Vanaf 2011 digitale radio...problemen zendersystemen..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peeterss
    • Mar 2009
    • 66

Vanaf 2011 digitale radio...problemen zendersystemen..

Via TM kregen we te horen dat de opta vanaf 2011 de radio over gaat op digitale radio. Dat houdt ongeveer, zoals het nu er nog naar uit ziet, in, dat onze draadloze systemen nutteloos gaan worden, nu staat TM er bekend om, dat hun service goed is en maak me daar geen problemen om, maar koop nu even geen zenders meer, wil eerst afwachten wat er gaat gebeuren. In Frankfurt wordt nl ook de nieuwste reeks Sennheiser produkten gelanceerd.(ontvangers en zenders) wilde eerst hier voor gaan, maar ben er nu huiverig voor, hebben meerdere mensen dit bericht al vernomen? TM heeft al aangegeven en kan geen garantie geven dat bij een aanschaf van bv. draadloos shure nu, in de toekomst (2011) problemen zal gaan opleveren.
    Zat er al aan te komen natuurlijk. Tm gaf aan dat we dan naar iets anders gaan, je kan dus de zgn frequentieband niet even om zetten, de hele printplaat dient vervangen te worden, wat dus een behoorlijk kostenplaatje met zich mee gaat brengen vrees ik. Hoe het precies gaat werken weet ik ook niet, hoop dat er iemand is, die dat misschien wel weet of gehoord heeft?
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Dit had ik nog niet gehoord maar voelde het wel aankomen.
    De ether slibt steeds meer dicht, maar er zijn door de EU een paar frequenties vrijgegeven voor draadloze mics en in-ears, dat moet gewoon op het internet staan en die frewuentie's moeten vrijblijven
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Collegabedrijf heeft dit bij TM ook te horen gekregen.

TM heeft wat dingen opgevangen maar hoe de vork ik de steel zit is niet duidelijk.

Wat ik wel weet uit nazoeken is dat in 2011 een nieuwe etherfrequentieveiling plaats gaat vinden. Besluiten over frequentiebanden en bezetting en doeleinden zijn niet duidelijk te vinden.

Als ik het TM gerucht goed interpreteer is het mogelijk dat de 600-900Mhz band voor digi radio/tv kan worden gaan ingezet.

Natuurlijk wint een handheld of beltpack (50mW max) het niet van een 20MW zender dus wordt ons geliefde spul onbruikbaar!

Maar hoe zit het precies? Niemand weet het!
      d&b Audiotechnik

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Dat kleine gebiedje in de 860 MHz band kunnen ze toch wel vrij houden vermoed ik?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by laserguy
          Dat kleine gebiedje in de 860 MHz band kunnen ze toch wel vrij houden vermoed ik?
          Het gaat om heel veel geld. Wie is de entertainment ondersteunende techniek nou vs. de geldverslindende radio en tv branche?
          d&b Audiotechnik

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

EU harmonisatie frequenties draadloze communicatie korte afstand

Auteur: Europese Commissie
            Pub. datum: 14.12.2006

De Europese Commissie heeft de frequenties voor draadloze communicatie over korte afstand vrijgegeven. Dit maakt harmonisatie mogelijk in alle lidstaten.
            Resultaat: leveranciers hoeven zich geen zorgen meer te maken over vergunningen voor het leveren van draadloze apparaten zoals alarmsystemen, babyfoons, medische implantaten, koptelefoons en microfoons.
            Omgekeerd hoeven afnemers zich geen zorgen meer te maken of het apparaat uit het ene EU land ook zal functioneren in het andere.
            De harmonisatie geldt ook voor apparaten en systemen die gebruikmaken van RFID (Radio Frequency IDentification).
            Deze harmonisatie zal het gebruik van draadloze communicatie over korte afstand stimuleren.
            Lees: Commission Decision on harmonisation of the radio spectrum for RFID devices (pdf) (119 Kb)

Bron: Europese Commissie

Dit zal gewoon blijven, en ik heb ook ergens gelezen dat ze frequentie's gaan uitbreiden.(dit vond ik vaag)
            Wij hoeven ons dus geen zorgen te maken
            Last edited by partydrivein; 17-03-09, 08:47. Reason: typfout
            deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

tja, ze kunnen betert beginnen experimenteren met Bluetooth

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

valt wel mee...

de digitale radio ( of satelliet radio, zoals de amerikanen dat kennen) is een toevoeging op, en dus niet de vervanging van de ouderwetse radio.

