Zijn er nog meer EAW gebruikers op het forum?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #16
    Ha Arie, OK ... dus moet het idd aan de processorinstellingen hebben gelegen. Kan me niet voorstellen dat je met een andere uitgebreide kwaliteitsprocessor (zoals Lake, BSS, XTA etc.) geen mooie klank uit dat systeem kan halen zoals die EAW processor dat doet.

    Groeten en bedankt !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #17
      Hier alleen 2 stuks zelfbouw SB-150R kastjes. Super subjes voor kleine klusjes, nemen weinig ruimte in en geven een overweldigend sub geluid.

      Als processor gebruik ik gewoon een Renkus Heinz X-120 sub-processor. Dat wil daar verrekte mooi op, met de sense-lijnen heb ik ook geen problemen, de sense houdt dit subje heel mooi in de hand. Als amp een Crest CA 12.

      De rest van het geluid hier is Renkus, maar EAW mag er ook best wezen hoor.

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #18
        @Arie (en de rest)....
        Stel ik zou een stapje hoger willen gaan en m'n MX300 willen vervangen door een andere processor, welke zouden jullie dan aanraden?

        Is (of komt) de gunness focussing ook toepasbaar op mijn JF260e set?

        Comment

        • PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

          #19
          Heb 4 JF260z gekocht voor een discotheek hier in de buurt ?

          Bestaat er ergens een excell of doc file met de presets om deze passief te gebruiken ? Vind op de EAW site helaas enkel preset files die je kunt openen in een DSP software.
          PSL Bvba powered by
          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
          Yahama LS9-32 / MC7L-48
          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

          Comment

          • EAWFREAK
            • Apr 2008
            • 20

            #20
            Originally posted by jakkes72
            Hier ook een tevreden EAW gebruiker:

            Recentelijk heb ik de carvers (2 * PT2400 en een PM1.5) ingeruild voor een LAB setup, voornaamlijk vanwege het gewicht en de leeftijd van de Carvers. Als ik heeeel eerlijk ben, vond ik de set met carvers denk ik beter klinken.


            @ EAWFREAK: er zijn vele mensen die de originele proc. niet gebruiken, maar een minder resultaat hebben.
            @ Jakkes: ja dat zou heel goed kunnen als de proc. niet goed afgesteld is.
            ik hou het zelf voorlopig nog op de carvers en de originele proc.

            vandaar dat ik opzoek ben naar mensen die ook met de zelfde kasten draaien omdat ik wil weten waar zij mee draaien en kijken of we dit kunnen vergelijken.

            tot nu toe ben ik zeer te vreden over de carvers. maar wat ik met 4 carver ampracken doe dat kan ik met 1 labgrup rackje doen vandaar.

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #21
              Toen ik de Carver setup verruilde voor de LAB setup, heb ik contact gehad met Freek Fokker (hier ook bekend) deze heeft me gezegd hoe ik de dipswitches van de LAB's in moest stellen.
              De versterkings factoren staan nu hetzelfde als met de Carvers, en daar ging het tenslotte om.

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                #22
                Originally posted by PowerSound
                Heb 4 JF260z gekocht voor een discotheek hier in de buurt ?

                Bestaat er ergens een excell of doc file met de presets om deze passief te gebruiken ? Vind op de EAW site helaas enkel preset files die je kunt openen in een DSP software.
                Ik denk dat je dat na zou moeten gaan meten. en aan de hand daarvan een eq setting bepalen.
                Het (passieve) filterwerk in de JF serie is zeer indrukwekkend.

                Comment

                • EAWFREAK
                  • Apr 2008
                  • 20

                  #23
                  Originally posted by arie
                  koop als je op zoek bent naar een nieuwe proccessor een eaw ux 8800, heb gisteren weer eens het vergelijk mogen horen tussen een ux8800 en een lake , je raad al wel wat met kop en schouders de winnaar was, draai zelf met eaw kf750 8 toppen 12 bassen, en een paar rackjes nieuwe labgruppen fp+serie er achter, groeten arjan
                  Hey arjan, dit ben ik ook van plan als ik op een digitale proc. overstap dan is dit zeker wel de ux8800 van eaw zelf. ik heb er veel over gelezen en gehoord maar heb het zelf nog niet mogen meemaken.

