RCF ART 525 A in combinatie met de tts12A

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    RCF ART 525 A in combinatie met de tts12A

    Raar maar toch een vraag .
    Ik heb twee RCF ART 525 A's zonder subs.
    Zou een TTs 12 A een goede aanvulling kunnen zijn bij deze toppen ???
    Ik zit beperkt met het laden en lossen , dus als er iemand een beter idee heeft hoor ik het graag .
    Het is de bedoeling de lagere freq. iets meer kracht te geven, zonder te overdrijven ...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

    #2
    Misschien een heel dom antwoord, maar het gaat om een goedbedoeld alternatief. Is het wellicht een idee om ipv 2 stuks 12" 1 stuk 18" te nemen?

    Ik heb zelf vorig jaar geluisterd naar de RCF 4PRO 8001 AS.
    Deze gaat lager, maar wellicht dat je in het totaal vermogen wat gaat missen. Eventueel is de TTS 28A dan nog een maatje groter.

    Misschien gaat dit het doel dan ook weer wel voorbij. Ik ben een enorme laagfan (geen herrielaag, maar laag dat goed in balans is). Voor mij is een goed stuk laag de fundering voor de rest van de muziek, de toonsoort wordt er door bepaald, het kan ervoor zorgen dat alles rustig klinkt ondanks dat het toch hard gaat. Ontbreekt dat belangrijke stukje laag, dan vind ik dat het geluid niet af is.

    Overigens snap ik dat het tegenwoordig meer afwegen is ivm alle regelgeving omtrent geluidsoverlast.

    Hopelijk heb je er iets aan.

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      Ik denk dat de TTs12a niet veel zal helpen bij de ART525, alleen als je de top dan driekwart dichtdraait zul je de sub horen.
      Zijn hele leuke supercompacte kastjes maar je hebt er minimaal twee per kant van nodig bij de 525a

      Comment

      Working...