Verschil tussen QSC MX en RMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olafmeis
    • Jan 2009
    • 17

Verschil tussen QSC MX en RMX

Even een vraagje,

Ik heb momenteel QSC MX2000 en MX3000 versterkers.
    Ik heb meer vermogen nodig en heb RMX4050 versterkers gezien.
    Is de RMX een verbeterde of nieuwere versie of ....??

Hopelijk kan iemand mij dit verschil vertellen.

Zijn er mensen met ervaring met RMX4050? ik ben benieuwd!
    Alvast bedankt voor reacties!!!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De MX-reeksen zijn gewoon oude maar oerdegelijke bakken.
    De RMX-reeks was, als ik mij niet vergis, de eerste reeks die QSC liet maken in Taiwan. Ontworpen door QSC maar dus goedkoper gemaakt. Ondanks dit goedkoper gemaakt bleken ook dit toch degelijke toestellen te zijn (betrouwbare partner ginder).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• olafmeis
      • Jan 2009
      • 17

Ik had al zo'n vermoeden aangezien ik de nieuwprijs had gezien.
      thanx

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Simpelweg pracht versterkers voor het geld!!! Heb ervaring met de RMX5050 & RMX2450 beide degelijke toestellen die ook nog eens goed klinken (ook al worden ze in Taiwan ofzo gemaakt). De voeding van de RMX4050hd & RMX5050 bestaat uit 2 forse ringkernen. Ook wordt de 5050 amper warm, zelfs op 2x2Ohm gebruik.
        Kortom alles,zoals koeling,vermogen,robuustheid,beveiligingen zit goed bij deze amp's
        Last edited by EVfreak; 10-03-09, 23:09.

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Ik heb ook de RMX2450, hij klinkt echt goed, kan ook zeer zeker tegen een stootje, gewoon oerdegelijk QSC. Zeer goede ervaringen mee. Wordt ook amper warm. ong. 650 euro, echt meer dan je geld waard. Natuurlijk zijn er betere te krijgen maar dan moet je ook meer geld bij leggen. Voor het geld is er niet beter.

Sommige mensen zeggen dan wel ja hij wordt in Taiwan gemaakt, dus het is een budget serie, ik vind niet dat je het zo moet bekijken. Behringer heeft precies het zelfde model als QSC de EP2500 als ik me niet vergis, dat is de budget serie. Ik vind niet dat je de QSC RMX2450 een budget kunt noemen. Budget is pas als je een goed kwaliteit versterker of ander apparaat na maakt. Dat is budget.

EV SX300 vs. DAP K115 (bijvoorbeeld)
          QSC RMX2450 vs. Behringer EP2500
          FAME MS85(geloof ik) vs. Shure SM 58

Comment

• Fridge
            • Mar 2002
            • 153

Originally posted by jaksev
            Sommige mensen zeggen dan wel ja hij wordt in Taiwan gemaakt, dus het is een budget serie, ik vind niet dat je het zo moet bekijken. Behringer heeft precies het zelfde model als QSC de EP2500 als ik me niet vergis, dat is de budget serie. Ik vind niet dat je de QSC RMX2450 een budget kunt noemen. Budget is pas als je een goed kwaliteit versterker of ander apparaat na maakt. Dat is budget.

EV SX300 vs. DAP K115 (bijvoorbeeld)
            QSC RMX2450 vs. Behringer EP2500
            FAME MS85(geloof ik) vs. Shure SM 58
            in zoverre geen correcte vergelijking, dat de QSC RMX en Behringer EP reeks voor zover ik weet door dezelfde fabrikant gemaakt worden, en door beide fabrikanten ingekocht worden. Let op, hiermee zeg ik niet dat de Behringer en QSC tot op de schroef gelijk zijn, maar van namaak is dacht ik geen sprake.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Naar mijn weten zeker wel!
              Behringer heeft de opbouw van de RMX'en gekopieerd naar de EP-series.
              En dan krijg je een China-bak die slecht klinkt, zelfs voor het geld. (maar dat is mijn mening en off-topic)

Ps. Hiermee wil ik niet zeggen dat alle producten van Behringer 'slecht' zijn, is veel te makkelijk om dat te zeggen. Vooral truth-serie doet het super voor het geld.
              Last edited by 4AC; 11-03-09, 18:59.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

ze zijn inderdaag gekopieerd van elkaar.

tijdje terug zei iemand tegen mij dat die QSC en die Behringer exact het zelfde was, en dat die QSC 2x zo duur was omdat er QSC op stond. Sluit het maar even aan en je weet waarom die QSC 2x duurder is. Veel beter, dan die ragbak van een behringer. Bass weergave beter, dempingsfactor is beter. en het zit wat beter in elkaar van binnen.
                Last edited by jaksev; 11-03-09, 18:10.

