Omroepinstallatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus
    • Jun 2008
    • 3

Omroepinstallatie

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik probeer het maar.

Ik ben op zoek naar een geluidsinstallatie voor de voetbalvereniging.
    De bestaande geluidsinstallatie draagt over het hele terrein, maar ook ver daarbuiten. Wat ik zoek is een "lokale" geluidsinstallatie die ingezet kan worden voor bijvoorbeeld prijsuitreikingen, evenementen, clinics en dergelijke. Daarnaast zou hij ingezet kunnen worden om op een gedeelte van het terrein de sfeer te verhogen met op het publiek toegespitste muziek.

De eisen die ik aan de installatie wil stellen zijn: draagbaar, robuust, reikweidte van ca 30 meter (in de buitenlucht), microfooningang en een ingang voor andere apparatuur. Geintegreerde CD of MP3 speler en USB ingang zijn een pre.

Kan iemand mij op weg helpen om een geschikte installatie te vinden?
    Hoeveel vermogen heb ik nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie advies.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

ik denk hierbij aan powered ev topjes op een k&m stand, verder klein soundcraft mixertje met een dvd speler (1 die usb en eventueel compact flash ondersteunt) in een kistje, dan alleen nog je bekabeling en klaar ben je (nouja nog eventueel kisten om de boel in de doen)

misschien ook nog een zendermicrofoon erbij doen?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

ik denk aan 100V hoorntjes.....

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

voor een prijs uitreiking in de sportkantine zou ik liever geen 100v hoorns plaatsen, en mijn ervaring met 100v hoorns is dat dat veeel verder spreid dan 30 meter diep
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by shure-fan
          voor een prijs uitreiking in de sportkantine...
          en in de vraag
          Originally posted by rinus
          reikweidte van ca 30 meter (in de buitenlucht)
          Lijkt mij dan niet over in de sportkantine te gaan. Misschien wil de TS dit wel kunnen maar het blijkt niet uit zijn vraag.

Ik denk dan ook aan 100V hoorntjes.
          Last edited by vasco; 13-06-08, 12:30.

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

....
            De bestaande geluidsinstallatie draagt over het hele terrein, maar ook ver daarbuiten. ...
            kijk of je in de bestaande situatie toevallig geen delen van het terrein kunt uitschakelen, met 100V. systemen gaat dat nl. prima.

een andere optie is het hele boeltje zachter te zetten, want als het tot ver buiten het terrein komt, zit er waarschijnlijk al behoorlijk wat vermogen op...

Comment

• rinus
              • Jun 2008
              • 3

Ik ben een paar dagen weg geweest waardoor ik zelf niet heb kunnen reageren op jullie ideeen.
              Om het eerste misverstand weg te nemen, het is inderdaad met name bedoeld voor buiten. Verder wil ik niet gaan sleutelen aan de algemene omroep installatie omdat deze een ander doel heeft.

De adviezen gaan richting hoorntjes.
              Mijn ervaring is dat dat een erg blikkerig geluid geeft, niet zo geschik voor het weergeven van muziek. Heb ik dan naar de verkeerde hoorns geluisterd?

Ook is dat geen geintegreerde oplossing. Toch?
              Ik wil graag een apparaat dat ik afhangelijk van de situatie (doel) steeds ergens anders neer kan zetten, microfoon erin pluggen, eventueel CD speler of iets dergelijks aansluiten en gaan met die handel.

Hoeveel Watt zal ik nodig hebben?

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Beste Rinus,

Hoewel je aangeeft niets aan de bestaande installatie te willen doen denk ik, vanuit de info die je geeft, dat het beter is om iets aan de afstelling van de luidsprekers moeten doen. Hetzij een andere kant oprichten, verplaatsen en wellicht zimpelweg iets tippen. Helemaal voorkomen dat er buiten de sportvelden niets te horen is zal niet lukken maar door goed richten kun je binnen de perken houden.

