Labelstrook op digitale mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Labelstrook op digitale mixer

Heren (en dames indien aanwezig),

De volgende misschien maffe vraag.
    Sinds kort ben ik in het bezit van een digitale yamaha mixer. Dit ding heeft minder faders dan kanalen, maar geen display's waar je namen in kwijt kunt.

Betekent dus dat in nog steeds een strook wit gaffa op de mixer plak, maar wel 2 bronnen (dan wel aux-sends, busmasters etc) per fader heb.

Hoe doen jullie dit in de praktijk? Meerdere regels onder elkaar, andere kleuren stift?

Ik ben in voor elke tip die voor meer comfort zorgt.

Dank!
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

• sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ik gebruik altijd meerdere regels onder elkaar, gekleurde stift heb ik nog nooit gebruikt, maar zou zeker handig kunnen zijn.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• janneman32
      • Dec 2005
      • 65

Hi, welke mixer heb je precies? Wat ik meestal doe is namen van de bronnnen op laag 1-16 boven de faders, laag 17-32 onder de faders (01v-96/DM1000). Bij m'n LS9-32 boven de "sel" knoppen een strook met de aanduiding wat fysiek op een kanaal binnen komt, tussen de knoppen en faders een user defied layer strook waarop ik aangeef wat ik waar heb zitten op de UDL. Zo'n layer kan je ook op de 01v aanmaken aleen heet het dan "remote layer". Vaak kies ik er dan voor om stereoparen te linken. Vervolgens haal ik een van de twee terug naar de UDL en zo heb je dan weer een kanaal bespaart. De toms van een drumstel laat ik over het algemeen niet terug komen op de hoofdlaag omdat je die meestal een keer instelt en daarna weinig meer verandert. Hup een gate erop en laat maar meelopen.

Greetzzz, Jan

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by janneman32
        Hi, welke mixer heb je precies?
        Zelf heb ik een O3d (jajaja... oud beestje, maar voor mijn rockbandje goed genoeg én vooral erg compact -> kroegeigenaar blij ), soms werk ik op een o2r en/of LS9.

Mag heel soms met een digico werken, met die displays werkt top, maarja... je bankt je dan ook de schompes als je niet uitkijkt.

Boven en onder vindt ik idd. wel een goeie.
        Last edited by SoundOfSilence; 21-08-08, 12:23.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ik zet het in meerdere regels eronder maar de boven/onder optie is ook wel een aardige moet ik zeggen. Voor de aux, etc. layer gebruik ik een losse fadermodule op midi en zet ik hier onder de faders wat er op zit.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Originally posted by vasco
            ...Voor de aux, etc. layer gebruik ik een losse fadermodule op midi...
            Interessant. Heb je dan ook motorfaders en wat voor 'n controller gebruik je daar dan voor?

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Ik doe op m'n 01v96 ook een streep boven de faders en een streep eronder.

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Ik pak m'n rol 50mm witte nichiban en schrijf met 4 kleuren stift wat ik erop wil hebben, alles onder de faders. Werkt voor mij het meest makkelijke.

Comment

• Elmo
                  • Jun 2006
                  • 208

ik vervloek alle mensen die witte gaffa op hun mixer plakken!!!

echt dat is zo zonde van je mixer he, je moet het er super voorzichtig afhalen en heb je iemand erbij die snel thuis wil zijn mis je zo een laag van de verf.

Dus mijn tip van de dag: gebruik grijze pvc tape (bijvoorbeeld AT4), dit is een stuk vriendelijker voor de verf van je desk

Comment

• StijnS
                    • Sep 2006
                    • 173

Originally posted by Elmo

echt dat is zo zonde van je mixer he, je moet het er super voorzichtig afhalen en heb je iemand erbij die snel thuis wil zijn mis je zo een laag van de verf.

Dus mijn tip van de dag: gebruik grijze pvc tape (bijvoorbeeld AT4), dit is een stuk vriendelijker voor de verf van je desk
                    Naar mijn ervaring werkt papieren tape (van die die je gebruikt om dingen af te plakken als je gaat schilderen) prima. Lage kleefkracht en kost geen drol.

Comment

• drummerke
                      • Oct 2006
                      • 432

ik heb tascam DM-24, ik schrijf meestal onder de faders (op verftape) in twee lijnen onder elkaar...subgroepen en aux komen er dan nog eens onder (of beter gezegd die zitten al vertikaal tegen men mixer geplakt )

kmoet eens kijken of ik bovenaan plaats heb

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

Er bestaat witte magneetband op rol in verschillende breedtes. knip hiervan een stuk af en je kan altijd magnetisch plakken en herplakken.... .

Vooral leuk als je vaste bandjes doet.
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• K. Wijnands
                          • Jul 2008
                          • 14

Volgens mij is dat juist niet handig als je een vaste band doet. Maar wel een duurzame oplossing.
                          kroegcontrol op de grolschstoel

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by SoundOfSilence
                            Interessant. Heb je dan ook motorfaders en wat voor 'n controller gebruik je daar dan voor?
                            Ik gebruik hiervoor een Behringer BCF2000 (COMPUTER BASED RECORDING - CONTROLLERS - B-CONTROL FADER BCF2000 : Total Recall USB/MIDI Controller Desk with 8 Motorized Faders). Werkt erg handig en hoef hierdoor niet steeds naar de layer met auxen, etc. te schakelen.
                            Originally posted by Elmo

Wat gebruik jij dan voor een gaffa?
                            Geen nichiban waarschijnlijk want ik herken niks van dit probleem in de situaties waarin ik werk. Ik heb trouwens alleen maar zwarte nichiban bij mij en gebruik een witte stift om hierop te schrijven. Geen aparte witte rollen meer op voorraad nodig speciaal hiervoor.

Comment

• Veenstra
                              • Aug 2008
                              • 19

Geen witte tape meer nodig op voorraad "maar" wel witte stiften

Iig vast een stuk goedkoper, Ik ga dit geloof ik ook maar eens proberen (als de witte nichi op is).

Trouwens wat is de beste stift daarvoor? ben niet zo heel erg thuis in de stiftenwereld .

En inderdaad ik heb ook nog nooit een probleem gehad met het er aftrekken van de verf van de mixer zelfs na het gebruik van tesa tape. (tesa=verwijderen na 1 keer anders vervelende lijmresten op je spullen)

Grt Veenstra

Comment

Working...