Uitbreidingskaart 01v96V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Uitbreidingskaart 01v96V2

Hallo collega's, ik heb een vraag voor de 01V gebruikers:

Ik heb een 01V96V2, nu heb ik daarvoor een uitbreidingskaartje gekocht op marktplaats, een MY8AD (zonder toevoeging van 24 / 96 etc)
    Het kaartje wordt wel herkend door de tafel, ik heb hem op 20bits gezet, de betreffende kanalen (25~32) staan op Slot 1~8, maar ik krijg geen audio

De kaart zelf is niet kapot, in mijn oude 01V werkt hij wel, P&P.

Omdat de MY8 de eerste generatie is, en de tafel de laatste, vrees ik dat het generatieverschil mij hier de das om doet.
    Heeft iemand hier een goed antwoord op?

Natuurlijk ben ik al aan het proberen om YMB te kontakten, maar dat lijkt niet direct te kunnen, alleen via de dealers, en da's vaak nogal een omweg die een duidelijk antwoord een beetje in de weg staat.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Staat de mixer op 48khz?

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

De MY8AD is inderdaad voor de 01v en deze draait op 20 bits.
      Wat jij moet hebben is de MY8AD96, deze draait op 24 bits.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Ja, de mixer staat op 48 kHz, ik heb 44,8 ook geprobeerd, werkte niet.

Je kunt de woordbreedte per 2 kanalen kiezen, 16 / 20 / 24 bits, ze staan op 20 bits.

Op de site van Yamaha Commecial Audio kun je checken of een kaart bij een mixer past, en dat zou ok moeten zijn, al heb ik de indruk dat die checker alleen naar stroomverbruik kijkt.
        Ik hoop maar dat mijn dealer een antwoord kan krijgen bij YMB.
        Zou je de mixer moeten "rebooten" na elke dig. wijziging? dat staat nergens in de handleiding vzv ik weet. Dat heb ik niet gedaan, niet elke keer iig.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik wil dat kaartje wel van je overnemen, heb nog een ouwe o1v zonder alfabet liggen :d

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Even een update op dit probleempje:

Ik heb een MY8AD96 kaartje geleend, en die doet het meteen gewoon zoals het hoort. Het lijkt dus inderdaad een generatieprobleem te zijn.
            In het display worden beide kaarten op de juiste manier herkend, bij de MY8AD staat er "AD" en bij de MY8AD96 staat er "AD96"
            Andere woordbreedtes instellen maakt bij beiden niet uit, de 96 blijft gewoon signaal ontvangen op 16 / 20 / 24 bits, de kwaliteit zal best verschillen, heb ik met de hoofdtelefoon even snel niet gehoord.
            Dus Gerard, als je nog interesse hebt, stuur ik hem wel naar je op.

Heeft er iemand een MY8AD24 over? die "96" kost € 631, vind ik een beetje te duur.......
            Last edited by Carl; 24-07-08, 08:25.

Comment

Working...