JBL m350 vs SX300 van EV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ericdegroef
    • Mar 2009
    • 3

JBL m350 vs SX300 van EV

Beste Mede forummers,

Ik heb de keuze om deze speakers aan te schaffen maar wat is logisch ?

Heb de jbl m350 gehoord en deze gaan echt super hard (wel schel) ik heb alleen de ev's nog niet gehoord. (jbl prijs = €350,- ev= €600)

Wat zouden ze voor full range gebruik (feestjes tot 50 man) en met extra subs feestjes tot max. 150 personen gaan gebruiken. (ps: tops worden dan aangestuurd met een crest CA9 (2x 600 watt 8ohm).

Graag reacties gevraagd.

ps: als je betere full range speakers weet voor het budget van max €600,- laat het dan even weten.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ik ken dan weer alleen de sx300's van EV. En ik kan je wel vertellen dat deze ook loeihard gaan en ook bij hogere volumes goed blijven klinken. Probeer eens ergens een Demo te regelen, zodat je beide kunt vergelijken? Een beetje audio-winkel is daar normaal gesproken niet te beroerd voor.
    Je kunt ons natuurlijk wel voor je laten beslissen, maar het gaan toch om een eigen smaak. Deze kun je alleen maar beoordelen door te luisteren.

Groeten Jasper

PS. Vul je even je profiel in, dan weten we met wie we spreken.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• ericdegroef
      • Mar 2009
      • 3

even wat gegevens

De JBL's hebben een rms vermogen van 350 watt en zijn 15" verder niets van bekend.

De EV's zijn 300 watt maar 12"....

[FONT=Helvetica-Bold][LEFT]Technical Specifications:[/LEFT]
      [/FONT][FONT=Helvetica][LEFT]Freq. Range[/FONT][FONT=Helvetica]1 [/FONT][FONT=Helvetica](-3 dB): 60 Hz - 20 kHz
      Freq. Range
      [/FONT][FONT=Helvetica]1 [/FONT][FONT=Helvetica](-10 dB): 50 Hz - 20 kHz
      Horizontal Coverage: 65° Nominal
      Vertical Coverage: 65° Nominal
      Power Handling: 300 Watts Cont., 1200 Watts Peak
      Sensitivity (SPL 1W/1m): 99 dB
      Crossover Frequency: 1,500 Hz
      Nominal Impedance: 8 ohms (5 ohms minimum)
      LF Transducer: 12" DL12-BFH
      HF Transducer: 1" Exit DH2010A
      Connectors: (2) Neutrik Speakon NL4MP
      Enclosure Material: Polypropylene Structural Foam
      Grille: Powder Coated Steel
      Dim (H x W x D): 23.1" x 16.9" x 12.3"
      (586mm x 429mm x 312mm)
      Net Weight: 32 lbs (14.5 kg)[/LEFT]
      Shipping Weight: 36 lbs (16.3 kg)
      [/FONT]
      Verdere specs kan ik niet echt vinden

Comment

• ericdegroef
        • Mar 2009
        • 3

inderdaad je hebt gelijk maar die jbl's kan ik via via kopen en die sx300 gewoon in de winkel dus dan is het best moeilijk misschien een keertje huren...

groeten Eric

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Welke zijn het probleem om te beluisteren? De JBL kun je via via kopen, dus ook wel via via even gaan beluisteren? En de EV's kun je dus in de winkel kopen. Voor dat geld zetten die graag even een testopstelling op voor je.
          En mocht dat een probleem zijn inderdaad even huren. En als je in de buurt van Zuid Limburg woont kun je de SX300 misschien nog wel eventjes bij m'n oom gaan beluisteren.

Groeten Jasper
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Wij hebben hier ook nog 8 stuks liggen; die met regelmaat gebruikt worden. Dus als je een keer wilt komen luisteren. Mail staat in mn profiel! (kan eventueel een tweedehands prijsje voor je maken voor 2 stuks)

Prima luidspreker met fijne presence in het hoog zonder schel te zijn. Pas bij hele hoge volumes wordt het minder prettig. Sx300 is juist perfect vanwege de 12"; die duidelijk niet het wollige van een 15" heeft!
            d&b Audiotechnik

Comment

Working...