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Er zullen altijd banden vrij gehouden moeten worden voor het leger, hulpdiensten, portofoonverkeer. Zolang dat gebeurt zal er voor ons ook nog een gaatje vrij zijn.

Met de UHF-r werk je ook in het grootste gedeelte van nederland in de militaire banden.

Tot 2011 wachten met het kopen van zenders lijkt me wat overbodig. Tegen die tijd zijn de zender van nu zo ongeveer alweer afgeschreven.

Wisycom zit trouwens in een gruwelijk groot gebied (300Mhz of zo?), je kan in de ontvanger 'presets' inladen om zenders van shure te ontvangen. Misschien dat dit merk dan interessant wordt.
                  Last edited by cobi; 17-03-09, 13:24.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

nou mischien als je elke week in ahoy staat maar voor de kleine hobbyist, of geluidsbedrijfje doe ik graag wel langer dan een dikke 1,5 jaar met een zender

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by Peeterss
                      Via TM kregen we te horen dat de opta vanaf 2011 de radio over gaat op digitale radio. Dat houdt ongeveer, zoals het nu er nog naar uit ziet, in, dat onze draadloze systemen nutteloos gaan worden, nu staat TM er bekend om, dat hun service goed is en maak me daar geen problemen om, maar koop nu even geen zenders meer, wil eerst afwachten wat er gaat gebeuren. In Frankfurt wordt nl ook de nieuwste reeks Sennheiser produkten gelanceerd.(ontvangers en zenders) wilde eerst hier voor gaan, maar ben er nu huiverig voor, hebben meerdere mensen dit bericht al vernomen? TM heeft al aangegeven en kan geen garantie geven dat bij een aanschaf van bv. draadloos shure nu, in de toekomst (2011) problemen zal gaan opleveren.
                      Zat er al aan te komen natuurlijk. Tm gaf aan dat we dan naar iets anders gaan, je kan dus de zgn frequentieband niet even om zetten, de hele printplaat dient vervangen te worden, wat dus een behoorlijk kostenplaatje met zich mee gaat brengen vrees ik. Hoe het precies gaat werken weet ik ook niet, hoop dat er iemand is, die dat misschien wel weet of gehoord heeft?
                      Voorlopig blijft in elk geval K63 in de UHF band gereserveerd voor draadloze microfoons , althans in Nederland. Verder heb ik nu al de ervaring dat de digitale zenders een zeer beperkt gebied bestrijken. Als je microfoons voldoende schakelbandbreedte hebben, zal er altijd wel een plekje vrij zijn. Ik gebruik nu ook frequenties die in Z-Nederland goed bruikbaar zijn. Kom ik in Noord Nederland terecht, moet ik in een ander UHF kanaal gaan zitten, maar dat is geen groot probleem.
                      Overigens geeft Sennheiser zelf ook al aan, dat de politiek wel alle frequenties in de verkoop kan doen, maar dat produktie van programma´s om uit e zenden dan vrijwel onmogelijk wordt. Het is tegenwoordig ondenkbaar om een televisieprogramma te maken zonder het gebruik van vele tientallen draadloze microfoons, om nog maar te zwijgen over de communicatiekanalen die in gebruik zijn bij een dergelijke produktie. Maar zoals gewoonlijk hebben politici alleen maar dollartekens in de ogen.

Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• theo4ever
                        • Mar 2003
                        • 18

Originally posted by cobi
                        Wisycom zit trouwens in een gruwelijk groot gebied (300Mhz of zo?), je kan in de ontvanger 'presets' inladen om zenders van shure te ontvangen. Misschien dat dit merk dan interessant wordt.
                        Hou rekening mee dat dit gaat om de ontvangers die 240Mhz breed kunnen ontvangen. Want qua zenders hangt ook wisycom vast aan maximaal 100Mhz bandbreedte. En dat is nauwelijks breder dan Shure Uhf-R. Sennheiser lijkt dit jaar ook te gaan komen met een zender die een bandbreedte aan kan van 90 Mhz. Dus daarin verschelen de fabrikanten ook niet veel van elkaar
                        [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

Comment

Working...