Hoi mensen,
kan iemand mij vertellen hoe de EV sxA 250 zich verhoudt tot de JBL EON 15 G2? Zijn dit min of meer gelijkwaardige speaker qua vermogen en prestaties?
specs van de JBL (correct me if i'm wrong):
- 350W 15" speaker
- 50 W 1,75" speaker
- plastic kast
specs van de EV sxA 250
- 150 W continuos (350W max) 15" speaker
- 50 W continuos (80W) 1,25" speaker
- houten kast, 7 laags multiplex
Is het genoemde vermogen van de JBL's het maximum vermogen of het continuos vermogen? Wat betekent rms in relatie tot het vermogen?
Welke van de 2 genoemde geeft naar jullie mening beter geluid en waarom?
Wij willen met onze band binnenkort een zangset aanschaffen. De speakers moeten als we (ooit) groter gaan ook goed inzetbaar zijn als monitor. Ik ben van de genoemde speakers wel gecharmeerd (d.w.z. ik heb goede ervaringen met de EON's en met EV. De EV sxA 250 heb ik tot nu toe nog niet gehoord of als monitor gehad tijdens optredens) maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Graag reactie!
grtz, Furby
kan iemand mij vertellen hoe de EV sxA 250 zich verhoudt tot de JBL EON 15 G2? Zijn dit min of meer gelijkwaardige speaker qua vermogen en prestaties?
specs van de JBL (correct me if i'm wrong):
- 350W 15" speaker
- 50 W 1,75" speaker
- plastic kast
specs van de EV sxA 250
- 150 W continuos (350W max) 15" speaker
- 50 W continuos (80W) 1,25" speaker
- houten kast, 7 laags multiplex
Is het genoemde vermogen van de JBL's het maximum vermogen of het continuos vermogen? Wat betekent rms in relatie tot het vermogen?
Welke van de 2 genoemde geeft naar jullie mening beter geluid en waarom?
Wij willen met onze band binnenkort een zangset aanschaffen. De speakers moeten als we (ooit) groter gaan ook goed inzetbaar zijn als monitor. Ik ben van de genoemde speakers wel gecharmeerd (d.w.z. ik heb goede ervaringen met de EON's en met EV. De EV sxA 250 heb ik tot nu toe nog niet gehoord of als monitor gehad tijdens optredens) maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Graag reactie!
grtz, Furby
Comment