Ervaring Crown amps??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EAWFREAK
    • Apr 2008
    • 20

    Ervaring Crown amps??

    Hallo,

    Ik heb afgelopen week met een crownamprack gedraaid dit klonk erg heftig, nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met een crownamp?

    Ik heb op de site gekeken maar ik begrijp alleen 1 ding niet dat is het stroom:

    1kHz Power en 20Hz-20kHz Power.

    Nu ben ik er zelf ook wel achter dat op 1kHz het vermogen meer is maar hoe weet je of je amps op 1kHz draaien of op 20Hz-20kHz??

    De 50002vz en 2402 heeft dit en waarom de 3600 dan niet?

    Ik wacht af op jullie reacties en meningen.
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

    #2
    Originally posted by EAWFREAK
    Hallo,

    ...maar hoe weet je of je amps op 1kHz draaien of op 20Hz-20kHz??
    Hallo,

    Als je een saaie 1kHz fluittoon op de audio-ingang aansluit draait je versterker op 1kHz.

    Zet je er een willekeurige "normale" audiobron op (CD-speler, bandje of wat dan ook), dan loop je ernstig het risico dat deze het gehele spectrum van 20Hz tot 20kHz benut.

    Ps. Als je een saaie 440 Hz fluittoon op de audio-ingang aansluit draait je versterker op 440 Hz.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

    Comment

    • EAWFREAK
      • Apr 2008
      • 20

      #3
      Originally posted by SoundOfSilence
      Hallo,

      Als je een saaie 1kHz fluittoon op de audio-ingang aansluit draait je versterker op 1kHz.

      Zet je er een willekeurige "normale" audiobron op (CD-speler, bandje of wat dan ook), dan loop je ernstig het risico dat deze het gehele spectrum van 20Hz tot 20kHz benut.

      Ps. Als je een saaie 440 Hz fluittoon op de audio-ingang aansluit draait je versterker op 440 Hz.

      huh ????

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Haha, verwarring...

        Veel fabrikanten geven het max vermogen op bij 1khz, simpelweg omdat
        ie daar het meeste vermogen geeft.
        Wil je een eerlijke vermogensopgave kijk dan alleen naar de 20hz-20khz specs, je zal zien dat ie vaak een stuk lager liggen.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

          #5
          Originally posted by EAWFREAK
          huh ????
          Ja... nog even en je gaat me vertellen dat ik niet duidelijk genoeg was?

          Simpel... bij één schone sinus toon kan je versterker veel meer vermogen leveren dan bij een bonte verzameling sinussen (lees: normaal audio).

          De 1kHz waarde is alleen grappig om te vergelijken met speakor-specs. Die worden soms ook bij 1 kHz vermeld (op zich best gek... ik ken niemand die een combinatie toongenerator -> versterker -> speaker vol open durft te zetten).

          Vergeet die waarde dus maar en ga af op de 20Hz tot 20 kHz
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

            #6
            Originally posted by bones2001
            Haha, verwarring...

            Veel fabrikanten geven het max vermogen op bij 1khz, simpelweg omdat
            ie daar het meeste vermogen geeft.
            Wil je een eerlijke vermogensopgave kijk dan alleen naar de 20hz-20khz specs, je zal zien dat ie vaak een stuk lager liggen.
            Hoezo?
            Alsik met de toongenerator van 20 naar 20.000Hz draai, blijft de uitgangsspanning gelijk hoor dus het vermogen ook.


            >De 1kHz waarde is alleen grappig om te vergelijken met speakor-specs. Die worden soms ook bij 1 kHz vermeld (op zich best gek... ik ken niemand die een combinatie toongenerator -> versterker -> speaker vol open durft te zetten).

            Doe ik rustig, daar heb je toch dummyloads voor. Uiteindelijk moet je wel meten of de versterker kan wat ze beweren. Ook na reparatie wordt het max vermogen gemeten.

            Speakertech
            Last edited by speakertech; 15-05-08, 17:20.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #7
              Hoezo?
              Alsik met de toongenerator van 20 naar 20.000Hz draai, blijft de uitgangsspanning gelijk hoor dus het vermogen ook.
              Mmm,
              kijk hier eens,
              Last edited by bones2001; 15-05-08, 18:57. Reason: Dit is duidelijker
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

                #8
                Originally posted by bones2001

                Ik weet niet hoe ze gemeten hebben, maar de versterking van een versterker is tussen grenzen frequentieonafhankelijk. Ik kan me voorstellen dat er subsonic filtering wordt toegepast, maar een versterker die in het laag de helft geeft van het vermogen bij hogere frequenties vind ik op zijn zachts gezegd dubieus.
                Ik gebruik gewoon een generator met constante outputspanning, de te testen versterker en een redelijk inductievrije belastingsweerstand van 4 ohm. De uitgangsspanning verandert nauwelijks en anders ga ik onmiddellijk weer eens kijken met meetapparatuur wanneer dat niet zo is.

                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #9
                  Mja, beetje vreemd inderdaad ... die kerel meet THD bij +22dB clippen van de amp; lekker handig. Geen info hoe de metingen zijn verricht, zo te zien wel "statisch", dus met constante testsignalen. Mijns inziens zegt dit geen drol over een amp, behalve oftie z'n powerspecs haalt, aangenomen dat de tests correct zijn uitgevoerd.

                  Zoals Speakertech aankaart komt bij een fatsoenlijk ontwerp nooit meer dan 'n paar tienden dB verloop voor. Reken anders maar eens uit hoeveel pakweg 1200W bij 1KHz en 1000W bij 20-20KHz zich verhoudt ... da's nog geen 0,8 dB ... waar hebben we 't dan over ?

                  Groeten !

                  PS ohja, on topic ... Crown Macrotech series zijn aardig degelijk en tour-proof, weinig in m'n werkplaats.
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • EAWFREAK
                    • Apr 2008
                    • 20

                    #10
                    hmm okee okee thanks voor jullie info

                    ik zat al te denken joh huh haha

                    ik ben nou aan het investeren vandaar, de crowns
                    bevallen me heel goed de labs ook maar ik heb dan
                    toch liever de crowns:d

                    Comment

                    Working...