maar ze prikken door op het zaalsysteem van die discotheek. Probleem is dat ze een actieve mengtafel hebben, dus versterker ingebouwd en L-R output op speakon. Hoe kan ik dit nog doorprikken op het volgens mij veel grotere systeem van die discotheek. Ik kan toch geen luidsprekersignaal, dus speakon NL2, via een overgang naar XLR terug als inputsignaal gaan gebruiken op de bestaande DJ tafel daar?! Of vergis ik mij. Dit heeft toch een andere impedantie enzo? Ik zou 2 auxen kunnen gebruiken als L-R send maar vrees dat ik die al nodig heb als monitor sends. Ik weet op dit moment ook niet juiste type van mengtafel (ik dacht 16 kanaals yamaha of mackie), als ik dat weet kan ik wel verder praktiseren enzo..... maar mijn belangrijkste vraag is dus: kan je luidspreker signaal , via via via koppelstukken terug gaan gebruiken als inputsignaal op een mengtafel? en in hoeverre mate is dit
    (a)symetrisch?

    grtz

    Erik
  • kees22
    • Feb 2007
    • 110

    #2
    zit er op een actieve mixer niet ook gewoon een line-output voor links en rechts??????
    Die kan je gewoon op de dj mixer inprikken.
    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

    Comment

    • keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

      #3
      Hoi Erik,

      Wees gerust, iedere fatsoenlijke tafel met ingebouwde eindtrappen heeft ook een uitgang op lijnniveau. Of die bij de tafel van de band als jack of XLR uitgevoerd is weet ik natuurlijk niet. Maar je hoeft dus echt NIET de speakons te gebruiken om door te prikken op de huistafel. Zou ik ook zeker niet doen, echt NIET!

      Groet en succes ermee!
      Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Of het technisch mogelijk is je powered mixer door te kunnen prikken is echt het laatste waar ik me zorgen over zou maken. (natuurlijk wel even checken of de zaal een inprikmogelijkheid heeft!).

        Een band moeten versterken over een disco-installatie is al snel meer reden tot zweten. Discotheken hebben niet altijd de juiste faciliteiten die nodig zijn voor een band. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een podium dat te klein is of speakers die naar het podium gericht zijn. In zo'n geval zou ik eerst even met de technisch verantwoordelijke daar bellen om de situatie te polsen. Vertrouw je het dan nog niet helemaal, dan zou ik zelf even langs gaan om de situatie in te schatten.
        Last edited by sparky; 30-03-08, 21:43.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • erik minnen
          • Apr 2007
          • 24

          #5
          tafel is een Yamaha EMX5000 met volgens mij ook nog een externe L-R op jack, dus dat komt wel goed. Iemand van de band is al gaan kijken in de discotheek en we kunnen daar op jack doorprikken op hun DJ mixer. Ben hier zeker geen voorstander van maar ik denk dat er weinig andere keuze is.... tja. Moest een tijdje geleden in een jeugdhuis gaan mixen met een Midas Venice, wat ik persoonlijk niet zo'n slechte tafel vind, maar de L-R MOEST daar ook doorgeprikt worden naar het zaalsysteem via een behringer DJ setje...... pfffff. in ieder geval al merci voor de reacties!

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Het is denk ik sowieso wel verstandig om een scheidingstrafo mee te nemen voor tusen jouw tafel en die van hun. Kans op aardlussen is redelijk aanwezig in zo'n situatie.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • JDSound
              • Oct 2007
              • 28

              #7
              Hoi mannen,

              Twee DItjes gebruiken tussen de twee mengtafels, liefst active en klaar is kees.

              Grtjs.
              4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

              Comment

              • gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

                #8
                Originally posted by JDSound
                Hoi mannen,

                Twee DItjes gebruiken tussen de twee mengtafels, liefst active en klaar is kees.

                Grtjs.
                DJ mixer... Niet al te sjieke mic inputs.. Waarschijnlijk geen fantoom.. Als er uberhaupt al twee mic inputs op zitten..

                Laten we het houden op de trafo van Sparky.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  in veel discotheken hangen de zaalspeakers zodanig dat je er een of meer vol in je microfoons gericht krijgt.

                  Heb je wel een mooie set maar helaas geen volume door feedback op de zangmicro's.

                  Meerdere keren voorgekomen dat we alsnog de zaalset uit de wagen haalden.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • JDSound
                    • Oct 2007
                    • 28

                    #10
                    Active DI van diverse merken zoals BBS enz... werken ook met een blokje van 9V, dus geen fantome nodig, een passieve (= transfo), kwestie van de juiste benamingen te gebruiken hé.

                    Toch even meegeven dat je nooit een uitgang van een versterker aan een mic/line ingang mag koppelen. Dit ter info.
                    4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #11
                      Lucky Rijssen. Doorprikken op een een Spirit (zilvere, vorige serie) waarbij de gain's volledig open staan... En nee, verantwoordelijk was niemand!

                      Comment

                      Working...