A&H Gl2800 of Soundcraft GB4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by daviddewaard
    hmm pfff laat mee niet lachen.....

klinkt ruk, eq,s zijn ruk, faders zijn ruk..... kortom klote en ombetrouwbaar.

geef mij maar soundcraft,amek of midas :-)
    Laat me niet lacht? Nou ik lach me kapot!

Midas is voor bandjes pas handig en betrouwbaar vanaf de Harrie's (Venice klinkt goed maar is niet handig voor bandjes, de Verona's en Sienna's worden fabrieks-af al geleverd met storingen en niet/half werkende funkties).

Soundcraft begint ook pas vanaf de MH2 leuk te worden (dus andere prijsklasse).

En Amek maakt volgens mij geen live tafels meer en tafels in deze prijsklassen hebben ze al nooit gemaakt.

Dus... nog andere opties? Een lijstje met dure merken opnoemen dat is niet zo moeilijk. Maar misschien worden er bepaalde eisen (budget, mogelijkheden, betrouwbaarheid, uberhaupt leverbaar...) aan de mengtafel waar we over praten gesteld?

Het blijft een moeilijk segment, ik werk in de goedkopere klasse liever digitaal. Ik heb laatst eens op een GL2800 gewerkt (had hem eerlijk gezegt nooit zelf uitgekozen) en de klank viel me op alle fronten mee. De tafel klinkt een stuk opener en dynamischer dan zijn voorgangers. Over de betrouwbaarheid van deze tafel kan ik helaas weinig zinnigs melden.
    Last edited by cobi; 07-01-10, 13:49.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• NickPSB
      • Dec 2009
      • 4

Dat ben ik met je eens!, ik heb ook 4 jaar met een GL3800 gedraait, minimaal 120 klussen per jaar, en volgens mij heb ik alle faders wel een keer of 2 vervangen....

A&H word bij de profs ook wel de Appie & Hein mixer genoemd, ik ben nu ook over gestapt naar een Midas Verona... Wereld van verschil!

Maar natuurlijk ook een stukje duurde, maar je moet kijken wat voor een klussen je ermee draait, wij stonden vooral in achterhoekse feest tenten en daar hebben ze veel te leiden. A&H is natuurlijk geen slechte tafel, maar kwalitatief gewoon een stuk minder... mijn advies is dan ook; zoek naar een goede 2dehands Verona!

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Originally posted by Timo Beckman
        Nu het digi tijdperk is aangebroken of er iig aan zit te komen zal de tijd het leren . Ik ben maar 1 keer tegen de A&H aan gelopen maar vindt dat ze deze tafel een beetje te snel op de markt hebben gezet .
        Wat dat betreft is de SD8 toch een betere keus zeker qua rider acceptatie .
        Weer een andere discussie natuurllijk de digitale A&H, A&H heeft idd qua rider acceptatie geen goede naam. Maar die Ilive tafels klinken toch wel te gek, zeker voor het geld. Mooi open, mooi laag, goede fx, ik heb wel eens een opname mee laten lopen en ik heb me zitten verbazen over het mooie hoog wat er uit deze digitale doos komt.

De SD8 is qua feattures helemaal top maar daar heb ik toch ook wel een hoop bugs en vastlopers van gezien.

Gelukkig hoef ik op dit moment geen keuze tussen de tafels te maken want ik zou echt niet weten wat ik moest kopen.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik denk dat beide tafels A&H en de GB4/8 aan elkaar gewaagd zijn.
          Zoals eerder te lezen valt, zijn die 10 auxen een voordeel van A&H tov soundcraft GB4/8.
          Enig nadeel van A&H bij ons in de omgeving (Kortrijk) is dat er niet echt goede dealer/ herstellers zijn. Toch ook een aspect die je moet bekijken.

In ieder geval, als je geen goede mix kunt maken op beide tafels, zal je het op geen enkele kunnen.

