Sennheiser EW serie, hoe het kapsel herkennen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ricardo Anthonissen
    • Aug 2007
    • 6

Sennheiser EW serie, hoe het kapsel herkennen?

Hallo,

Ik heb hier een sennheiser EW-500 microfoon hoe herken ik of het een 35, 45 of 65 kop is, er zit namelijk geen gekleurde ring meer op. Heeft iemand misschien foto's van de verschillende koppen ? Alvast bedankt

Groeten !
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Staat erop aan de zijkant van het kapsel dacht ik. Ff het roosterbolletje eraf schroeven.
    d&b Audiotechnik

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

En als je de bol eraf schroeft zit om het kapsel heen een kleurring welke het juiste kapsel aangeeft.

Groen: 835
      Blauw: 845
      Rood: 865

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by Ricardo Anthonissen
        ...er zit namelijk geen gekleurde ring meer op.....
        hehe lezen is en blijft moeilijk
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by dj-wojcik
          hehe lezen is en blijft moeilijk
          Dexter bedoelt dat er aan de bovenzijde van het kapsel nog een 2e gekleurde ring zit. Maar daarvoor moet je eerst het bolletje eraf draaien.

Het 65 kapsel herken je natuurlijk meteen omdat het een condensator is: http://www.fransvaneeckhout.be/sennh...loos/Me865.jpg

Die heeft geen membraan zoals de andere 2.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by hugovanmeijeren
            Dexter bedoelt dat er aan de bovenzijde van het kapsel nog een 2e gekleurde ring zit. Maar daarvoor moet je eerst het bolletje eraf draaien.

Het 65 kapsel herken je natuurlijk meteen omdat het een condensator is: http://www.fransvaneeckhout.be/sennh...loos/Me865.jpg

Die heeft geen membraan zoals de andere 2.

Groeten Hugo
            Mijn excuses dan. Maar ik kan die tweede ring niet vinden. Of ben ik nou scheel?:P
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by dj-wojcik
              Mijn excuses dan. Maar ik kan die tweede ring niet vinden. Of ben ik nou scheel?:P
              Nee die kun je op die foto ook niet zien. Dit is een 835 kapsel: http://www.sennheiser.nl/sennheiser/globals.nsf/resources/077982.jpg/$File/077982.jpg

Als je goed kijkt (Sennheiser gebruikt een zwart-wit foto, ook weer zo handig) zie je bovenaan op de capsule nog een ring zitten. Deze heeft dezelfde kleur als de ring die normaal gesproken onder de kop zit (of deze moet ook al verwijdert zijn). De ring ligt er gewoon bovenop zeg maar.

Het is moeilijk uit te leggen, schroef 1 keer een Sennheiser handheld open en je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by hugovanmeijeren
                Nee die kun je op die foto ook niet zien. Dit is een 835 kapsel: http://www.sennheiser.nl/sennheiser/globals.nsf/resources/077982.jpg/$File/077982.jpg

Als je goed kijkt (Sennheiser gebruikt een zwart-wit foto, ook weer zo handig) zie je bovenaan op de capsule nog een ring zitten. Deze heeft dezelfde kleur als de ring die normaal gesproken onder de kop zit (of deze moet ook al verwijdert zijn). De ring ligt er gewoon bovenop zeg maar.

Het is moeilijk uit te leggen, schroef 1 keer een Sennheiser handheld open en je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Hugo
                Ik heb hier een handheld in mijn handen en kan maar één ring vinden. Vind ik ook meer als genoeg Ik wist toch al welke kop het was.

Maar of de TS nu weet welke kop hij heeft is een moeilijke.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Halverwege de handheld 1 schroefje (onder de batterijcover voor G1/G2 is misschien iets anders) losmaken en dan kun je het kapsel lostrekken en daar staat het zeker op aan de zijkant.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Ricardo Anthonissen
                    • Aug 2007
                    • 6

Ben er inmiddels achter, bedankt voor de reacties !

Comment

Working...