EV Rx118 8Ohm Amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammh
    • Mar 2006
    • 11

EV Rx118 8Ohm Amp

Hallo,
    Ik heb sinds kort 2 Rx118 EV's sub in een cafe staan. De huidige dynacord amp is te licht, dus zoek ik nu een goede amp.

Ik heb goede ervaring met een CP3000 op 4Ohm (met 2 Rx118's per kant), maar in dit cafe heb ik 'maar' 1 sub per kant. Is de CP3000 dan ook een geschikte amp? Ik lees her en der dat deze amp niet super is op 8Ohm...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met 8Ohm amp's op de Rx118's. Het budget is helaas beperkt, de prijs van een CP3000 is ook wel mijn limiet voor een amp...

thanks, bram
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by brammh
    Hallo,
    Ik heb sinds kort 2 Rx118 EV's sub in een cafe staan. De huidige dynacord amp is te licht, dus zoek ik nu een goede amp.

Ik heb goede ervaring met een CP3000 op 4Ohm (met 2 Rx118's per kant), maar in dit cafe heb ik 'maar' 1 sub per kant. Is de CP3000 dan ook een geschikte amp? Ik lees her en der dat deze amp niet super is op 8Ohm...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met 8Ohm amp's op de Rx118's. Het budget is helaas beperkt, de prijs van een CP3000 is ook wel mijn limiet voor een amp...

thanks, bram
    Ken de CP3000 niet maar een versterker welke het op 4 Ohm goed doet zal het op 8 Ohm ook echt wel goed doen....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• brammh
      • Mar 2006
      • 11

Dank voor je reactie,
      Ik verwacht ook wel dat de amp prima is op 8Ohm, zeker ook omdat je deze combinatie erg veel ziet.

De reden waarom ik benieuwd ben naar ervaring van gebruikers:
      Een bijvoorbeeld Electro Voice Q1212 of een Crown XTI4000 zijn goedkoper en leveren hetzelfde vermogen (iets meer) op 8Ohm, maar heb ik nauwlijks gezien in combinatie met de Electro Voice RX118 Subs.
      Is het echt waard meer te betalen voor de combinatie CP3000 met Rx118?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by brammh
        Dank voor je reactie,
        Ik verwacht ook wel dat de amp prima is op 8Ohm, zeker ook omdat je deze combinatie erg veel ziet.

De reden waarom ik benieuwd ben naar ervaring van gebruikers:
        Een bijvoorbeeld Electro Voice Q1212 of een Crown XTI4000 zijn goedkoper en leveren hetzelfde vermogen (iets meer) op 8Ohm, maar heb ik nauwlijks gezien in combinatie met de Electro Voice RX118 Subs.
        Is het echt waard meer te betalen voor de combinatie CP3000 met Rx118?
        Verschil in vermogen is niet zo heel belangrijk, een verdubbeling levert je slechts 3 dB meer geluidsdruk op wat een net waarneembaar verschil is.
        Klankmatige prestaties zijn in deze dus belangrijker.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Heb ervaring met RX118 / RX115 top op CP3000S (Disco). 1 per kant.
          Zeer tevreden met resultaat (op 8 ohm dus..)

Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

kun je beter n cp-2200 nemen, als je maar 1 sub per kant hebt.
            ding klinkt gewoon beter op het laag dan een cp-3000 (althans met 1 per kant eraan). De cp-2200 geeft gewoon wat meer druk.

Had eerst hier cp-3000 in alle rx racken zitten voor de setjes met 2x 118bas en 1x 212top per kant, nu cp-4000 in de racken, en het verschil is verbluffend! Kleine setjes deden we altijd met 2x cp-2200 in n rackje, (een top en bas per kant) klonk gewoon strakker als met de 3000.
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• rolanddeg
              • Nov 2004
              • 337

CP2200 die meer druk levert dan een CP3000s? niet mijn ervaring... Ik heb standaard een CP3000s op die subs staan, gaat goed! Die 118's hebben wel serieus vermogen nodig om echt druk te gaan leveren... Ik gebruik ze ook vaak in combinatie met een LabGruppen versterker, maar dat valt (denk ik) buiten je budget...

Comment

Working...