                  Comment

                  • Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

                    #24
                    @ Powersound: EAW heeft op de FTP site een indrukwekkende hoeveeleid pdf's staan. Daartussen staat ook een file met de x-over settings per box.

                    EAW: Support Downloads Current Processor Settings

                    Als je de JFX serie neemt is dat al een leidraad. Ik had ooit ook de file met de oude JF serie, maar ik kon die zo gauw niet vinden helaas.

                    Succes
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                    Comment

                    • bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

                      #25
                      Heb 4 JF260z gekocht voor een discotheek hier in de buurt ?

                      Bestaat er ergens een excell of doc file met de presets om deze passief te gebruiken ? Vind op de EAW site helaas enkel preset files die je kunt openen in een DSP software.
                      __________________
                      Als je ze passief wil gebruiken, zet je toch gewoon de schakelaar achterop
                      op passief ?? Zit een heel mooi filterwerk in.

                      En voor actief vind je hier de settings,
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                      Comment

                      • arie
                        • Feb 2003
                        • 550

                        #26
                        de ux 8800 is wat ik er tot nu toe mee meegmaakt heb echt nog onovertroffen op eaw systemen(scheelt echt een hele berg schel mid hoog)is echt een aanrader, groeten arjan

                        Comment

                        • EAWFREAK
                          • Apr 2008
                          • 20

                          #27
                          Originally posted by arie
                          de ux 8800 is wat ik er tot nu toe mee meegmaakt heb echt nog onovertroffen op eaw systemen(scheelt echt een hele berg schel mid hoog)is echt een aanrader, groeten arjan
                          Ja dit geloof ik best, maar ik ben nog niet zo bekend met digitale proc. ik wil wel die overstap maken want als je bv soms in een grote hall of buiten zit dan kan je wat aanpassingen in de proc doen en klinkt het beter.

                          Van schel mid hoog etc heb ik geen last, de 850 is lekker helder.

                          Heeft de ux8800 ook 850 instellingen?

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #28
                            jep de ux 8800 heeft ook instellingen voor de eaw kf850, je mag de proccessor gerust een keer proberen(heb hier overgens ook nog twee mx8750 proccessors liggen wie eventueel weg mogen, dan ben je namelijk ook over op digitaal ik gebruik zer namelijk bijna niet aangezien ik vaak maar 1 klus tegelijk doe)groeten arjan

                            Comment

                            • EAWFREAK
                              • Apr 2008
                              • 20

                              #29
                              Originally posted by arie
                              jep de ux 8800 heeft ook instellingen voor de eaw kf850, je mag de proccessor gerust een keer proberen(heb hier overgens ook nog twee mx8750 proccessors liggen wie eventueel weg mogen, dan ben je namelijk ook over op digitaal ik gebruik zer namelijk bijna niet aangezien ik vaak maar 1 klus tegelijk doe)groeten arjan
                              Oke, en heb jij de 850 series al met een ux8800 gehoord?
                              Hmm.. oke.. ja ik zou dit wel es een keertje willen uitproberen..

                              Maar de vraag is alleen waar en wanneer..

                              Wat voor amprack heb jij?

                              Hmm.. aan een MX8750 heb ik niet echt veel denk ik ik ben tevreden met de MX800 maar de UX8800 zou ik wel een keer willen uit proberen.

                              Comment

                              • arie
                                • Feb 2003
                                • 550

                                #30
                                draai nu zelf met labgruppen fp10000q voor op het mid hoog en fp7000 voor op het laag, proccessor mag je van mij gewoon een keer ophalen als je hem zou willen testen ook kan ik er wel een keer een voor demo via holland pa regelen (maar dit kun je waarschijnlijk zelf ook wel voor elkaar krijgen)groeten arjan

                                Comment

                                Working...