Labelstrook op digitale mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by Elmo
    ik vervloek alle mensen die witte gaffa op hun mixer plakken!!!

echt dat is zo zonde van je mixer he, je moet het er super voorzichtig afhalen en heb je iemand erbij die snel thuis wil zijn mis je zo een laag van de verf.
    Hmm... daar nog nooit last van gehad. Gewoon nichiban en netjes na afloop van de klus eraf trekken (meestal met de bekende harde ruk), geen enkel probleem.

Wel een probleem is het als de mxier een vakantie lang met tape erop in de warme opslag gestaan heeft. Maar ja....

Witte tekst op zwart gaffa gebruik ik ook eens. Meestal op klussen die echt mooi moeten (begravenis in een kerk etc). Nadeel vindt ik meestal de de edding-stift die ik gebruik toch niet echt slijtvast is en na een uur of wat zijn mijn handen een tintje witter dan ze horen te zijn en is de tekst onleesbaar.

In de catagorie raar-maar-waar: Witte tekst op zwart nichiban is in het donker een stuk makkelijke leesbaar dan zwarte tekst op witte tape.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

Originally posted by vasco
      Geen nichiban waarschijnlijk want ik herken niks van dit probleem in de situaties waarin ik werk. Ik heb trouwens alleen maar zwarte nichiban bij mij en gebruik een witte stift om hierop te schrijven. Geen aparte witte rollen meer op voorraad nodig speciaal hiervoor.
      jahoor ik heb wel nichiban gebruikt (de enige echt goede gaffa).

Ik heb al zoveel mixers gezien (in alle prijsklasses) waarvan er een mooie gaffarand verf ontbreekt. Dit door eikels die snel en ruig de gaffa eraf trekken.

Ik gebruik op de mixer (schuif alleen licht) PVC tape, of anders 3M paper tape.

Comment

• Lukas
        • Jan 2007
        • 7

live bij kleine klussen gebruikt meestal gaffa ( ja weet ik, sorry ;] )

in studio: papier-afdek tape van gamma ;] werk ontzettend goed met een gewone marker, natuurlijk alleen voor analoge tafels

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by Veenstra
          Geen witte tape meer nodig op voorraad "maar" wel witte stiften

Iig vast een stuk goedkoper, Ik ga dit geloof ik ook maar eens proberen (als de witte nichi op is).

Trouwens wat is de beste stift daarvoor?
          Nee inderdaad, geen witte tape meer op voorraad en i.p.v. zwarte nu witte stiften die dezelfde prijs hebben. Gewoon een Edding 4800 stift.

Ook wat SoundOfSilence zegt klopt. Beter te lezen in het donker en ziet er toch net even netter/gelikter uit onder de faders.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Uuh wat dachten jullie van GEEN gaffa op een digitale desk! Ik heb in onze LS9's de namen van alles gewoon ingevoerd en doe dit bij elke verandering of elke nieuwe klus in enkele minuten.
            Of ben ik de enige die 16 of 32 schuiven zo uit elkaar houdt? Je werkt toch meestel volgens een vast protocol. Eerste 4 / 8 of 10 kanalen drums, en zo verder...
            d&b Audiotechnik

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by MusicSupport
              Uuh wat dachten jullie van GEEN gaffa op een digitale desk! Ik heb in onze LS9's de namen van alles gewoon ingevoerd...
              Ja da's leuk, maar als je een mixer hebt staan waarbij dat niet kan

Een 01v, o2r, 03d, innovason en nog tientalle andere zijn niet voorzien van dergelijke handige faciliteiten.
              Meestal heb je dan ook te maken met een productie-mixer die je misbruikt voor live-gebruik, maar ja... je moet toch wat hè.

Ik sta regelmatig met mijn soundcraft analoog op front en een o3d (24 kanaals) op monitors. Werkt top, maar je moet wel je bronnen uit elkaar kunnen houden. Ingang 1 zit op kanaal 1 en heet gewoon 1 (niet patchbaar, niet benoembaar).
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by MusicSupport
                Uuh wat dachten jullie van GEEN gaffa op een digitale desk! Ik heb in onze LS9's de namen van alles gewoon ingevoerd en doe dit bij elke verandering of elke nieuwe klus in enkele minuten.
                Dat is leuk maar dan moet je eerst op select drukken van een kanaal om in het display te lezen welk kanaal je hebt en dan kan je eens de fader gaan schuiven bij de LS9 want er zitten geen displays onder de kanalen waarin dit wordt weergegeven. Wanneer ik in een theater sta voor een musical met een M7CL 48 kanalen vol voor een orkest (geen standaard band) en daarnaast een LS9 16 kanalen voor zenders werkt jou display systeem echt niet meer.

