Midas, Allen & Heath of Soundcraft

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by 4900871
    verder heb ik begrepen dat met een galm de zang veel beter is te krijgen....

Goed materiaal kost nu eenmaal geld....
    Over galm, dat moet je zien als een sausje over een stuk vlees, als het vlees taai is en van zichzelf niet smaakt kun je met een sausje behoorlijk verhullen dat het ruk is, maar het wordt er echt niet mooier op. Andersom heb ik over een sappige lekkere biefstuk zo min mogelijk saus, hooguit een klein beetje peper voor de smaak.
    Lees: de standaard truuk bij effectapparatuur is dat je het zover open draaid dat je het hoort en dan weer een tikkie terug. Wordt je zang niet beter van, maar hij klinkt wel een fractie lekkerder.

Goed materiaal kost geld, maar een Midas, A&H en Soundcraft vergelijken terwijl je 2500 euro budget hebt is onzin. Daar koop je van soundcraft net de LX7-24 voor en van midas net de beugel om je Heritage op te leggen
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by SoundOfSilence
      Over galm, dat moet je zien als een sausje over een stuk vlees, als het vlees taai is en van zichzelf niet smaakt kun je met een sausje behoorlijk verhullen dat het ruk is, maar het wordt er echt niet mooier op. Andersom heb ik over een sappige lekkere biefstuk zo min mogelijk saus, hooguit een klein beetje peper voor de smaak.
      Lees: de standaard truuk bij effectapparatuur is dat je het zover open draaid dat je het hoort en dan weer een tikkie terug. Wordt je zang niet beter van, maar hij klinkt wel een fractie lekkerder.

Goed materiaal kost geld, maar een Midas, A&H en Soundcraft vergelijken terwijl je 2500 euro budget hebt is onzin. Daar koop je van soundcraft net de LX7-24 voor en van midas net de beugel om je Heritage op te leggen
      Nou , als we gaan eten kan ik je wel nog iets leren ( heb gisteren mijn BELGISCH koksdiploma behaald met grandiozo
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by sis
        Nou , als we gaan eten kan ik je wel nog iets leren ( heb gisteren mijn BELGISCH koksdiploma behaald met grandiozo
        als het vet 190 graden is, de frieten laten zakken......

proficiat sis

Sorry off-topic
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by sis
          Gefeliciteerd!

Wel grappig dat er steeds meer koks aan geluid doen (of andersom). Las elders dat Michi1989 ook kok is.

Maar goed, dit is wel erg offtopic. Excuses daarvoor, dan nu weer ontopic...

Belgen mogen vlees verzuipen in bier, het dan stoofschotel noemen en daar wordt ik erg gelukkig van maar als je zanger(in) verzuipt in de galm, dan wordt ik daar niet gelukkig van.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Nee, bij Midas stopt de voeding er regelmatig mee..;-)

De problemen die jij noemt van Soundcraft heb ik nog niet mee gemaakt...En als je verder kijkt op het forum, heb ik een keer vaker een aanvaring gehad met een A&H...;-)

Maar ieder zijn ding...een Cadac, Harrison of Trindent hoeft het niet te zijn nee...;-)
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by SoundOfSilence
              Gefeliciteerd!

Wel grappig dat er steeds meer koks aan geluid doen (of andersom). Las elders dat Michi1989 ook kok is.

Maar goed, dit is wel erg offtopic. Excuses daarvoor, dan nu weer ontopic...

Belgen mogen vlees verzuipen in bier, het dan stoofschotel noemen en daar wordt ik erg gelukkig van maar als je zanger(in) verzuipt in de galm, dan wordt ik daar niet gelukkig van.
              Nou ja , ik doe niet echt aan geluid ( ben er wel constant mee bezig natuurlijk maar ehh ) ikke ben muzikant , heb goede grote oren aan mijne kop , eet graag en kook graag, maar heb ook graag super goed geluid , en dat heb ik
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by 4900871
                ...Als ik goed materiaal heb kan ik het geluid in ieder geval naar m'n zin krijgen...
                Goed gereedschap maakt nog geen goede monteur.

Je apparatuur kan nog zo perfect (en duur) zijn, als de man/vrouw erachter niet weet hoe ermee om te gaan zal het nogsteeds niet klinken. Goed gereedschap kan natuurlijk wel helpen de klus te klaren met daarbij de kennis die noodzakelijk is.

Comment

Working...