Audience delight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relite
    • Nov 2008
    • 4

Audience delight

Ik heb 2 versterkers van audience delight AD 2402
    1. Weet er iemand wat je kan beveiligen met het paswoord, en hoe je dat kan? Ik zie dit enkele terug in het menu maar kan er niks mee doen.
    2. Ik zou ook graag weten of ik die mag belasten op 2 Ohm, want dat is ook nergens te vinden. Ik vermoed dat hij op 4 Ohm belasting een RMS vermogen levert van 2 x 1200 Watt, maar ook daar ben ik niet zeker van.
    Wie kan me helpen?
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

Beste,

Wellicht dat je de importeur / verkoper in NL even kunt contacten

AD Systems
    (1e hit wanneer ik audience delight via google zoek)

Hij zal je ongetwijfelt van de nodige info, en wellicht zelfs een manual
    kunnen voorzien.

Comment

• All-round Sound
      • Feb 2006
      • 289

Hallo Relite,

kort de AD2402,
      vermogen
      4 Ohm 2 x 1200Wrms
      2 Ohm 2 x 1800Wrms
      let op dit zijn echte watts dus geen piek etc. of van korte duur

schrik niet als je op het display zomaar 2k1 ziet staan dit zijn pieken die kortstondig door de limiter worden doorgelaten
      de limiter kan je ook uitzetten , indien nodig ??

de amp trekt op volle last 3600W uit het net !!!!
      en verbruikt ook in rust een bult vermogen uit het net

met het wachtwoord kan je in een menu de functie's van de amp bedienen , instellen en eventueel aan / uitzetten
      ook is dit een handige manier om je amps en geluid systeem te beveiligen voor verkeerd gebruik bij verhuur
      [ speciaal voor diegene die niet van knopjes en instellingen kunnen afblijven ]

hoop dat je er wat aan hebt
      ik heb eventueel nog de promo. gegevens liggen
      ook voor al je onderhoud en problemen met deze amp en de AD2404 mag / kan je contact met mij opnemen

m.v.g.
      Luke
      All-round Sound
      allroundsound.nl

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Hey Luke !

... hopelijk trekt'ie toch geen bult vermogen in rust ... kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me ?

De 2402 heb ik hier nog niet gehad; de 2404's zijn best mooie amps, als ze werken doen ze het prima, ook goede service van AD. Naar mijn mening zijn deze amps wel wat te compact en niet helemaal handig (electronisch) van opbouw. Als het fout gaat gaat het meestal ook goed fout (mede door de opbouw). Geen idee of de modules voor de 2402 en 2404 hetzelfde zijn. Ik neem aan dat je endstages niet reviseert (anders heb ik misschien nog wel 'n klantje voor je) gezien dit vaak tamelijk kansloos is ?

En inderdaad ... info bij AD halen is wel het meest handige en betrouwbare ja ...

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• relite
          • Nov 2008
          • 4

Beste Luke,

Ik vind het raar dat ik in het menu het vermogen kan beperken tussen 10 W en 1200 W en dit enkel voor 4 Ohm. Vandaar dat ik vreesde dat hij niet op 2 Ohm mag belast worden. En is die beperking werkelijk in orde volgens jou? Ik bedoel, kan je hiermee je speakers beveiligen op vermogen?

Mvg.

Comment

• All-round Sound
            • Feb 2006
            • 289

Hallo Relite,

dat het raar is om enkel de 4 Ohm als verm. begrenzing op te geven vind ik ook
            maar het is nu eenmaal zo en is ook niet te veranderen

op 2 Ohm word de amp na verloop van tijd wel heel heet en gaat het vermogen ook in een rap tempo achteruit [ interne procesor regeling ]

de beveilliging werkt heel goed maar laat wel de kortstondige pieken door
            deze kunnen bij live gebruik of een heel entusiaste DJ nog wel eens [ geregeld ] zomaar boven de 2 KW per kanaal komen
            daarom is het erg raadzaam om een extra limiter , controler of procesor te gebruiken
            uiteraard wel goed instellen