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

ik heb de rmx amps nog nooit gehoord, maar ze lijken me zeker waar voor je geld, ik heb nog geen amp gezien met 2400 watt rms in de bridge op 4 ohm die je (bij Music Store professional in duitsland) voor zo'n 650 euro koopt (en dan heb ik het over een amp met vergelijkbare kwaliteit, oftewel, EV/Dynacord/misschien een labgruppen, maar dan moet je die wel vergelijken met bijv. de pl380 ofzo en niet de rmx, maar dat is wel een beetje offtopic)

daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by djspeakertje
                    ik heb de rmx amps nog nooit gehoord, maar ze lijken me zeker waar voor je geld, ik heb nog geen amp gezien met 2400 watt rms in de bridge op 4 ohm .

daan
                    Daan Psssst, niet zeggen hoor maar die 2400 watt rms is op 1khz gemeten , dus haal er maar al een paar watjes vanaf +/- 400 watt af. voor laag of sublaag .
                    Daarentegen heb ik hier een jaartje of 3 geleden ( Fata morgana in Kaprijke , openlucht ) de RMX 5050 gehoord op een stelletje NEXO ALPHA SUBS , ging als een trein , niet te geloven voor die prijs, en drukkeeeeeeeuuuuuu , nou , dit voor openlucht , geweldig , ligt natuurlijk ook aan de processing en de ALPHA's.
                    Daarentegen zijn de QSC MX 3000 en de ouwe ( met respect ) CREST 8001 echte basbeesten, dit hoor je, dit voel je, jammer dat deze niet meer nieuw worden gemaakt .
                    Bij deze even off-topic : weet er iemand waarom deze goede sub-eindtrappen niet meer worden gemaakt ( nieuw dus ) ?
                    sis
                    Last edited by sis; 11-03-09, 19:04.
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• olafmeis
                      • Jan 2009
                      • 17

Goed bezig allemaal.
                      interessant om alles te horen.

Ik weet genoeg. Ga het toch maar proberen.

Thanx en wellicht horen we elkaar wel weer.

grzzzzzzzz

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by sis
                        Daan Psssst, niet zeggen hoor maar die 2400 watt rms is op 1khz gemeten , dus haal er maar al een paar watjes vanaf +/- 400 watt af. voor laag of sublaag .
                        Daarentegen heb ik hier een jaartje of 3 geleden ( Fata morgana in Kaprijke , openlucht ) de RMX 5050 gehoord op een stelletje NEXO ALPHA SUBS , ging als een trein , niet te geloven voor die prijs, en drukkeeeeeeeuuuuuu , nou , dit voor openlucht , geweldig , ligt natuurlijk ook aan de processing en de ALPHA's.
                        Daarentegen zijn de QSC MX 3000 en de ouwe ( met respect ) CREST 8001 echte basbeesten, dit hoor je, dit voel je, jammer dat deze niet meer nieuw worden gemaakt .
                        Bij deze even off-topic : weet er iemand waarom deze goede sub-eindtrappen niet meer worden gemaakt ( nieuw dus ) ?
                        sis

op 1khz, dus op 1000 hz gemeten, dan zijn het idd niet je ideale bassamps(helaas) ik denk dat de MXen en de 8001(ook naam van een rcf subje lol) niet meer worden gemaakt omdat ze simpelweg te oud waren, als jij 75 bent werk je ook niet meer als kistensjouwer bij de lokale p.a. boer......

verder wel jammer, beetje bas is nooit mis!

daan

p.s. waar ga je de amps voor gebruiken? (laag/mid/hoog)
                        Last edited by djspeakertje; 11-03-09, 20:29.
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

Even een paar dingen recht zetten:
                          -RMX van QSC wordt gemaakt in China door dezelfde fabrikant welke ook eigenaar van het merk Alto is.
                          -RMX van QSC, EP van Behringer en Macro van Alto zijn versterkers welke op details na het zelfde zijn, en dus alle uit dezelfde fabriek komen rollen.
                          -de componenten en kwaliteits eisen van QSC liggen een stuk hoger wat merkbaar is tijdens gebruik. Dit verantwoord mijns inziens voor een groot gedeelte de hogere prijs.
                          -belangrijk ander verschil is het gewicht, een RMX 2450 weegt ca. 22 Kg, een Behringer EP2500 ca. 19,5 Kg. wat veroorzaakt wordt door een andere ringkerntrafo.

Al met al zijn die RMX en prima versterkers in verhouding tot de prijs, denk wel even aan je rug, als je ermee op sjouw moet.

Mvg

Jack