vraag over Sa x 60a crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

vraag over Sa x 60a crossover

Ik heb een (oud) SA setje gekocht, welke ik wil gaan verhuren. Hierbij zat een versterker rack met 3 versterkers (laag/mid/hoog). Het versterker rack is niet te tillen en is nog bijna groter als de 2x 15'' basskasten.
    Ik wil deze dus kleiner maken (een nieuwe bouwen). Ik ga een wat zwaardere versterker voor het laag gebruiken (orgineel de sa 900c), wat voor 1200 watt rms aan speaker wat te weinig is. En voor het mid-hoog een sa 900c. De versterker voor het hoog gaat er dus uit (gelukkig zaten er al filters in de hoog kasten, om het mid en hoog te scheiden).
    Wat nu mijn probleem is: De crossover (sa x 60a) is 2x 3 weg. In de crossover zitten kaartjes met de ingestelde waardes (32-160, 160-1600, 1600-32khz). Dezen kaartjes zijn waarschijnlijk niet meer te koop, dus moet het anders. Kan ik de mid en hoog output van de crossover koppelen en dezen ververvolgens in de Sa 900c stoppen? of gaat er dan iets mis...
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

De juiste kaartjes zijn nog steeds leverbaar via Stage Accompany in Hoorn
    en anders zijn zelfs je huidige kaartjes te modificeren.

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

anders zijn zelfs je huidige kaartjes te modificeren
      Dat lijkt me leuk om te proberen! Weet u ook waar ik de informatie kan vinden, hoe ik dit kan doen.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Moet met een beetje handigheid wel uit te komen zijn.
        Je moet dus een kaartje 160Hz tot 32kHz hebben.
        Kwestie van kijken welke componenten de frequentie van het kaartje bepalen en daarmee een kaartje modificeren.
        Of nog simpeler, bij het mid kaartje het lpf zien te verwijderen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Needmoresound
          • Apr 2005
          • 170

bij het mid kaartje het lpf zien te verwijderen
          Dit lijkt me de makkelijkste oplossing. Dan ga ik me maar is in de theorie van de actieve crossover verdiepen! Bedankt voor de reacties.

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Mocht je meer (technische) info willen over de X-60 of andere (oude) SA producten check dan SA-Vintage onder "downloads".

Groeten en succes !
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

check dan SA-Vintage
              Met deze site erbij was het eenvoudig! Bedankt.

Daar staat ook:
              Original priced at: 725 euro + 6x 55 (kaartjes)

En dan te bedenken dat ik nu 500e voor heel de set heb betaald.
              Maar goed, wat een lekker geluid komt er uit zeg! Ben er dik tevreden over!

Comment

• SA-Vintage
                • Sep 2008
                • 9

Hallo Needmoresound,

Even ter info, als je oude SA apparatuur gaat mixen met hedendaagse PA apparatuur;

Houdt er rekening mee dat de "Engelse Studio Norm" geldt voor oude SA apparatuur, namelijk voor de;

F30, F40, F60, X60a, SA500, SA900, Blue Box en PPE2400.

Je zult dan van de oude of de nieuwe apparatuur het signaal moeten gaan inverteren, om alles netjes in fase te laten lopen.

In 1988 is SA overgestapt naar de hedendaagse pin-bezetting, de PPA 1200 was het eerste apparaat wat aan die norm voldeed.

Engelse Studio Norm:
                pin1 = ground
                pin2 = cold
                pin3 = hot

Hedendaagse gebruikte norm:
                pin1 = ground
                pin2 = hot
                pin3 = cold

Let op: Bij gebruik van beide "normen" door elkaar in één signaal-pad, zal bij het schakelen van een gebalanceerd signaal naar een ongebalanceerd signaal, zelfs het geluid wegvallen daar pin3 dan alleen maar voor signaal gebruikt kan worden (pin2 ligt dan aan de aarde of nc maakt).

Geldt dus ook voor de X 60a, waar de schakelaartjes aan de binnenkant zitten voor gebalanceerd/ongebalanceerd.

Greetz René
                Last edited by SA-Vintage; 05-09-08, 00:54.
                SA Blauw past bij jou...

Comment

Working...