Yamaha MY8-AD24 insteekkaart: Phantom power bestendig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peternotermans
    • Oct 2003
    • 156

Yamaha MY8-AD24 insteekkaart: Phantom power bestendig?

Ik gebruik de LS9-16 + MY8-AD24 kaart (8-kanaals Jack TRS uitbreiding) als IE-mixdesk voor onze band. Met een Harting 108 worden de eerste 16 kanalen vanaf het stageblock van de geluidsverhuurder doorgeprikt naar de 16 XLR-inputs van mijn LS9-16 desk. De 8 kanalen van de insteekkaart (8 x Jack TRS) zijn nu niet doorgeprikt op deze Harting (nu alleen gebruikt voor keyboard submixing).

Nu wil ik deze mixer ook gaan gebruiken voor freelance mix-klussen en wil ik de 8 extra inputs dus ook op de Harting steken. Op zich geen probleem (ja, de inputs hebben fixed gain en line-level, maar met slim prikken en input-patchen los ik dat wel op). Maar ik wil zeker weten dat deze insteekkaart dan niet stuk gaat als de FOH-desk van de verhuurder (indien LS-9 weer gebruikt als IE-desk) fantom power aanbiedt op deze kanalen (sommige low-end desks kunnen alleen alles aan / alles uit. Daarnaast is een vautje snel gemaakt ).

Nu de vraag : Wie weet of de jack TRS-inputs van de Yamaha MY8-AD24 insteekkaart bestendig zijn tegen fantom power?
    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Originally posted by peternotermans
    Wie weet of de jack TRS-inputs van de Yamaha MY8-AD24 insteekkaart bestendig zijn tegen fantom power?
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en voor de inputs kwalitatief hoogwaardige scheidingstrafootjes plaatsen. Zo kan er nooit iets misgaan...

Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Als deze ingangen gebalanceerd zijn lijkt me fantoom geen probleem. Zomaar trafo's plaatsen is een beetje overdreven... dat kost alleen maar geld en is weer een schakel in je keten.

Ik denk dat het zonder problemen zal werken, maar garanties geef ik niet ... effe met Yamaha bellen... die geven dat wel ...

Veel succes ermee!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• peternotermans
        • Oct 2003
        • 156

Originally posted by berolios
        ....... effe met Yamaha bellen... die geven dat wel..
        Had al online berichtje gestuurd, maar ik vrees dat ze gaan adviseren om iets anders te kopen (waarschijnlijk de XLR-kaart) zonder expliciet inhoudelijk antwoord te geven op de vraag...

Ik gok nog steeds op forum-kleegaas met praktijk-ervaring...
        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Laten we deze kaart nou net niet hebben. Maar de MY8 ADDA96 die we er in hebben zitten kan er weer wel tegen is mijn ervaring.
          d&b Audiotechnik

Comment

• WesleyVDH
            • Oct 2010
            • 80

Een specifieke vraag aan Musicsupport of andere gebruikers van de MY8 ADDA96.
            Zojuist sprak ik met iemand die me vertelde dat je bij gebruik van de MY8 ADDA96 kaart wel de gain's kan gebruiken van bijvoorbeeld een LS9.
            Klopt dit, of is er enkel bij te regelen met de ATT knoppen?

Comment

Working...