vraag over Renkus Heinz RFX18S2E - wie kent hem?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

vraag over Renkus Heinz RFX18S2E - wie kent hem?

Hej mensen!

Wie zou mij kunnen inlichten over deze dubbele subkast? Ik verkoop er twee voor een klant van me, maar ben ten eerste niet goed op de hoogte van de waarde.

Ten tweede, vraag ik me af of de juiste drivers er in zitten. Hij maakt namelijk behoorlijk wat bijgeluid door de poorten en ook vind ik het geluid wat uit het totaal komt eerlijk gezegd wat tegenvallen. Vrij zwak voor een sub zeg maar. Op een van de drivers is: 18pw46-4 achterop en 07460338 op de zijkant te lezen. Geen merk verder.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Het bijgeluid (behoorlijk als je geen topkasten gebruikt. bijgeluid valt weg met topkasten) komt alleen van de poorten, niet van de drivers zelf. Op andere subkasten klinkt het allemaal prima, dus aan wat hij binnenkrijgt ligt het niet. Aangesloten op een Crest 7200.

Dus klopt deze configuratie? Zoja/nee wat is een redelijke verkoopprijs? Wat zou de juist configuratie moeten zijn?

Ik hoor het graag
    Last edited by emiel-r; 23-09-10, 17:41.
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

r-h sub

Je type nr van de speaker geeft een link naar b&c, voor de wat hogere segmenten gebruikt r-h toch eigen speakers, in wat kleiner spul ben ik wel eens audax tegen gekomen....

type nr heeft ook geen link naar de legacy afdeling van rh.com

wellicht toch een ander merk met een rh type plaatje..

sterkte met de zoektocht.
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• emiel-r
      • Mar 2006
      • 169

Hier staan ze op, alleen zonder de 'e'

Op de RH site ook, alleen de enkele versie met de 'e', onderaan:

Software Contence

De kasten zijn inderdaad verdeeld in 2 compartimenten, dus in wezen zijn het 2 enkele aan elkaar geplakt. Alleen op deze foto is de reflexpoort vele malen dikker dan de exemplaren waar ik het over heb. Die lijken weer exact op die van de eerste link.

Heb de link naar b&c ook even opgezocht en gevonden.

We zoeken verder. Bedankt!
      Last edited by emiel-r; 01-10-08, 22:59.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hoi emiel

ik ken de kasten niet, maar je kan via een impedantiemeting eens meten waar de poortfreq zit... met een simpel opstellingkje bestaande uit een rms voltmeter en een sinusgenerator (sinus evt uit smaart) kan dat al. (en een 1kohm weerstand)

Als die aan de lage kant is kan je een hoop rendement winnen door de poortfreq te veranderen/verhogen door poortoppervlak groter te maken en daarmee meteen de poortruis verlagen...

de e achter jouw typenr zou erop kunnen wijzen dat je 4ohm speakers hebt?
        of extra laag getuned?
        knoppen en waarden :)

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by emiel-r
          Aangesloten op een Crest 7200.
          ... ja, en verder?

Voor Renkus-Heinz subs heb je een RH subprocessor nodig (bijvoorbeeld de X120 analoge subprocessor). Dikke kans dat het probleem met de juiste controller ertussen opgelost is.

Heb je er überhaupt wel een filter tussen zitten of stuur je een full-range signaal naar je subs?

Ik heb geen idee waar je woont, mocht je eens willen testen met een originele processor (er vanuit gaande dat je die niet hebt) dan mag je altijd even langskomen.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• emiel-r
            • Mar 2006
            • 169

Ha Hugo,

Op je vraag 'en verder'.. er staat voor: een peavey processor (type zoek ik nog even op...), klinkt meer dan ok op de 5 andere merken en types speakers (RH toppen, EAW toppen, Behringer studiomonitoren in de lounge en Noise Control main subs, PHL drivers in zelfbouw-kasten)

De subs staan in Rotterdam, waar zit jij Hugo? En ze hebben met geen enkele setting ooit goed geklonken, altijd weinig punch en veel gefladder door de poorten. Dacht eerst echt dat ze stuk waren...

Wat is er zo speciaal aan die subs dat ze een RH-subprocessor nodig hebben? Overigens heb ik het nu net getest met nog best wel wat laag-mid erin, tussen 150 en 600 nog behoorlijk wat. Daarna snel afval, Zou dat het zijn?

Groet! & Thankx

Emiel
            Last edited by emiel-r; 03-10-08, 06:28.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Laagmid in een sub? Hmmm... Zou je ze niet beter rond de 80-100Hz crossen? Dank dat je er dan zo maar -ineens- vanaf bent...

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by emiel-r
                Wat is er zo speciaal aan die subs dat ze een RH-subprocessor nodig hebben? Overigens heb ik het nu net getest met nog best wel wat laag-mid erin, tussen 150 en 600 nog behoorlijk wat. Daarna snel afval, Zou dat het zijn?
                Outline zei het al, ik weet wel 100% zeker dat dit het probleem veroorzaakt.

