Advies microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • recorder
    • Sep 2008
    • 2

Advies microfoons

Goede morgen allemaal.
    Graag hoor ik jullie mening en ontvang ik advies over het volgende.
    Wij, een zangroepje 5 stemmen, maken zo nu en dan geluidsopnames en treden op en gebruiken daar tot nu toe sennheiser 835 microfoons voor. Zijn we redelijk tevreden mee. Echter de draden beginnen ons live in de weg te zitten. We zoeken dus iets draadloos. Heb al wat rondgekeken en
    heb het gevoel dat setjes met shure 58 beta geschikt zouden kunnen zijn.
    Kwa budget willen we ook niet meer uitgeven dan rond de 500 euri p.stk.
    Goede keuze ? Verder: voor opnames wil ik dezelfde microfoon gebruiken,
    is er een ogelijkheid om dat dan bedraad te doen of is draadloos kwalitatief geen probleem ?
    bvd reacties
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

draadloos is altijd mindere kwaliteit dan bedraad
    en in draadloos heb je ook weer diverse kwaliteiten
    voor opnames zou ik altijd kiezen voor bedraad.
    als dit niet mogelijk is dan voor draadloos.
    maar dan wel shure uhf-r of sennheiser 5000.
    dit zijn hele andere budgetten dan 500 euro per stuk.
    zijn jullie blij met sennheiser koop dan een ew setje.
    maar volgens mij zitten de prijzen daar ook in de 900 euro ex btw range.
    ik zeg altijd maar als je draadloos gaat doe het dan goed (dat houd wel in dat je voor een groepje met 5 stemmen rond 15k zit)
    dus mijn advies probeer het met draad lukt dat niet spaar ff door of huur het in!
    suc7

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by recorder
      Goede morgen allemaal.
      Graag hoor ik jullie mening en ontvang ik advies over het volgende.
      Wij, een zangroepje 5 stemmen, maken zo nu en dan geluidsopnames en treden op en gebruiken daar tot nu toe sennheiser 835 microfoons voor. Zijn we redelijk tevreden mee. Echter de draden beginnen ons live in de weg te zitten. We zoeken dus iets draadloos. Heb al wat rondgekeken en
      heb het gevoel dat setjes met shure 58 beta geschikt zouden kunnen zijn.
      Kwa budget willen we ook niet meer uitgeven dan rond de 500 euri p.stk.
      Goede keuze ? Verder: voor opnames wil ik dezelfde microfoon gebruiken,
      is er een ogelijkheid om dat dan bedraad te doen of is draadloos kwalitatief geen probleem ?
      bvd reacties
      Draadloos is ALTIJD slechter dan met draad... ook de systemen van een paar duizend euro!

Opnames zou ik dus zeker met draadgebonden mics blijven doen!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• recorder
        • Sep 2008
        • 2

Dank voor de reacties tot nu (welk een snelheid!)
        Is wel even schrikken overigens.
        Vraagje was tevens bestaat de mogelijkheid om de draadloze microfoon
        evt. voor opnames los te halen van de zender en dan bedraad te gebruiken ?

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

nope normaliter niet.
          sennheiser heeft wel een systeempje wat je in een (draad)microfoon kan steken.
          maar mooi is anders!

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Sennheiser heeft ook de 835 in een draadloos jasje.
            Dat is de EW100 of EW300 (meer of minder extra's)
            met een 835 kop met een groene ring onder de korf.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

persoonlijk kies ik voor draadloos vocaleren met sennheiser liever een 845 kop,

@ ts, bedenk wel dat als je ineens 5 draadloze systemen koopt dat je dan ook wel een leuke korting kunt regelen, en de ew145 zijn nieteens zo duur, rond de 500 euro,
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by shure-fan
                persoonlijk kies ik voor draadloos vocaleren met sennheiser liever een 845 kop
                zegt de shure fan
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

ja maar dan geef ik alleen aan welke kop ik zou gebruiken mocht sennheiser in het spel zijn,

mocht het shure zijn dan zou ik weer een andere kop aanbevelen
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Weet er iemand iets van ontwikkelingen dat de koppen uit de huidige 900-serie evolution zang-mics draadloos gebruikt kunnen worden? Ik zit er zelf helemaal niet in namelijk, maar weet uit ervaring dat de draadgebonden 900 serie VEEEEEEEEL beter klinkt dan de 'oude' 800-serie. Als je dan per se bij Sennheiser wilt blijven en geld wilt uitgeven zou ik je dus zeker aanraden hier even naar te informeren... als je dan nu geld uit wilt geven, doe dat dan in ieder geval direct goed.

Succes ermee.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• tt_1988
                      • Nov 2005
                      • 14

Ik ben in het bezit van een 2-tal sennheiser EW 1945 setjes. Dit is de draadloze techniek van de EW 100 G2 serie met de kop van een sennheiser evolution 945. Setjes kosten rond de 500e geloof ik.

Laatst bij een klus deze microfoon vergeleken met de EW135, en ik vond het echt een wereld van verschil! Veel helderder geluid en een overall betere sound.

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Originally posted by tt_1988
                        Ik ben in het bezit van een 2-tal sennheiser EW 1945 setjes. Dit is de draadloze techniek van de EW 100 G2 serie met de kop van een sennheiser evolution 945. Setjes kosten rond de 500e geloof ik.

Laatst bij een klus deze microfoon vergeleken met de EW135, en ik vond het echt een wereld van verschil! Veel helderder geluid en een overall betere sound.
                        Dit is dus wat ik bedoel... @TS: ik zou je aanraden hier zeker even naar te kijken, want voor maar een beetje extra geld haal je VEEL meer kwaliteit in huis.

Succes !

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Zonder reclame te maken: bij Feedback heb je voor 499 inc. een EW 1945-setje. Veel scherper geprijsd ga je ze in NL niet vinden.

Misschien dat je bij afname van 5 sets tegelijk nog een mooie deal kan krijgen op EW 165-setjes met condensator-kop. Zijn nu rond de 600-650 euro per set.

Comment

• cowbeast
                            • Jul 2004
                            • 109

De AKG D5 is wel een aanrader! Heb er zo in een repetitie ruimte staan, waar hard gespeeld word, en die feedbacken niet. De shure SM58(beta) doen dat wel. Ideal voor een band die soms zowel kleine als grote ruimtes bezetten!.
                            Ik weet wel de prijs niet meer. Maar ik vermoed dat die rond de prijs van de SM ligt.

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

AKG D5 (en C5) zitten (draadloos) in een WMS450 set. Gelijk het grootste nadeel: qua klank legt de D5 het ruim af tegen een 945 en de zenders zijn van kunststof...

De prijslijst: http://www.audioxl.nl/live/files/AKG_NL.pdf

Comment

Working...