Natuurlijk heeft iedereen wel zijn/haar manier van indeling op een tafel maar ik heb niet altijd tien kanalen drums nodig bij een band. Soms maar vier en dan is mijn indeling ineens heel anders/verschoven op de tafel. In de hitte van de strijd is een fout dan zo gemaakt. Laat ik het verhaal gasttechneut maar even hierbuiten.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by vasco
                  Dat is leuk maar dan moet je eerst op select drukken van een kanaal om in het display te lezen welk kanaal je hebt en dan kan je eens de fader gaan schuiven bij de LS9 want er zitten geen displays onder de kanalen waarin dit wordt weergegeven. Wanneer ik in een theater sta voor een musical met een M7CL 48 kanalen vol voor een orkest (geen standaard band) en daarnaast een LS9 16 kanalen voor zenders werkt jou display systeem echt niet meer.

Natuurlijk heeft iedereen wel zijn/haar manier van indeling op een tafel maar ik heb niet altijd tien kanalen drums nodig bij een band. Soms maar vier en dan is mijn indeling ineens heel anders/verschoven op de tafel. In de hitte van de strijd is een fout dan zo gemaakt. Laat ik het verhaal gasttechneut maar even hierbuiten.
                  Zit een grote kern van waarheid in Natuurlijk is het bij theaterproducties boven de 16 kanaaltjes wel nodig en bij alles wat niet standaard is! Je hoeft niet eerst op select te duwen. Hangt van je preferences af

De O1V(96) en 02R(96) hebben ook al wel die functionaliteit dat bij het aanraken van de fader de naam links boven in beeld komt. Maargoed dat is nog steeds niet zo handig als bijv. een Digico of een PM5D waarbij dit gewoon in een display'tje boven de fader komt te staan...

Natuurlijk is een strookje gaffa makkelijker af te lezen en vooral sneller!

Ik wou de discussie scherp houden en dat is gelukt ;P
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Ik gebruik ook magneetband, met Dymo labeltjes erop.
                    Voor de meeste bronnen heb ik een stickertje, als ik iets niet heb, laat ik het open, onthou ik wel.
                    Ik gebruik dus kleine stukjes magneetsticker, één stukje per kanaal.
                    De ongebruikte zitten onder de armsteun tegen de voorkant van de tafel.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Vraagt om foto's eigenlijk he
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by moderator
                        Vraagt om foto's eigenlijk he
                        Yep, ben ook wel benieuwd naar deze oplossing want het klinkt erg goed en je hebt geen last meer van onleesbare hanepoten.

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

Wat mij ook handig lijkt te zijn als de mixer is ingebouwd,
                          een extra 1 HE oplaten eronder en een volle blind panel erop
                          en daarop je tape plakken ? Zo beschadig je je desk nooit en
                          kunnen er alleen plak resten/verf beschadiging op die blind panel komen.
                          Dat systeem met die magneetjes is ook een hele goeie natuurlijk.

Greetzz

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by SoundOfSilence
                            In de catagorie raar-maar-waar: Witte tekst op zwart nichiban is in het donker een stuk makkelijke leesbaar dan zwarte tekst op witte tape.
                            Niet raar, wel waar!

Je werkt waarschijnlijk in een donkere zaal/omgeving. Je hebt waarschijnlijk een lampje bij je mixer.

Dan reflecteert een grote strook wit tape heel veel licht en is het moeilijker de tekst erop te zien (of willekeurige andere detatils). Met een strook zwart tape wordt er geen licht gereflecteerd en is alleen de tekst hetgeen waar de reflectie vandaan komt.

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

DM1000:

Ik heb een strook 40mm tape boven de faders zitten. Hierop staan drie lijnen horizontaal (vier vlakken met daarop UserDefLayer1, UDL2, layer3 en master layer). Op de eerste UDL heb ik (maar dat is voor iedereen anders; persoonlijke voorkeuren ed) de vocals met daaronder op de 2e UDL bijbehorend instrument. Indien iemand meer dan een instrument bespeelt (piano doe ik met twee mics) dan komen er op de tweede laag twee faders naast elkaar en dus komt er op de eerste laag een gat tussen de vocals. Ik heb eigenlijk nooit een drummer, maar die zou ik op de derde laag zetten met een DCA op de tweede laag. Iemand die niet zingt creeert dus op de eerste laag een gat in de rij vocals.

Zodra mijn voorstelling definitief is plak ik er transparant plakband overheen zodat de tekst niet slijt of uitloopt. Ik gebruik een edding fijne schrijfstif. Geen lomp geweld, kleine punt!

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...