Podium mix

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SayCheese
    • Jun 2008
    • 19

    #16
    Originally posted by berolios
    Waar je wel even op moet letten is je aarding... je moet 1 'sterpunt' nemen waar je je kablage aan aarde hangt... bij ons is dat de FOH tafel.
    Als je daarmee bedoelt dat je de podiummixer en zaalmixer op dezelfde 220 groep moet aansluiten dan is dat in orde, wij maken op het podium gebruik van dezelfde 220 groep als de zaalmixer. Afhankelijk van de situatie trekken we stroom bij de zaalmixer vandaan of brengen we de stroom van het podium naar de mixer, maar dat zal toch niet uitmaken?

    BTW: stuur maar een ander naar Werchter, ik ben blij met je posten

    Comment

    • Elmo
      • Jun 2006
      • 208

      #17
      Originally posted by berolios
      Ja hoor ...


      Een actieve split kan, maar is erg duur... voor een splitter unit van BSS, Klark of XTA (de bekende goede splitters dus) kun je 10 Spirit monitor tafeltjes kopen denk ik ... Verder is een actieve split ook echt niet nodig... wij doen de grootste festivals in Belgie (o.a. Rock Werchter, Pukkelpop, etc...) en gebruiken gewoon een passieve split.

      kan ik het alleen maar mee eens zijn. Een actieve split wordt pas interessant bij veel aftakkingen, dus FOH, MON, REC, TV. En helemaal als je daar dan zeg maar 50 fijne Neumann's aan hebt hangen samen met wat van die goedkope Shoeps troep .

      Ennuhhh ik denk wel 20 van die spirit tafeltjes hoor..

      Comment

      • berolios
        • Sep 2005
        • 1538

        #18
        Originally posted by Davy Gabriels
        Moet je op dit moment dan niet werken op werchter ipv hier berichten te posten
        Originally posted by SayCheese
        ...BTW: stuur maar een ander naar Werchter, ik ben blij met je posten
        Heb ik dit jaar ook gedaan... zit nu thuis aan mijn afstudeerscriptie te schrijven... is even belangrijker... af en toe ben ik er effe klaar mee en dan kijk ik hier weer eens

        Originally posted by SayCheese
        Als je daarmee bedoelt dat je de podiummixer en zaalmixer op dezelfde 220 groep moet aansluiten dan is dat in orde, wij maken op het podium gebruik van dezelfde 220 groep als de zaalmixer. Afhankelijk van de situatie trekken we stroom bij de zaalmixer vandaan of brengen we de stroom van het podium naar de mixer, maar dat zal toch niet uitmaken?
        Je power moet je idealiter inderdaad van dezelfde groep/ fase nemen. Maar ik bedoelde meer het aardpunt van de signaal-bekabeling (je XLR-en dus). Pin 1 ligt normaal gezien (via de tafel) aan aarde. Als je dan dus twee tafels aan je kabel-systeem hangt heb je zonder er over na te denken twee punten waarop je bekabeling aan aarde hangt en dit kan soms problemen veroorzaken.

        Wat je zou kunnen doen is:[LIST=1][*]Pin 1 loslaten van de XLR-en waarmee je je MON kanalen gaat 'halen' op je stageblock[*]Een schakelaartje inbouwen in je stageblock waarmee je van elk kanaal Pin 1 van de uitgangs-connector (male XLR) kunt in- en uitschakelen[/LIST]

        1e optie is het goedkoopste... moet je wel opletten dat je deze kabels niet zomaar voor andere dingen kunt/ gaat gebruiken en dat je ze niet te lang maakt.

        2e optie is het netst en flexibeler.

        Voordat je deze maatregelen gaat nemen zou ik eerst de opstelling eens een paar keer gebruiken, want normaal gezien heb je niet zo snel problemen met aarde als je beide tafels op dezelfde groep hebt zitten

        p.s. plaatje is gevonden door effe snel 'parallel stageblock' in Google-afbeeldingen in te tikken
        Last edited by berolios; 04-07-08, 08:59.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

        Comment

        • SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

          #19
          Originally posted by berolios
          Wat je zou kunnen doen is:[LIST=1][*]Pin 1 loslaten van de XLR-en waarmee je je MON kanalen gaat 'halen' op je stageblock[*]Een schakelaartje inbouwen in je stageblock waarmee je van elk kanaal Pin 1 van de uitgangs-connector (male XLR) kunt in- en uitschakelen[/LIST]
          3. een goedkoop audio-trafootje (bijvoorbeeld Neutrik NTE1 of NTE 4... tientje per stuk) gebruiken om heet en koud af te takken (2 en 3) en laat je de massa (1) lekker los.

          Heb je (in principe) geen last van 230-ellende. Én het meest belangrijke, heeft je FOH mixer nooit last van jouw mixer. Gaat er wat mis, blijft front in ieder geval doorlopen.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

          Comment

          Working...