In ears een optie wanneer alleen zang via mengpaneel gaat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elisa
    • Apr 2009
    • 2

In ears een optie wanneer alleen zang via mengpaneel gaat?

Hoi allemaal,

Willen jullie je licht eens laten schijnen over het volgende?
    Ik zing als zangeres in een band waar we met 3 personen zingen, het geluid van de zang wordt via het mengpaneel geregeld.
    De gitaristen, bassist en toetsenist gebruiken hun eigen backline.
    Bij optredens in grotere gelegenheden gebruiken we monitoren, bij kleinere zalen doen we dit niet.

Nu heb ik in een vorige band regelmatig gebruik gemaakt van een in ear monitorsysteem en dit is me destijds goed bevallen.
    Zou het in de huidige situatie een mogelijkheid zijn om (als enige) hier opnieuw mee te werken en zo ja... Hoe geef ik dit dan vorm?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Elisa
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Originally posted by Elisa
    Zou het in de huidige situatie een mogelijkheid zijn om (als enige) hier opnieuw mee te werken en zo ja... Hoe geef ik dit dan vorm?
    Het is zeker mogelijk, mits je voldoende auxen hebt op je mengtafel.
    En je zult de overige instumenten naar behoefte wel moeten aansluiten op de mengtafel om ze via de in ears hoorbaar te maken. Ik betwijfel of je met de in ears de rest van de band hoort wanneer je dit niet zou doen.
    Heerlijk die stilte

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

als je jouw oren niet compleet dichtstopt met de in ears gaat dit wel.

overigens zal je alsnog een monitor met zang foldback neer moeten leggen. Immers de rest van de band zal ook moeten weten of je met een refrein bezig bent of een couplet.
      lekker belangrijk!

Comment

• Elisa
        • Apr 2009
        • 2

Bedankt voor jullie reacties!

Had inderdaad al bedacht dat ik m'n oren niet helemaal dicht moet stoppen om de anderen (zang en instr.) nog te kunnen horen.
        Ga het geloof ik maar een keer proberen... even afwachten of het ook echt verbetering geeft of niet wanneer je ze "voor spek en bonen" gebruikt...

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Hoi Elisa,

Als er monitors voor handen zijn: deze ook voor jou neerleggen. Als het je met in-ears niet bevalt kan je makkelijk terugvallen!

Als de andere instrumenten niet op een mengpaneel worden aangesloten en naar je in-ear worden gestuurd, denk ik dat het lastig wordt een lekkere balans te maken tussen geluid uit je in-ears (van de vocals) en de rest van de band. Ik denk dus dat jouw wens met in-ears te gaan werken nogal wat gevolgen zal hebben voor de versterking van je band. Maar probeer het, je weet maar nooit!

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...