Midas verona 320 voor 1800 euro

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Espel11
    • Dec 2007
    • 20

    Midas verona 320 voor 1800 euro

    hallo,

    op marktplaats kwam ik een Midas verona 320 tegen voor 1800 euro.
    hij is van een engelse man( Jack Telson) en ik heb wat contact met hem gehad, en nu zouden zo de zaken gaan met betalen enzo:
    Here is the steps of transaction:
    1-you have to register on the agency website
    2-send me your full name ad address to know where to send it
    3-i will send the console (the agency will inspect it)
    4-you will send the money to the agency
    5-they will start the delivery and after the delivery will be done and you will confirm eveything is ok they will give me the money.

    kent iemand die man, ik vertrouw het eigelijk niet helemaal voor 1800 een tweedehands midas verona 32ch. heeft iemand meer infomatie voor mij?
    of moet ik hed gewoon doen en is het wel vertrouwd.

    ik heb op andere tweedehans websites ook wel een zoiets tegen gekomen, ook spot goedkope Midas mengtafels benden de 2000 euro en ook verona of siena serie's.

    ik wacht jullie reacties graag af.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

    #2
    Je stuurt geld en je krijgt nooit een tafel. Bekende truc.
    SR20DET

    Comment

    • som
      • Nov 2002
      • 787

      #3
      probeer de man uit, zeg dat je de tafel persoonlijk komt halen,
      zover is engeland tenslotte ook weer niet.
      als ie daar mee accoord heb je ook nog een leuk tripje
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        zo stan er met regelmaat BMW X5's van 20.000 voor 5000 op het net, etc..

        nigeriaanse oplichters, die proberen met jouw gegevens je bankrekening te kraken.
        Als je mailt met de mededeling dat je volgende week toch in de buurt bent reageren ze nooit meer.

        afblijven dus.

        Comment

        • flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

          #5
          het is in ieder geval zeker geen zuivere koffie. als je de advertentie googled kom je hem op meer sites tegen!! hij heeft ook wel een een avo voor een prikkie op internet staan en een MH3 voor 2000?? dat kan gewoon niet!! niet op in gaan.. ik denk dat hij de zaak aan het oplichten is.
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

          Comment

          • Mattheusvz
            • Jun 2007
            • 107

            #6
            Deze truc wordt veelvuldig toegepast. Het door jou gewenste apparaat gaat naar een zgn. exportbedrijf die de zaken keurt en naar jou zal verzenden. In sommige gevallen zal er gevraagd worden om een voorschot en anders het hele bedrag vooraf te betalen. Jij moet dit bedrag betalen aan het exportbedrijf, dat is voor jou dan de zogenaamde garantie dat de verkoper er niet met het geld vandoor kan gaan..... echter de schijn bedriegt, na het overmaken van het voorschot (of gehele bedrag) zul je nooit meer iets van de verkopende partij vernemen.

            Een tip voor de "handel" via internet; als de aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook vaak (lees: altijd) zo!

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Diezelfde Jack, (bleek later Larry Kocaren te heten) had voor dezelfde prijs ook een Diamond 3 te koop staan...

              Er zijn dus twee mogelijkheden:

              a) Deze meneer runt een liefdadigheidsinstelling.
              b) Deze meneer is een oplichter

              U mag NU drukken.


              Denk dat het wel duidelijk is dat je hier mooi van af moet blijven!

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

                #8
                maar waarom zou je eigenlijk een venice willen hebben? wat moet je ermee?? klinkt zo plat als een dubbeltje, weinig headroom

                Comment

                • jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

                  #9
                  Originally posted by Mike Manders
                  maar waarom zou je eigenlijk een venice willen hebben? wat moet je ermee?? klinkt zo plat als een dubbeltje, weinig headroom
                  Het gaat om een Verona, dat is wel een stapje hoger

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Originally posted by Mike Manders
                    maar waarom zou je eigenlijk een venice willen hebben? wat moet je ermee?? klinkt zo plat als een dubbeltje, weinig headroom
                    Voor 1800 euro kopen, schoonmaken, voor 6000 weer verkopen en lekker op vakantie gaan ... ha ha...

                    Originally posted by jadjong
                    Het gaat om een Verona, dat is wel een stapje hoger
                    Daar lopen de meningen dus over uit ... Voor ongeveer dezelfde nieuwprijs koop je een MH-3... dan is de keuze snel gemaakt...




                    @Espel11:
                    'te mooi om waar te zijn' is ook meestal te mooi om waar te zijn waar het om internet verkopen gaat. Zeker als er op een Nederlandse website dingen door buitenlanders wordt aangeboden die gebrekkig Engels spreken.

                    Ik zou het uit je hoofd zetten en niet meer naar omkijken... je denkt misschien: "Ja, maar misschien is het toch een idioot die zijn tafel veel te goedkoop wegdoet?", maar doe het zeker niet op deze manier, want dat gaat je koud op je dak vallen!!

                    Ik zou altijd vragen naar een serie-nummer... dit nummer kun je bij de prof merken laten checken bij de fabriek (waar verkocht, hoe oud, etc, etc). Dan is persoonlijk afhalen en cash betalen eigenlijk de enige manier om dit te doen... moet je zowieso doen trouwens, al was het wel een reeel bedrag... nooit iets dergelijks blind kopen... je weet hoe sommige mensen met hun spullen omgaan...

                    Die 'agency' waar hij het over heeft noemt zich een 'escrow service'... die van hem is vrijwel zeker weten een wassen neus, maar hier zijn zeker ook legitieme versies van en wanneer je om de een of andere reden toch niet persoonlijk wilt (of kunt) afhalen, dan kun je hier wellicht gebruik van maken. Ik heb hier geen ervaring mee, maar zou altijd naar mijn eigen bank gaan om te checken welke escrow-provider zij aanbevelen. Ik weet dat eBay een 'huis-provider' heeft in elk land, dat zou ook een goed uitgangspunt kunnen zijn.

                    Succes ermee... wel verstandig dit even hier te posten trouwens...
                    Last edited by berolios; 16-06-08, 10:34.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • TonBeljon
                      • Apr 2006
                      • 104

                      #11
                      Ook ik heb hetzelfde aanbod al eens gehad van iemand, maar die wilde dan een keyboard van mij kopen.....In het engels; stuur me eerst dat en dat bla bla....Trap er niet in!!

                      Comment

                      • Dirk Wijnen
                        • Dec 2006
                        • 189

                        #12
                        Ik heb net gelezen op het forum op Marktplaats dat er iemand uit Engeland ook zo deed handelen en dan auto's en motors enzo deed verkopen. Eerst moest je het geld overmaken en dan daarna had hij het geld om de betaalde artikel te kunnen verzenden.
                        De engelse heeft ook elke keer een andere naam.

                        Dus let goed op, en trap er niet in!!
                        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          stel jezelf de volgende vraag.

                          Waarom zou een engelsman een "too good to be true" advertentie in nederland moeten plaatsen?

                          Bij hem op de hoek lusten ze ook wel een koopje van een zesde van de prijs. En als die hem niet kopen???? ....
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Er is momenteel geen enkele midas tafel aangeboden die niet fake is. Zowel op marktplaats als een andere site.

                            De weinig proffesionele manier waarop die advertentiesites te werk gaan is een pest. Waarom doen ze geen adrescontrole bij plaatsing van een bericht? Ebay stuurt tenminste een brief met een code die je moet beantwoorden.

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              okay, nu er 50 keer is geroepen dat het oplichterij is, mogen we aannemen dat het kwartje wel gevallen is.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...