Donderdag hebben we een kleine demo gehad van dv-dosc bij AED.
onze opstelleng was 2 x SB 218 plat, daarop 2 x DV-dosc sub naast elkaar, en daarop 4 x dv-dosc top gesteacket, dit werd aangestuurd door de Dolby lake met de la48 versterkers.
Ik heb dus nog niet de SB28 gehoord en de LA8 versterkers.
We hebben eerst gedraait zonder de sb218's dus 3-weg aangestuurd en het klonk al erg vet, we hadden maar 1 kantje neer gezet dus dat klonk al erg goed en ging dieper in het laag als de spektrix sub van Adamson.
dat was een + punt van L-acoustics.
voor de rest vond ik het kwa mid en hoog nog niet echt verrasend, maar ik miste dan ook het stereo beeld vanwege 1 kantje waar we mee draaide.
Daarna hebben we het sub laten mee draaien dat klonk gelijk al een stuk vetter, toch wel een sound waar ik van hou.
Het steacken ging wel een stuk lastiger als het Spektrix systeem, de pennetjes waren los en er zat erg veel ruimte in de gaten zodat je je topje toch wel op en neer moest bewegen om het voorste pennetje erin te krijgen, niet echt makkelijk als je aan de achter kant op een flightcase staat te steacken.
Het spektrik stel je van te voren in hoeveel graden die moet worden en dan leg of hang je hem er onder. + punt voor Adamson.
ik denk dat dit ook komt omdat het DV-dosc toch al wat ouder is als het spektrix, volgends mij heeft het nieuwe K1 van L-acoustics ook al zo'n systeem.
Ik vond het kabel systeem ook niet echt makkelijk, ze maken gebruik van zogenaamde Ca-com conectors, volgends mij is dat gewoon van socapex ofzo? deze worden dan gesplitst naar spiekon 4 kabels, je hebt veel verschillende verlopen erg onhandig, maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn waarom ze dat doen. ik denk vooral als je de hoogte ingaat dat je minder losse kabels hebt ofzo? maar kan dit niet met spiekon 8 polig?
Wat we nu gaan doen is toch de twee of drie systemen in een hal steacken en ophangen om te vergelijken en te beluisteren wat de verschillende systemen doen, ik ben erg gaan twijfelen en ik weet het niet ze zijn allemaal goed (ik heb wel mijn voorkeuren maar toch).
Ik denk dat we dit ergens in januari gaan doen, wij hebben dan een hal tot onze beschikking van 24 x 24 meter en 5,70 hoog waar we kunnen vliegen.
Misschien vinden andere mensen dit ook een leuke ervaring en willen ook komen luisteren, ik moet dan natuurlijk wel de verschillende leveranciers zover krijgen.
Ik weet alleen niet of deze locatie daarvoor geschikt is, de muren zijn toch van beton en de zaal is niet heel erg diep, of is dit juist een uitdaging!
onze opstelleng was 2 x SB 218 plat, daarop 2 x DV-dosc sub naast elkaar, en daarop 4 x dv-dosc top gesteacket, dit werd aangestuurd door de Dolby lake met de la48 versterkers.
Ik heb dus nog niet de SB28 gehoord en de LA8 versterkers.
We hebben eerst gedraait zonder de sb218's dus 3-weg aangestuurd en het klonk al erg vet, we hadden maar 1 kantje neer gezet dus dat klonk al erg goed en ging dieper in het laag als de spektrix sub van Adamson.
dat was een + punt van L-acoustics.
voor de rest vond ik het kwa mid en hoog nog niet echt verrasend, maar ik miste dan ook het stereo beeld vanwege 1 kantje waar we mee draaide.
Daarna hebben we het sub laten mee draaien dat klonk gelijk al een stuk vetter, toch wel een sound waar ik van hou.
Het steacken ging wel een stuk lastiger als het Spektrix systeem, de pennetjes waren los en er zat erg veel ruimte in de gaten zodat je je topje toch wel op en neer moest bewegen om het voorste pennetje erin te krijgen, niet echt makkelijk als je aan de achter kant op een flightcase staat te steacken.
Het spektrik stel je van te voren in hoeveel graden die moet worden en dan leg of hang je hem er onder. + punt voor Adamson.
ik denk dat dit ook komt omdat het DV-dosc toch al wat ouder is als het spektrix, volgends mij heeft het nieuwe K1 van L-acoustics ook al zo'n systeem.
Ik vond het kabel systeem ook niet echt makkelijk, ze maken gebruik van zogenaamde Ca-com conectors, volgends mij is dat gewoon van socapex ofzo? deze worden dan gesplitst naar spiekon 4 kabels, je hebt veel verschillende verlopen erg onhandig, maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn waarom ze dat doen. ik denk vooral als je de hoogte ingaat dat je minder losse kabels hebt ofzo? maar kan dit niet met spiekon 8 polig?
Wat we nu gaan doen is toch de twee of drie systemen in een hal steacken en ophangen om te vergelijken en te beluisteren wat de verschillende systemen doen, ik ben erg gaan twijfelen en ik weet het niet ze zijn allemaal goed (ik heb wel mijn voorkeuren maar toch).
Ik denk dat we dit ergens in januari gaan doen, wij hebben dan een hal tot onze beschikking van 24 x 24 meter en 5,70 hoog waar we kunnen vliegen.
Misschien vinden andere mensen dit ook een leuke ervaring en willen ook komen luisteren, ik moet dan natuurlijk wel de verschillende leveranciers zover krijgen.
Ik weet alleen niet of deze locatie daarvoor geschikt is, de muren zijn toch van beton en de zaal is niet heel erg diep, of is dit juist een uitdaging!
Comment