Ervaring met zenders Beyer Opus 500?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luid
    • Feb 2009
    • 1

Ervaring met zenders Beyer Opus 500?

Heeft iemand ervaring met Beyerdynamic Opus 500 beltpack zenders? En hoe is de ervaring met 20 van deze dingen tegelijk?
    Hoeveel beter of slechter zijn deze zenders dan bijvoorbeeld Sennheiser SK500 G2? (ik snap dat SK50 nog beter is, maar daar staat het budget niet naar)
    Het hoeft niks te zijn, als het maar wat lijkt.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Luid
    Heeft iemand ervaring met Beyerdynamic Opus 500 beltpack zenders? En hoe is de ervaring met 20 van deze dingen tegelijk?
    Hoeveel beter of slechter zijn deze zenders dan bijvoorbeeld Sennheiser SK500 G2? (ik snap dat SK50 nog beter is, maar daar staat het budget niet naar)
    Hoi, ik ben in het bezit van een NE500D, dubbele ontvanger en 2 handhelds.
    1 condensator, de SEM881
    1 dynamische, de SDM869

Ik ben erg tevreden, als het voor spraak is zijn ze beduidend stiller als welke shure dan ook. Geen geknisper of ruis, squelch hoor ik nooit. En dat met enkel 2 sprietjes.

Microfoons laat ik ook altijd aan staan op de mixer, afgelopen weekend nog gebruikt voor presentatie bij een liedjesfestival. De presentatoren zetten hem zelf aan en uit en dat hoor je niet of nauwelijks, ze moeten wel een paar tellen wachten voordat de ontvanger het signaal door geeft maar dat leert men snel.

Ik gebruik er altijd oplaadbare penlite batterijen in, de accu aanduiding werkt dan wel niet zo mooi maar ze gaan behoorlijk lang mee, ik denk zo'n 10 uur. Op alkaline nog veel langer.

Er is maar 1 echt nadeel aan en dat is als je zangers hebt die erg hard zingen, vooral de dynamische kop zorgt dan voor vervorming. Ik heb dit probleem opgelost door het signaal naar de zender (dus in de microfoon kop) extra te verzwakken, de -10dB stand is niet altijd voldoende vind ik.

Nu heb jij het over de beltpacks, maar ik denk dat het wat betreft techniek niet zo veel uit maakt.
    Ik durf deze best naast een sennheiser 500 setje te houden, en zeker nog naast duurdere shure spul. Misschien wist je al dat dit eigenlijk Mipro spul is...

Geen moment spijt van deze aanschaf gehad, al zie je het bijna nooit voorbij komen. (Tenminste ik niet)
    Ik heb ze nu ongeveer 4 a 5 jaar denk ik.

(Mijn referentie kader: Shure U4D marcad, sennheiser 300 500 3000 en 5000)

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Ik snap wel waarvoor ze nooit langs komen
      De 500 heb ik nooit mee gewerkt, wel met de 800
      2 maal een musical mee gedaan en niet naar tevredenheid.

Tip:

Gebruik niet hun frequentie raster, gewoon zelf uit rekenen.

Uit zetten als je de batterijen verwisselt en na verwisselen pas weer aan zetten.

Wat extra aantal als spare mee nemen. ze gaan gauw stuk.

Een aantal jaar geleden was de serves van de importeur ook beroerd, maar ik weet niet hoe dit nu is.

Klankmatig niet noemenswaardig nadelen gevonden

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Net zoals gezegd: het is Mipro (techniek). Maar na een jaar of wat er noodgedwongen mee te hebben gewerkt, ben ik blij dat die krengen hier weg zijn!

Ramp tot en met als je het mij vraagt: veel storingen, drop-outs, regelmatig kapot en ga zo maar door! En dan ook nog eens geen BNC dus ook nog aparte voorraad aan antennekabels e.d. ...

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

Oja, ik zou het zeker wel aan durven met de sk500, maar niet met de opus. (de 800 dan, 500 ken ik niet)

een tijdje terug een klusje gedaan met wat zenders bij elkaar.
          10x uhfr
          6x 1046
          7x wisycom
          36x sk500
          1 inear g2 voor de dirigent

Zoals je ziet waren ruim de helft van de 60 zenders de sk500.
          Zender technisch geen enkele problemen gehad.

Groeten,
          Marco
          Last edited by joe; 17-02-09, 23:49.

Comment

Working...