D 500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristof_dani
    • Apr 2009
    • 6

D 500

allokes,

wie heeft ervaring met D500 kasten van Focal/Mp Audio? Denk eraan om zulke kasten aan te schaffen, maar twijfel nog wat. Als ik het goed begrijp zitten er 2x 15" en 2x 7" in en een bullet (van Focal/PHL).
    Kan iemand hier wat meer over vertellen en of ze geschikt zijn voor PA gebruik?

beste groeten, Kristof.
  • Wout Laenen
    • Sep 2000
    • 102

Hallo Kristof,

De D500 komt ongeveer overeen met de "recentere" modellen van Focal CC30. Als ik het goed heb is de D500 wel een behoorlijk oude kast, dus toch best opletten welke componenten daar in zitten.

CC30 (en vergelijkbaar D500) worden meestal gebruikt als drumfill of sidefill in een PA-systeem. Voor FOH wordt meestal een bass-top of bass-mid-top combinatie gebruikt (2x15" + 1 x 12" + 2 x 7" + tweeter) en dit 2weg actief of 3weg actief gefilterd. Vooral die 12" in de low-mid is gewoon veel beter voor de "verstaanbaarheid". En natuurlijk de mogelijkheid om alles veel efficiënter aan te sturen...
    mvg

WL

Comment

• kristof_dani
      • Apr 2009
      • 6

Bedankt voor de reactie Wout,
      denk dat ik ga uitkijken voor ander front systeem. Vind CC30 wel goed klinken, maar gemis van 12" is er natuurlijk wel + nadeel dat alles in één kast zit (combinatiemogelijkheden).
      Zat zelf ook te denken aan 2 baskasten 215 + top 1x 12" + 2x 7" +tweeter.
      Had gedacht aan zelfbouw van MP audio, maar componenten zijn nogal kostelijk + groot gewicht...
      Moest iemand nog (zelfbouw/occasie) alternatieven kennen, laat maar weten!
      GRTZ, K.

Comment

• Wout Laenen
        • Sep 2000
        • 102

Setje met 12" voor de low mid is idd voor het live werk nog wel wat prettiger. MP en Focal zijn niet de goedkoopste, maar als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding dan zit die toch wel heel goed hoor, enorm goede klank.

Wat het gewicht betreft denk ik dat je ongeveer op het gewicht zit dat je ook bij concurrerende merken moet meeslepen. Kasten van Meyer, EAW, noem maar op ..., zitten rond hetzelfde gewicht. En ik moet eerlijk zeggen: in de praktijk valt dat allemaal nog goed mee: wielen onder de kasten en redelijke standaardvormen die je makkelijk kan stapelen. Als je dan kijkt welke kwaliteit je daarvoor terugkrijgt, dan mag dat niet echt een probleem zijn...

Zelf bouwen is trouwens goed te doen als je voor de (standaard) rechthoekige kasten kiest.

Succes ermee!
        mvg

WL

Comment

Working...