Ervaringen KS–Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fano
    • Sep 2008
    • 3

Ervaringen KS–Audio

Hallo!

Ik ben toe aan een nieuwe geluidsset.
    Heeft er iemand ervaring met het merk KS–Audio?

Voor feesten met ongeveer 500 personen in de buitenlucht:
    De KS stand-art stack. Tripple 15” subkast met een dubbel 12” hoorngeladen hoogkast. [FONT=Arial][FONT=Verdana]Deze stack is +/- 3kW per kant.[/FONT][/FONT]

Wat is een tripple 15” subkast / dubbel 12” hoorngeladen hoogkast?
    En is 3kW per kant genoeg voor een feest buiten, met 500 personen?
    Wat moet ik bij deze set voorstellen?

Alvast bedankt!

Grtz!
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Fano
    Hallo!

Ik ben toe aan een nieuwe geluidsset.
    Heeft er iemand ervaring met het merk KS–Audio?

Voor feesten met ongeveer 500 personen in de buitenlucht:
    De KS stand-art stack. Tripple 15” subkast met een dubbel 12” hoorngeladen hoogkast. [FONT=Arial][FONT=Verdana]Deze stack is +/- 3kW per kant.[/FONT][/FONT]

Wat is een tripple 15” subkast / dubbel 12” hoorngeladen hoogkast?
    En is 3kW per kant genoeg voor een feest buiten, met 500 personen?
    Wat moet ik bij deze set voorstellen?

Alvast bedankt!

Grtz!
    Het gaat wederom niet om het vermogen maar om het rendement van de speaker. Wat hierbij meespeelt is de spreiding van de hoorn in de topkast. Is deze 60 bij 40 graden of 40 bij 40 of 80 bij 50 graden (horizontaal resp. verticaal)

Subkast is waarschijnlijk een sub met 3x 15" en de top een grote kast met 2x 12" en een driver. Op zich net misschien met wat moeite voor 500 man genoeg. Afhankelijk van de muziek. Geen vetpot door het ontbreken van 18" subs. Buiten verlies je snel aan rendement in het laag is mijn ervaring. Kan de top fatsoenlijk op hoogte staan op de sub? Meer specs geven dus!

Update: Kan op de site van KS Audio alleen de T10L top vinden. Dit is de enige top met 2x 12 en een driver. Kan geen 3x 15" sub vinden. Die T10L top kun je niet standalone gebruiken. Deze top is een beetje gelijk aan de Arcs serie van L'Acoustics. Je zal 2 T10L's aan elkaar moeten koppelen voor 60 graden horizontale spreiding, wat in mijn ogen nog te kort is. Dus zit je gelijk aan 3 stuks voor 90 graden. Hier zal je dan per kan ook minimaal 3 stuks van die triple 15" onder moeten parkeren. Of het een juiste combi is betwijfel ik dan. 3 toppen en 3 subs is zeker voldoende. Maargoed misschien praten we over een ander systeem??? Stack-Art kan ik niet vinden...
    Last edited by MusicSupport; 20-10-08, 10:46.
    d&b Audiotechnik

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

KS-Audio

Ik kan het me nog goed herinneren. Het was met carnaval 2008, met een vriend van me; we vroegen ons alle 2 af wat KS-Audio was? Waar komt het vandaan hoe klinkt het? Wat is de kwaliteit. Ik geloof 4 18" per kant, en 2 toppen per kant.

We zieden in het begin tegen elkaar zal toch wel niks zijn. nou de band begon te spelen, en het klont echt super goed. Goed dragende subjes. toppen zeker helder, en niet schel. Klonk heerlijk.

