Onderhoud druppelmics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tt_1988
    • Nov 2005
    • 14

Onderhoud druppelmics

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik in het bezit van een flink aantal Sennheiser MKE2 druppelmics. Deze worden regelmatig verhuurd aan verschillende toneelgezelschappen/scholen.

Geluid is perfect en ze zijn betrouwbaar. Echter gaan de mics die ik als eerste heb aangeschaft nu kuren vertonen. Met kuren bedoel ik storingen bij bepaalde buigingen van de kabel, kabelbreuk(en) dus.

Een aantal vragen:

De "druppels" vallen buiten de garantieperiode, mijn vraag is dan ook of het al mogelijk is de kabels te laten vervangen en zo ja, of dit financieel gezien slim is.

Qua onderhoud, behalve het verwijderen van make-up, taperesten en het netjes met lange slagen oprollen van de mics, wat kan ik nog meer doen om deze in tip-top conditie te houden?

Alvast bedankt!
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Ik heb hier ook een MKE2 liggen die 'knispert' zit volgens mij niet in de kabel maar echt in het membraan. Ik heb niet het idee dat ze open kunnen of dat je hier wat aan kunt doen?

Ik heb maar gewoon een nieuwe gekocht.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Bij dergelijke gevoelige microfoons moet je er, bij aankoop, rekening mee houden dat je ze sneller af zult schrijven dan "standaard" micro's. Dit kun je compenseren in je verhuurprijs.

Reparatie (zover dat mogelijk is) zal waarschijnlijk gezien de leeftijd van je MKE'tjes niet opwegen tegen vervanging. Misschien is er iemand op dit forum aanwezig die weet wat er bij grote theatermusicals gebeurd met defecte MKE'tjes maar ik verwacht dat ze de prullebak ingaan...
      Life is what you make it

Comment

• G.flater
        • Dec 2007
        • 35

Tour inmiddels al een aardig tijdje met een tal van MKE2'tjes. (Niet mijn keuze geweest..)

Hier na verloop van tijd last van kabelbreuken. Toen de laveliers gekocht werden zat er een behoorlijke overlengte aan kabel aan, die ik eraf gehaald heb. Deze kabel soldeer ik dan vlak achter het kapsel weer aan in geval van kabelbreuk. Zodat de kabel weer als nieuw is.

Knisperende kapsels zijn dood, en gaan, na afknippen van kabel, rechtstreeks de kliko in. Hier is geen mogelijkheid tot repareren.

Echte uitval, gelukkig, nog nooit gehad. Mocht het zover komen gaat het hele kliekje gewoon weg, want dan ben ik er ook écht klaar mee..
        "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• tt_1988
          • Nov 2005
          • 14

Bedankt voor de antwoorden! Ik heb inmiddels zelf een kabeltje vervangen van één van de druppels, helaas toch nog gekraak.

Een mailtje naar Sennheiser is ook gestuurd, misschien dat zij enige coulance kunnen bieden. Heb er inmiddels flink wat spul van staan (passieve antennes, ASP2, IEM sets)... Ben benieuwd.

Verder ben ik helemaal tevreden met de MKE's, voorlopig nog geen reden tot overstap naar een ander merk. In de verhuur brengen ze hun geld meer dan genoeg op.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by tt_1988
            Bedankt voor de antwoorden! Ik heb inmiddels zelf een kabeltje vervangen van één van de druppels, helaas toch nog gekraak.

Een mailtje naar Sennheiser is ook gestuurd, misschien dat zij enige coulance kunnen bieden. Heb er inmiddels flink wat spul van staan (passieve antennes, ASP2, IEM sets)... Ben benieuwd.

Verder ben ik helemaal tevreden met de MKE's, voorlopig nog geen reden tot overstap naar een ander merk. In de verhuur brengen ze hun geld meer dan genoeg op.
            Vooral vanwege de laatste zin hierboven vermoed ik dat de coulance van Sennheiser NL erg klein gaat zijn. Normale slijtage; oftewel koop maar gewoon nieuwe.
            d&b Audiotechnik

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

enig onderhoud dat wij eraan doen is:
              regelmatig kapsel eraf halen en doorblazen met een busje perslucht, een wereld van verschil.... vooral als je de mic al voor de grime moet opzetten.

Comment

Working...