Ervaringen Martin audio, L-Acoustics of Adamson

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by ralph van dijk
    hey, we hebben afgelopen donderdag demo gehad met spektrix, ik was zeker onder de indruk.
    We hadden aan de ene kant het cobra 4 systeem gezet (2 x cobra4 pwh sub en 2 x top per kant)
    en van het spektrix (2xsub en 4xtop)
    we hadden de sets alle bij gestacket wat overgens heel makelijk en snel ging bij het spektrix.

Ik moet zeggen dat het cobra op laag en gemiddelt nivau beter klonk als het spektrix maar!! het cobra maakt gebruik van sub vanaf 34HZ en het spektrix vanaf 40HZ.
    Ik miste toch een beetje het diepe laag in de spektrix set.
    Gelukkig hadden ze daar een mooie sub voor, niet de T21 die is voor de wat kleinere zalen toch iets te groot het is een hoorngeladen kast die pas vanaf een meter of 20 echt zijn werk doet.
    Zij hadden een zogenaamde MDC sub met 3 x een 18" eigthy sound spieker erin, hij draait op 2,7 ohm met een lab grouppe fp7000 er achter, wat ging dat hard dat ding en strak. ze hadden er trouwens maar 1 in het midden bijgelegt wat ook meer dan genoeg was.

vervolgends hadden we het spektrix subje wat hoger gefiltert vanaf 60HZ ofzo en dat was dan ook gelijk de oplossing voor de klank de we miste in het laag en sub.
    nou moet ik ook zeggen dat dit een oplossing is die je niet zomaar in ieder zaaltje toe past, de sub is toch best wel groot en zwaar.

Voor de rest ging het cobra 4 tot een bepaald nivau goed mee, tot dat we echt gas gingen geven de cobra 4 ging toch wat vol lopen en werd gewoon minder strak, het spektrix bleef echt goed overeind.
    dan hoor je toch dat de toppen een goed line sourch aray zijn.

Donderdag gaan we langs AED voor te kijken naar het DV-dosc ik hoop dat we daar ook de gelegenheid krijgen om daar nog even te luisteren, ik heb deze afspraak toch zelf geregeld bij aed dus kan geen voledige demo van hun verwachten.

Ik heb vandaag ook nog een kleine demo gehad van het martin audio w8lm
    dit was nog geen voledige demo, we hadden maar 4 topjes en 1 wmx sub tot onze beschikking. maar binnenkort gaan we daar ook nog wat mee stoeien.
    Die MDC sub is weer een geintje van de ontwerper die dezelfde ervaring had als jij en heeft dit ontwerp speciaal hiervoor gemaakt. Grappig dat er dan gewoon ordinaire 18 Sound in zit De kast is volgens mij geen officiele Adamson kast (ontworpen als voorproefje op de triple 21")

Overigens wel toepassingsafhankelijk of je echt op 34Hz wil beginnen of op 40Hz.
    Last edited by MusicSupport; 28-10-08, 12:47.
    d&b Audiotechnik

Comment

• ralph van dijk
      • Sep 2008
      • 52

Klopt het is inderdaad geen adamson kast, het schijnt iemand te zijn die bij EML werkt geloof ik die die kast heeft gemaakt (ik weet het niet zeker)
      Het grote probleem vind ik bij adamson is dat ze bijna geen sub kasten hebben voor de spektrix serie.

Voor de wat kleinere evenementen waar je toch wat extra laag voor nodig hebt vind ik het wel prettig dat het sub wat dieper door gaat. 40 HZ is bij een hoop dingen prima maar als de klant wat extra laag wil dan kan die dat krijgen met zo'n sub.

Die T21 zijn toch echt voor de kleinere zalen niet echt geschikt.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by ralph van dijk
        Klopt het is inderdaad geen adamson kast, het schijnt iemand te zijn die bij EML werkt geloof ik die die kast heeft gemaakt (ik weet het niet zeker)
        Het grote probleem vind ik bij adamson is dat ze bijna geen sub kasten hebben voor de spektrix serie.

Voor de wat kleinere evenementen waar je toch wat extra laag voor nodig hebt vind ik het wel prettig dat het sub wat dieper door gaat. 40 HZ is bij een hoop dingen prima maar als de klant wat extra laag wil dan kan die dat krijgen met zo'n sub.

Die T21 zijn toch echt voor de kleinere zalen niet echt geschikt.
        Ik denk dat jullie en de klant net zo goed moeten en kunnen beseffen dat voor feestjes in de kleine rotzaaltjes triple 21" gewoonweg niet past. Dan maar geen 34Hz-40Hz. Vooral een gewone sub erbij en je bent met acoustische koppeling qua output al een end.

Ik kan onder mn Q7 set ook geen B2's leggen in de zaaltjes waar dat echt niet kan; hoe graag ik ook onder de set 33Hz wil voelen.
        d&b Audiotechnik

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Van wie heb je die Spektrix demo gehad Ralph??
          Waren dat EML subs? 3 x 18", dat moet haast wel. Ligt nogal aan de band en mixer, maar ik heb met EML klussen gedaan waarbij we met 6 van die kasten (ja: 3 per kant !! ) het Sportpaleis deden.

Als we Spektrix als side-fill gebruiken liggen er RCF subjes onder. De set wordt overigens ook regelmatig als PA weggezet met een 318 en geen apart Spektrix-laagje. Hoe dat precies gecrosst wordt kan ik je helaas niet zeggen.

