in ear :dure oortjes op goedkope ontvanger?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

in ear :dure oortjes op goedkope ontvanger?

Ik wou het volgende setje samenstellen.
    -Shure slc4 e4 oortjes
    -db technologies iem500 ontvanger en zender set.

of is dit geen goede combinatie ?, ik bedoel ik gebruik redelijk dure oortjes op een goedkoop draadloos systeem....

kan het systeem de kwaliteit van de oortjes wel aan zeg maar.

of maakt dit niets uit,,,, kan ik evengoed een goedkoop dap setje kopen met dure oortjes.

dan nog het volgende,,, is de genoemde db technologies iem500 iets voor een amateur solo zanger in combo met shure slx beta 87a, of moet je dan toch naar stereo zenders/ontvangers gaan kijken voor zanger? bv. shure psm200?
    Waarom niet ?
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Ik heb geen ervaring met de dbT500 maar wel met de PSM200 en met die laatste had ik niet de beste ervaring.

Mooiste is gewoon Sennheiser IEM300 (2e hands?) of IEM3000. Daarnaast zou van Shure alleen de PSM600/700 in aanmerking komen.

Maar ik heb geen idee of de draadloze overdracht van de dbT set een beetje in orde is. Maar als dit slecht is, is dit hoorbaar op hele dure oortjes
    d&b Audiotechnik

Comment

• rekal
      • Jul 2003
      • 62

en wat betreft een goekoop draadloos systeem op oortjes van pakweg 400euro/
      is dit hoorbaar wat betreft geluidskaliteit, ik begrijp dat de reikwijdte minder zal zijn en of de frequentie keuze etc....

zingt een zanger met zowel L als R een mono signaal of stereo in-earing ?

snap niet waarom die systemen zoveel moeten kosten eigenlijk: maargoed.

wel bedankt voor de sennheiser tip
      Waarom niet ?

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

dure oortjes beginnen bij variphone (maat gegoten)
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• rekal
          • Jul 2003
          • 62

dus jij vind 445€ voor een setje shure se530 niet duur ?
          in verhouding met 1000+ kostende oortjes niet nee ,,maargoed.

gaat er mij gewoon om dat ik geen 445€ betaal voor oortjes in combinatie met een goedkope ontvanger en dat het geen zin heeft.

ik geef liever 300€ uit aan een setje goede oortjes zoals sennheiser ie8 in combinatie met een db tech iem500 totaal prijs 300+219 = 519€

dan een dure zender en ontvanger van sennheiser (ew300 iem g2) met flut oortjes ter waarde van 80€ welke totaal dus 799€ kost.

maar is deze stelling dus ook in de praktijk waar ?

ook wel handig op te zeggen is dat de gebruikte spullen aan 1 iemand toe behoren en hoeven dus niet uitgewisseld te worden, het is en blijft voor kleine optredens met vaste kleine setup.
          Waarom niet ?

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

@ rekal:

ik merk uit je eerste post (tpoic start) dat je nog geen setje hebt aangeschaft.

dit even vanwege het volgende,
            WEBSHOP AUDIQUE

hier kun je dus een compleet (op maat gemaakt) systeem laten maken en dan heb je meteen de beste zender / ontvanger combinatie erbij.

ik zeg je dit omdat het belangrijk is om meteen goed te investeren ipv eerst voor 2k aan spullen te kopen en later te verkopen omdat je ergens beter gehoord hebt.
            Last edited by shure-fan; 09-03-09, 19:55.
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Tis idd maar net wat je duur noemt: een dubbel groepje monitorwedges met amp en EQ kost ook al snel 5000 euro....
              Hoe goed moet het zijn en wat heb je daar voor over... Ja natuurlijk hoor je het verschil tussen een db-technologies setje en een kwaliteitszender/ontvanger, zeker als je goeie oortjes hebt. Of je het het prijsverschil waard vind is aan jou. Huren en vergelijken dus. Klinkt flauw, maar je doet tenminste geen miskopen op die manier.
              Last edited by sparky; 09-03-09, 20:06.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Voicetronic gaat binnenkort ook online met dual drivers op maat en detachable kabel voor rond de 500 euro. Een aanrader! (gebruik zelf de VT-05's) Zelfde (geluids) kwaliteit als bijv. Variphone maar een stuk betaalbaarder.
                Drummer en techniek freak.

Comment

• rekal
                  • Jul 2003
                  • 62

dank voor de tip, ik ga Voicetronic eens in de gaten houden.
                  Waarom niet ?

Comment

Working...