hallo Koen,

de amps zijn inderdaad best mooi
            maar vragen om ; nee schreuwen om onderhoud
            bij een slechte omgeving om de 100 tot max 125 uur schoonmaken
            en groot onderhoud bij 250 uur of 1 x per jaar
            dit betekend helemaal uit elkaar

de endstage is te vervangen / reviseren
            maar je moet hem wel kunnen laten communiceren / afregelen met de interne siemens procesor
            ofwel zit je nog aan AD verbonden
            dit heb ik gelukkig nog niet meegemaakt [ 3 x af kloppen ]
            als een eindtrap van 200Amp. eruit fikt kan dat een flinke vlamboog trekken
            maar dan is er meest wel meer aan de hand
            achterstallig onderhoud ?

en jep de opbouw is niet geheel handig
            dit is ook bij een lab erg compact gebouwd trouwens
            zeker voor de grote beurt is het behoorlijk bewerkelijk
            trek er gerust een 3/4de tot een dag voor uit

ook gaat , vanaf de voorzijde gezien , het meest rechter kanaal v/d 2404 veel eerder in de H. themp. beveiliging dan de rest
            dit is ook bij de 2402 hetzelfde geval
            voornamelijk met zwaar 2 Ohm gebruik

de modules zijn nagenoeg hetzelfde
            echter het eerste verschil
            +&- 60 V voeding 2402 & 2 modules in brug
            +&- 80 V voeding 2404

groeten
            Luke
            ================================================== ========
            LAB , AD & Apogee daar kan ik wel wat mee
            Meneer het klinkt bij u heel anders : ik hoor veel meer instrumenten bij dit optreden

Comment

• relite
              • Nov 2008
              • 4

Hallo Koen,

Wat versta jij onder "groot onderhoud"?
              Als ik de trafo er uit haal kan ik best overal aan om het stof te verwijderen. (Met hoge druk) Als de ventilatoren nog in orde zijn, wat moet er dan nog gebeuren? Of moeten alle vermogen elementen worden bijgesoldeerd?
              Toen ik de Amps uit mekaar haalde was er nochtans niet veel te bespeuren van slechte contacten. Maar misschien zit ik op de verkeerde plaats te zoeken?

Groetjes,

Relite

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Ha Luke,

Ok, dus de 2402 en 2404 hebben beiden 4 ampmodules aan boord.
                Helaas heb ik het 2x gehad dat de endstage het controllerboardje had meegenomen in het vlammenspectakel ... daar viel niets meer aan te redden.

Dat temperatuurverloop had ik ook geconstateerd ... scheelt idd best veel. Regelmatig stofzuigen dus (zoals elke amp dat wel fijn vindt).

@relite; ik zou de amps niet zonder reden demonteren of doorsolderen; al is het enkel al door die vervelende isolatorstripjes tussen de ampmodules die je er terug in moet wurmen. De "componentendensity" in de endstage is tamelijk hoog (en een combi discrete / SMD componenten) waardoor je met doorsolderen eerder kans loopt schade aan te richten dan goed te doen.

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

Hey Koen,

dan is er inderdaad weinig meer aan te doen als het controllerboard ook beschadigd is

@ relite
                  doorsolderen is inderdaad geen herhaal GEEN!! optie

bij groot onderhoud word de amp nagenoeg helemaal uit elkaar gehaald
                  om zoals koen ook al aangaf onder anderen de isolator strips te kontroleren
                  groot onderhoud ; grondig schoon maken ook op de plekken waar je normaal niet bij kan komen [ ook als de trafo verwijderd is ]
                  en de amp ziet er na zo'n beurt weer tip top uit van binnen
                  het is dus niet enkel even uitblazen of stofzuigen

ik heb er pas een paar 2404's met meer dan 13000 uur op de teller gecleaned
                  daar kwam pas veel uit
                  ja werd er gezegt ; hij geeft nog wel eens storing , 3 a 5 keer per optreden
                  of gewoon helemaal niet opstarten
                  de enige manier om te zien dat het om AD amp's ging was aan het frontje
                  koeling ?
                  is dat nodig dan?
                  de vent's stonden gewoon tegen een muur van vuil te blazen

m.v.g.
                  Luke
                  ============================================

Comment

Working...