Apart trouwens dat het Cobra op laag niveau beter klonk...
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by berolios
            Van wie heb je die Spektrix demo gehad Ralph??
            Waren dat EML subs? 3 x 18", dat moet haast wel. Ligt nogal aan de band en mixer, maar ik heb met EML klussen gedaan waarbij we met 6 van die kasten (ja: 3 per kant !! ) het Sportpaleis deden.

Als we Spektrix als side-fill gebruiken liggen er RCF subjes onder. De set wordt overigens ook regelmatig als PA weggezet met een 318 en geen apart Spektrix-laagje. Hoe dat precies gecrosst wordt kan ik je helaas niet zeggen.

Apart trouwens dat het Cobra op laag niveau beter klonk...
            Vond ik ook apart om te lezen. Spektrix was zo bomvol in het laag en heeft op dat gebied zeker ook zn indruk achter gelaten. Ik dacht trouwens ook dat de 3x 18" sub in samenwerking met een RCF persoon was gedaan; alleen die 18 Sound speakers erin kan ik niet verklaren....(goedkoper dan RCF?)
            d&b Audiotechnik

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Ik heb het over DEZE subs.
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• ralph van dijk
                • Sep 2008
                • 52

Ik heb het dan meer over de zaaltjes vanaf ongeveer 600 man ofzo, als het kleiner wordt dan is het sub prima.
                de T21 subs werken pas echt goed op 20 meter, dus het eerste stuk heb je gewoon wat anders nodig.

Wij hebben de demo bij light en sound import gehad in de Meern, het was ook echt een leuke demo waar we gewoon ecgt lekker zelf aan de gang konden, en dat hebben we dan ook gedaan haha..
                we hadden de set op een gegeven moment 5-weg aangestuurd, wat er toen uit die set kwam was echt niet normaal.
                De set kreeg gewoon weg nog meer power, dit komt ook denk ik omdat je het laag kastje wat minder te verduren krijgt?

Ze lijken er inderdaad op, alleen ze waren niet met rigging strippen uitgevoert, en er stond links met een logo MDC op.
                Maar wat gaan deze subs hard, kan me best voor stellen als je er 6 neer legt dat het in zo'n grote hal genoeg kan zijn.

Maar ik merk al dat Jeroen wel wat meer ervaring heeft met spektrix, de instelling zonder het spektrix subje wordt ik ook wel erg benieuwd naar??
                Dat wrodt waarschijnlijk gewoon proberen haha..

Het cobra 4 setje klonk op laag niveau gewoon wat voller, dat is ook mijn smaak denk ik en het kan me voorstellen dat ik deze klank ook uit het spektrix setje kan halen.
                Het spektrix systeem klop ook echt erg goed vind ik.

Weten jullie dat of er meer grote bedrijven draaien met adamson behalve EML?

IK ben ook erg benieuwd geraakt naar het Y10, hoe dat klinkt, als we evnetueel grotere kasten nodig hebben zouden we dat kunnen inhuren.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

In Belgie draait Philippo geloof ik ook met Y-10... in NL zijn er ook een aantal geloof ik, namen kan ik je zo 1,2,3 niet noemen.

Y-18 in de BeNeLux alleen EML, voor zover ik weet... zijn ook kasten voor de echt grote klussen... met Y-10 kun je ook al heel veel grotere klussen doen, dus vandaar dat de spoeling wat Y-18 betreft wat dunner is. Ik vind Y-10 echt een waanzinnige kast.

Adios!

Comment

• martijn verkerk
                    • Nov 2005
                    • 300

nl spektrix production partners, soundworks, pv, mansveld, oldtimerent, generation, heuvelman.

nl y10 eml,soundworks, production partners, en volgens mij ook focus

zijn er genoeg dus.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

qaudio heeft tegenwoordig ook een setje Y10

Comment

• ralph van dijk
                        • Sep 2008
                        • 52

Dat zijn er inderdaad aardig wat, nou nog hopen dat op de drukke dagen niet iedereen alles heeft wegstaan.

Production partners heeft inderdaad ook 18 kasten Y10 staan, dat is ook wel een behoorlijk setje .

Ik heb inmiddels ook EML gesproken en die hebben wel veel staan.
                        ik heb ook inmiddels begrepen dat de subs niet het zelfde zijn als die van EML, de subs die ik gehoord heb zijn van DV-2 www.dv2-sound.com.
                        en dan is het de sub mdc-3.

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

DV-2 is eigenlijk de Europese hoofd-partner van Adamson. Hebben ook erg veel Y-18 en dergelijke staan.

Ajoo !!

Comment

• ralph van dijk
                            • Sep 2008
                            • 52

ok, ze zitten helaas een beetje ver weg haha..
                            maar de sub van hun lijkt wel heel erg op die van EML. ik weet niet of die spiekers er ook het zelfde in liggen.

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Weet ik je niks over te vertellen eigenlijk...
                              Duim (Patrick Demoustier) heeft voor zover ik weet de subs van EML getekend... hij is wel goed bevriend met een van de leading techneuten van DV-2... maar hoe dat precies zit kan ik je niet vertellen. Duim tekent alle kasten van EML, voor zover ik weet.

Comment

• ralph van dijk
                                • Sep 2008
                                • 52

ok, misschien ontwerp het zelfde alleen andere spiekers. maakt voor de rest ook niet uit.

Ik ben benieuwd naar het dv-dosc, daar gaan we morgen naar luisteren.
                                Last edited by ralph van dijk; 29-10-08, 21:16.

Comment

Working...