Wat wel te overwegen valt is volgende tafel: Presonus Studiolive.
          Je kunt er 3 aan elkaar koppelen zodat je 48 kanalen en 8 subgroepen hebbt, en 12 auxen. Je hebt dan ook al een degelijk effectenrack en mobile studio mee.
          Er zou een 24 kanaals versie op komst zijn ook.

PreSonus
          Last edited by frederic; 07-01-10, 16:23.

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Daarbij denk ik dat een goede technicus ook een acceptabel tot zeer goed geluid uit een Allen & heath kan halen en een K*T technicus een midas h3000 waardeloos kan laten klinken .
            Een a&h tafel is niet het beste wat je kunt kopen maar ook zeer zeker niet het slechtste . Dan moet je meer naar de afdeling dap en aanverwante rommel toe . En dan nog zal een goede tech er waarschijnlijk een redelijk tot goed geluid uit krijgen .
            Ik kraak die digi A&H trouwens niet af . Ik heb er nog niet mee gewerkt maar een keer een basis instelling voor een theater op gemaakt in combinatie met sim . Ik vond de klank toen ok alleen werkte het allemaal wat traag
            Last edited by Timo Beckman; 07-01-10, 16:23.

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by cobi
              Laat me niet lacht? Nou ik lach me kapot!

Midas is voor bandjes pas handig en betrouwbaar vanaf de Harrie's (Venice klinkt goed maar is niet handig voor bandjes, de Verona's en Sienna's worden fabrieks-af al geleverd met storingen en niet/half werkende funkties).

Soundcraft begint ook pas vanaf de MH2 leuk te worden (dus andere prijsklasse).

En Amek maakt volgens mij geen live tafels meer en tafels in deze prijsklassen hebben ze al nooit gemaakt.

Dus... nog andere opties? Een lijstje met dure merken opnoemen dat is niet zo moeilijk. Maar misschien worden er bepaalde eisen (budget, mogelijkheden, betrouwbaarheid, uberhaupt leverbaar...) aan de mengtafel waar we over praten gesteld?

Het blijft een moeilijk segment, ik werk in de goedkopere klasse liever digitaal. Ik heb laatst eens op een GL2800 gewerkt (had hem eerlijk gezegt nooit zelf uitgekozen) en de klank viel me op alle fronten mee. De tafel klinkt een stuk opener en dynamischer dan zijn voorgangers. Over de betrouwbaarheid van deze tafel kan ik helaas weinig zinnigs melden.
              ik heb mog nooit een midas verona met defecten meegemaakt.. is echt een oer degelijke tafel.

terwijl met A&H tafels waas ik mee heb gewerkt of nog steeds werk 50% steeds iets aan stuk is...
              in een zaal waar ik vaak geluid doe staat een gl3300 op front en niks anders dan problemen met die tafel.
              vorige week was kanaal 13 stuk nieuw broodje erin, nu weer kanaal 1 stuk.
              laatst stopte tijdens een show gewoon ineens mijn rechter master ermee.
              moest dus de PA omprikken naar een subgroep en alle kanalen opnieuw routen.

ergste was ik met A&H heb meegemaakt was met een ML4000 deed front op een groot buitenfestival, had bijna alles via vca's lopen, en toen begonnen ineens de VCA's een eigen leven te lijden. alles ging steeds harder en zachter zonder dat ik de tafel aanraakte...
              vocalen die ineens 12 db harder of zachter worden, drums vielen soms weg
              dan ga je pas hard op je bek
              heb alles van vca's moeten halen en toen was het probleem weg.

als ik in het lage segment een tafeltje zou moeten nemen zou ik voor soundcraft GB8 gaan. of voor een occasion series 2 of verona ofzo. veel funtionaliteit,goede klant en degelijk.

midas venice vind ik niks, geen -20db pads geen fase draaiers, auxen die pre EQ staan. klinkt op zich wel goed maar totaal niet functioneel
              Last edited by daviddewaard; 07-01-10, 19:33.
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

Originally posted by NickPSB
                Dat ben ik met je eens!, ik heb ook 4 jaar met een GL3800 gedraait, minimaal 120 klussen per jaar, en volgens mij heb ik alle faders wel een keer of 2 vervangen.... dat bedoel ik dus!!!