Kortom mijn eerste ervaring met KS-audio was zeer goed. Ik heb ze daarna nog verschillende keren op beurzen gezien, zeer mooie kastjes, en belangrijker: zeer goed geluid.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Het zal waarschijnlijk de STANDARD wezen. Betreft een systeem met inderdaad dubbel 12" plus 2"hoorn. Top is idd hoorngeladen. CH212
        daarnaast hoort daarbij een CW218 bass, dubbel 18" vented horn bass.
        aangestuurt wordt dit geheel met een CA-4u controller versterker per kant.

totaal vermogen amp: 8 keer 600 watt of 4 maal 1900 watt. systeem is 3weg dmv de steekkaart.

dat is wat ik zo weet over de STANDARD set van KS. Die duitsers weten wel wat ze moeten maken en gebruiken, klasse merk.

edit: zocht even verder in mijn verzameling oude catalogussen:

er bestaat idd een oude serie met 3 maal 15" in een reflex kast. gebruikte speakers JBL.
        top maakt gebruik van:
        2x 12" B&C 12 PE.... zonder Phaseplug
        1x 2" JBL

de 18" variant is bijna altijd met een JBL uitgevoerd, zowel de 2240 als de 2241.
        Last edited by Watt Xtra; 20-10-08, 17:55.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

heb nog een pdf bestandje van deze set.
          Dus bij belangstelling doe je maar effe een mailtje.
          gr theo

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by theo
            heb nog een pdf bestandje van deze set.
            Dus bij belangstelling doe je maar effe een mailtje.
            gr theo

heb je daar nog een PDFje van????????????

zou je die PLEASE?? willen opsturen????
            mijn mail= spiekerfreak @ hotmail . com (wel aan elkaar geschreven, maar als ik dat hier had gedaan hadden jullie allemaal op mijn mail gekund......)

mvg Daan (alvast bedankt!!)

p.s. ik weet het, dit topic is niet meer zo jong (22-10-08 was de laatste post) dus ga alsjeblieft niet zo zeiken over datums e.d.!
            Last edited by djspeakertje; 19-02-09, 15:42.
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
              Last edited by 4AC; 23-07-13, 13:57. Reason: ---
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

info over KS audio vind je ook heel makkelijk op www.ks-audio.nl !!!

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Zit bij beide in de mailbox.
                  groeten theo

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by MarkRombouts
                    info over KS audio vind je ook heel makkelijk op www.ks-audio.nl !!!

yep, dat klopt, helaas staat de standard set waar wij het over hebben al een jaartje of wat niet meer op die site.....

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by 4AC
                      Djspeakertje, het valt me op in je posts dat je nogal ongeduldig en onbeleefd bent. Onthoud wel dat je met 'vreemden' praat en dat geduld hebben een goede zaak is. Daarnaast worden fouten gemaakt, door jou- en door anderen. Het zou dan ook alleen maar een goede zaak zijn als iemand jou erop wees dat je een oud topic omhoog kickt.

Overigens wil ik ook graag gebruik van deze situatie, maar daarvoor heb ik al met Theo contact opgenomen.

sorry

daan

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by djspeakertje
                        mijn mail= spiekerfreak @ hotmail . com (wel aan elkaar geschreven, maar als ik dat hier had gedaan hadden jullie allemaal op mijn mail gekund......)
                        Naast je onbeleefdheden kun je natuurlijk ook gewoon je profiel hier goed invullen in plaats van steeds je e-mailadres neertypen en zo spam voorkomen. Steeds meer robots welke e-mailadressen verzamelen kennen de truk die jij hier gebruikt ook gewoon en gebruiken zo toch je e-mailadres.

Originally posted by djspeakertje
                        p.s. ik weet het, dit topic is niet meer zo jong (22-10-08 was de laatste post) dus ga alsjeblieft niet zo zeiken over datums e.d.!
                        Dat dit oude topic best door iemand als jij een kick mag krijgen omdat je gewoon een relevante vraag steld hier, snap ik dan ook niet waarom je zo moet reageren.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Dat dit oude topic best door iemand als jij een kick mag krijgen omdat je gewoon een relevante vraag steld hier, snap ik dan ook niet waarom je zo moet reageren.[/quote]

dat komt omdat ik in het verleden(weekje of wat geleden) wel eens op een oud topic heb gepost(2005) en sommige mensen daar nogal zwaar op reageerden, vandaar mijn PSje

daan

Comment

Working...