draadloos: shure en sennheiser samen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oysie
    • Aug 2008
    • 2

draadloos: shure en sennheiser samen?

Hoi allemaal!

Ik heb een sennheiser ew100g2 set die ik naar tevredenheid gebruik voor theater en camera.
    Nu ga ik een zangmicrofoon kopen en zit te denken aan de shure beta58.

Ik weet dat je een skp100 zender van sennheiser kan kopen die je dan op de beta58 kan zetten. Heeft iemand ervaring met die combi?

Daarnaast kan ik wellicht een beta58 met een ut2 zender van shure zelf krijgen. Mijn vraag is echter of de EK100 ontvanger van Sennheiser daar dan mee kan praten. Ze zitten beide in hetzelfde frequentiebereik (810Mhz)

dank!

Marc
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

De SKP 100 is een plug-on zender en daar kun iedere micro op aansluiten dus ook een Beta58. Maar het lijkt me voor een artiest niet fijn zingen met zo'n zender onder je micro. De SKP 100 is eigenlijk meer bedoeld voor ENG klussen.

De combinatie van Shure en Sennheiser zou ik niet aanraden. Onder andere omdat beide merken een verschillende compressietechniek gebruiken.
    Life is what you make it

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Wij gebruiken een skp100 om een microfoon wireless te maken. Deze werkt tot nu toe goed met alle merken. Zowel shure als AKG en sennheiser erop gehad.

Ik kon het ding goedkoop los kopen en had toch genoeg ontvangers om hem te kunnnen gebruiken. Omdat wij vooraan geheel wireless zijn vond ik het wel strak om hiermee de laatste microfoon aan het front ook snoerloos te krijgen. Het is ideaal als je even een instrumentmicrofoon bij een sax of combo moet zetten op een festival trouwens. Je hebt een soort "crashactie kanaal" op je mixer.

Zangdames vinden een gewone mike met een "knol" eraan niet leuk. Maar als een gastvocaliste moet kiezen tussen een draadje en een "reserve wireless" gaan ze morrend overstag.
      Wij spelen soms met drie zangeressen terwijl we maar twee gewone 1945 setjes hebben namelijk..

Let op! er zijn verschillende types van sennheiser. En alleen de dure hebben fantoom!

AKG en zeck hadden ooit hele mooie kleinere opprik zenders. (die dan weer niet zo goed waren) Ik weet niet waarom de andere merken de dingen zo enorm groot maken.
      lekker belangrijk!

Comment

• oysie
        • Aug 2008
        • 2

dankje voor jullie reacties!
        hmmm, ik moet 'm dan maar eens in een winkel in mijn hand houden of ik het wel een fijne combi vind en waar het zwaartepunt ligt.
        Of misschien idd kijken naar een 845 of 945 ipv de beta58......

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by oysie
          dankje voor jullie reacties!
          hmmm, ik moet 'm dan maar eens in een winkel in mijn hand houden of ik het wel een fijne combi vind en waar het zwaartepunt ligt.
          Of misschien idd kijken naar een 845 of 945 ipv de beta58......
          845 is crap, 945 schijnt wel erg OK te zijn.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...