A&H word bij de profs ook wel de Appie & Hein mixer genoemd, ik ben nu ook over gestapt naar een Midas Verona... Wereld van verschil! read my signature

Maar natuurlijk ook een stukje duurde, maar je moet kijken wat voor een klussen je ermee draait, wij stonden vooral in achterhoekse feest tenten en daar hebben ze veel te leiden. A&H is natuurlijk geen slechte tafel, maar kwalitatief gewoon een stuk minder... mijn advies is dan ook; zoek naar een goede 2dehands Verona!
                met een gb8 of 2e hands verona ben je idd beter af dan met Appie Hein alias Alleen&Heet
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Toch moet ik zeggen dat wij al zeker sinds 1999 veel gewerkt hebben met A&H op front. En dat dat geen enkele keer storing heeft gehad.
                  mixwizzard, GL2, 2200, 2400, 3300 allemaal niets aan de hand. Maar dat waren wel allemaal bedrijven die er serieus mee omgingen. Mijn eigen A&H monitormixertje gaat inmiddels al weer bijna 3 jaar mee. Ondanks het feit dat hij door muzikanten zelf wordt bedient geen enkele storing mee gehad. Als je in het (bedrijfs)feesten en partijencircuit zit dan zit de klant ook niet te wachten op een paar honderd euro verschil omdat je een midas wil huren. De kleine midasjes (venice) zijn trouwens slechter dan de 2200. Door een inputfout moeten die zowat gewoon storingen krijgen.

Het eerste voordeel van een harrie is dat je die niet even met een boog in je busje laat vallen. Die moet je wel met een paar man samen doen en door de massa langzaam ook.

Maar goed, alles kan stuk. En als je dry hire hebt of iets dergelijks moet je niet in de sub-3000euri categorie werken. Maar ik kom als electronicus / mixer / muzikant te veel bedrijven tegen waar het ontbreekt aan onderhoud. En die spullen meegeeft aan je personeel bij het inladen van de spullen al zou moeten diskwalificeren voor de baan.

Kortom, voor 1000 euri koop je een mixwizzard waarmee je gewoon geld kan verdienen. De aanschafprijs verdien je in 20 klussen terug. De grotere ridervriendelijke mengtafels zijn natuurlijk beter, mag ook wel, maar de terugverdientijd is vele malen groter. Dus voor een eerlijke vergelijking qua degelijkheid zou de storingsgevoeligheid ook een factor lager vergeleken moeten worden. Die A&H's moet je eigenlijk na twee jaar voor afschrijfwaarde eruit gooien. In die tijd ga je er geen problemen mee krijgen. De eerste 2200's, 3300's en mixwizzard's zijn inmiddels al soms tien jaar misbruikt! Haalt je de koekkoek dat je veel A&H's tegenkomt met storingen.
                  Last edited by showband; 08-01-10, 09:38.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Ik heb 3 A&H tafels in de verhuur,

A: ze hebben allemaal hun geld dik terugverdiend,en ik heb geen mooi huurkoop contract in de kast voor mijn Harry die ik het afgelopen jaar toch minder heb verhuurd als ik droomde toen ik mijn handtekening zette.

B: ze gaan allemaal elk weekend de deur uit en ik heb nog geen kraak, of defect gehad (wel netjes gecased en voorzichtig behandeld).

C: één tafel (GL4800 de betere uit de GL serie) klinkt toch echt wel goed genoeg voor verschillende festivalletjes en grotere live klussen die we doen.

D: Een GL2200 is gebruikt toch altijd nog redelijk vlot te verkopen voor een prima prijs.

Dus als het gaat om prijs/kwaliteit/goede-investering dan is Apie en Heath een hele goede keuze

Comment

Working...