De X120 subprocessor filtert standaard op 86Hz. Bovendien beschikt deze over een beveiligingscircuit met Senselijnen dat stukspelen van je speakers vrijwel onmogelijk maakt.

Ik woon in Roden, vlakbij Groningen, dus dat is voor jou aardig uit de richting.

Wat je het beste zelf kunt proberen: pak even een normale crossover en filter je subs eens op pak en beet 80Hz af, je toppen laat je dan vanaf 80Hz beginnen.
                Denk dat je van het hele probleem af bent. Zo niet: dan is er met de subs gekloot.

Groeten Hugo

Comment

• emiel-r
                  • Mar 2006
                  • 169

Zow, ben er in ieder geval na contact met RH achter dat de originele drivers

Renkus Heinz SSL18-7

zouden moeten zijn. Geen b&c dus. Nou nog eens even wat lager (86 Hz) filteren. kijken wat dat doet.

Heeft iemand enig idee wat een redelijke prijs voor deze speakers zou zijn? Met de B&C drivers?

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Met wie heb je gesproken, met TM audio?

Dat zij doorgeven dat de vervangluidspreker de SSL18-7 is hoeft niet te betekenen dat er van oorsprong geen andere luidspreker in kan hebben gezeten.

Renkus-Heinz werkt met veel verschillende luidsprekerfabrikanten, waaronder RCF en McCauley. Of B&C daar ook bij hoort, dat weet ik niet, dat zou je (mocht je dat nog niet gedaan hebben) aan TM audio kunnen vragen.

Het is in het verleden bij RH ook wel eens voorgekomen dat er in de loop der jaren verschillende merken luidsprekers in dezelfde kast gebruikt werden, het kan dus best zijn dat in jouw kasten een originele driver zit.

Prijs bepalen is moeilijk, de Reflex serie was wel de wat goedkopere lijn van RH. Je zult er eerst achter moeten komen wat je precies hebt.
                    Ook als je de originele controller mist is dat een nadeel.

Succes, en laat even weten als je het getest hebt!

Groeten Hugo

Comment

• emiel-r
                      • Mar 2006
                      • 169

Ha Hugo,

Zie hieronder de mailuitwisseling met Renkus-Heinz. Testen zal volgende week dinsdag worden vermoed ik. Wellicht eerder mocht ik er eerder moeten zijn. Bedankt voor je bijdrage!!

Question(s): Hi,

Could you tell me what drivers are supposed to be in the RFX18S2E dubble 18' sub please?

We have two of these subs here equipped with b&c 18pw46-4. Only, i think it doesn't sound like it's supposed to. I'm guessing these aren't the original drivers.

Thanks!

Emiel

----------

Dear Emiel,

You're right, the B&C woofers aren't original. The RFX18S used our SSL18-7 woofer.

Best regards,

Jim Mobley
                      Sr. Application Engineer
                      Renkus-Heinz, Inc.
                      19201 Cook St.
                      Foothill Ranch, CA 92610
                      TEL: +1-949-588-9997
                      FAX: +1-949-588-9514
                      Renkus-Heinz, Inc. - Professional Audio Systems, Professional Sound Systems, PA Loudspeakers -
                      mailto:jim@renkus-heinz.com
                      Last edited by emiel-r; 23-09-10, 17:40.

Comment

• Vincent Buttstedt
                        • Jul 2008
                        • 42

Hey allemaal,

Ik werk samen met de portugeese distributor van renkus-heinz en qube.
                        Wat ik denk dat jij hebt is de Qube versie, oude qube model gebruikte die B&C speakers van 4ohm.
                        Ik heb er hier nog 4 staan van die kasten, met die B&C speakers.

Qube heeft bijna alle modellen van Renkus heinz, alleen met gewone luidsprekers erin, en wat andere HF horns. Om het goedkoper te maken.

Comment

• Cake Music NL
                          • Sep 2008
                          • 60

De RFX lijn is in Europa gefabriceerd door dezelfde firma die goedkoop voor Renkus de RH-Qube lijn produceerde, namelijk de firma FBT.
                          Zowel de RH-RFX als de RH-Qube worden niet meer door RH verkocht.

Qube is momenteel een op zich zelf staand bedrijf, uitgaande van RH ontwerpen naar Europese "klank" en "prijs" maatstaven aangepast, aangevuld met een paar ontwerpen uit eigen stal.

De heren van Qube en van RH zijn het ene moment behulpzaam en het andere moment totaal niet als het over elkaars produkten gaat. Na een intensieve samenwerking blijken beide bedrijven eigen visie's te hebben. En om het helemaal makkelijk te maken hebben beiden per jaargang bijna nieuwe versie's van dezelfde kastjes uitgebracht.

Inderdaad is jouw KAST uit de RH-RFX tijd, maar de INHOUD uit de zelfstandige Europese Qube tijd. De heren van FBT hebben dus blijkbaar een combi in elkaar geschroefd.

Als je TM Audio belt, vraag dan naar de technische dienst, Engine. Volgens mij kan Pim van Nus je daar alles over drivers vertellen die nog te bestellen zijn.

Comment

Working...