Akoestiek versus Techniek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erwo
    • Jan 2009
    • 4

Bedankt voor het hartelijke welkom Berolios, ik zal deze thread niet verder kapen .

Comment

• dwali
      • Jun 2002
      • 92

Originally posted by berolios
      Maar het zou toch mooi zijn als aan de ene kant de bands/techneuten vragen voor akoestische aanpassingen. Maar aan de andere kant ook opdrachtgevers beter begeleid worden (in oa het voortraject) in het effectiever besteden van hun budget?
      Heej Jeroen,

Je hebt gelijk dat er eigenlijk meer naar gekeken (geluisterd..) zou moeten worden.. maar in de praktijk zal het toch meestal op de systemer aankomen, die van de reflecterende wanden af probeerd te blijven.. (wat niet altijd haalbaar is..)

Trouwens wat voorbeeldjes waar er wel meegedacht wordt:
      - Speedfest Eindhoven: hangen doeken speciaal voor de akoustiek..
      - Ik kan me nog vaag herinneren dat Marti (blof) ook wel eens doeken laat hangen..

Ik kan me ooit nog een keer met jan rietman een theater herinneren waar Mike heel blij was, tot hij er achter kwam dat de doeken op de achterwand geschilderd waren op een betonnen muur... :-)

gr.dwali
      For those about to rock, we salute you...

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Originally posted by dwali
        [...] Ik kan me ooit nog een keer met jan rietman een theater herinneren waar Mike heel blij was, tot hij er achter kwam dat de doeken op de achterwand geschilderd waren op een betonnen muur... :-)[...]
        Zou goed het Speelhuis in Helmond kunnen zijn (op deze foto zie de 'doeken'). Daar zat ik laatst ook met GDN en dacht hetzelfde... totdat ik eens van dichtbij ging kijken !! Diegene die dat geschilderd heeft, heeft dus blijkbaar wel puik werk geleverd !! Maar je hoort het wel hoor, dat het geen echte doeken zijn... daarom ging ik ook op nader onderzoek uit...

Van het Speedfest wist ik niet dat die doeken er voor de akoestiek gehangen waren, heb jij dat gedaan? Ik heb dat weekend erna Soundgarden met dezelfde STS set gedaan en ik vond vooral de weerkaatsing tegen de achtermuur nog altijd erg pijnlijk. Zou het dus eigenlijk niet willen weten hoe het zonder die doeken eraan toe was gegaan... bloed uit je oren denk ik, niet?

Marty is wat mij betreft echt zo'n typisch persoon die zich hier hard voor maakt, een totalistische aanpak... erg goed... maar hij bevindt natuurlijk ook wel in een positie dit soort dingen echt goed door te drukken.

Tot snel maar weer een keer!
        Ajoo!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by berolios
          ... totdat ik eens van dichtbij ging kijken !! Diegene die dat geschilderd heeft, heeft dus blijkbaar wel puik werk geleverd !!!
          offtopic:
          als ik me niet vergis heeft Corné dat geschilderd, haha ik ken een scherm waarop hij een theedoek heeft geschildert, en ik heb menig persoon zijn handen daaraan zien af WILLEN drogen

groeten John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...