Voor een lokale installatie zou ik kiezen voor een actieve fullrange luidspreker, kwaliteit hangt af van je budget.
                Hetzelfde geldt voor een mengpaneeltje, cd/MP3 speler en een microfoon.

Zoek binnen je budget enkele mogelijkheden en ga deze bekijken cq beluisteren.
                Als je hierover nog gebruikerservaringen wilt dan kun je deze gerust op het forum stellen.
                Op deze wijze krijg je gerichtere andwoorden op je vragen

Er bestaan ook systemen met ingebouwde draadloze ontvanger en een cd speler een voorbeeld vindt in onderstaande link. Deze heb ik al eens gehoord en dit klonk niet slecht, prijzen weet ik niet maar daa komje vast wel achter.

KLEIN + HUMMEL, PAS 100 - Portable Amplified Speaker

DB technoligy heeft ook iets dergelijks maar dat is ook alles wat ik er van weet.

Wat ik je afraad is het systeem van Alecto, het geluid van dit systeem blijft aan de luidspreker hangen en klinkt niet geweldig. Het ontvangst van de ingebouwde draadloze microfoon laat ook te wensen over.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• rinus
                  • Jun 2008
                  • 3

Originally posted by jans
                  Beste Rinus,

Voor een lokale installatie zou ik kiezen voor een actieve fullrange luidspreker, kwaliteit hangt af van je budget.

Er bestaan ook systemen met ingebouwde draadloze ontvanger en een cd speler een voorbeeld vindt in onderstaande link. Deze heb ik al eens gehoord en dit klonk niet slecht, prijzen weet ik niet maar daa komje vast wel achter.

KLEIN + HUMMEL, PAS 100 - Portable Amplified Speaker

DB technoligy heeft ook iets dergelijks maar dat is ook alles wat ik er van weet.
                  OK, ik denk dat ik hiermee op het juiste spoor gebracht ben.

Ik heb een tijd rond gesnuffelt op internet en heb al mooie dingen gezien. Ik ben bang dat de PAS100 voor mijn doel wat te licht zal zijn. Verder heel veel prijsverschil. Ik moet echt op pad om te zien en luisteren. Van een internet site ga ik er zo te zien niet uit komen. Winkels lijken vooral in de uithoeken van het land te zitten. Nog een tip voor een winkel met een beetje keuze ergens rond Amterdam/Utrecht?

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Ik mag geen recalme maken maar het zingt wel erg rond hier.
                    Verder helpt google en de telefoongids je ongetwijveld.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

OK, ik denk dat ik hiermee op het juiste spoor gebracht ben.

Ik heb een tijd rond gesnuffelt op internet en heb al mooie dingen gezien. Ik ben bang dat de PAS100 voor mijn doel wat te licht zal zijn. Verder heel veel prijsverschil. Ik moet echt op pad om te zien en luisteren. Van een internet site ga ik er zo te zien niet uit komen. Winkels lijken vooral in de uithoeken van het land te zitten. Nog een tip voor een winkel met een beetje keuze ergens rond Amterdam/Utrecht?

yamaha heeft ook zo'n soort setje (heb je wat te vergelijken)

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Ik verwacht dat de Klein & Hummel onvoldoende bereik heeft voor deze toepassing. Een 8/1 incher van 50W RMS en 118 db SPL lijkt me onvoldoende voor tot 30 meter spraak.

Als u een budget aangeeft help ik u graag met het zoeken van een geschikt setje. En de mede forumleden vast en zeker ook!

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Deejay1970
                          • Jun 2006
                          • 23

Community R-Series...ze zijn gemaakt voor dit soort toepassingen.
                          Met de R.25 komt je al een héél eind ver.

Als je 'alles in één' wil, kijk ook eens naar de MIPRO MA707PAD of MA808PAD (ingebouwde CD/MP3 speler met USB)

Veel succes met je zoektocht.

Vr.gr.
                          Mario
                          Last edited by Deejay1970; 20-06-08, 23:07.

Comment

Working...